Var på en svensk passwordsida och tog ett lösenord till Viktklubben till min mor, när jag loggade in så bytte jag till en mailadress som inte fanns och en lösenord som inte kunde förknippas med mig, använde namn etc. som inte alls kunde förknippas med något av mig...Men finns det risk att åka fast på detta, hur nu detta skulle gå till vet jag EJ, men finns det någon risk, eller kan man ta det lugnt?
Var på en svensk passwordsida och tog ett lösenord till Viktklubben till min mor, när jag loggade in så bytte jag till en mailadress som inte fanns och en lösenord som inte kunde förknippas med mig, använde namn etc. som inte alls kunde förknippas med något av mig...Men finns det risk att åka fast på detta, hur nu detta skulle gå till vet jag EJ, men finns det någon risk, eller kan man ta det lugnt?
Om den som äger kontot kontaktar sidan som har viktklubben och säger att kontot är snott/inte kan logga in längre, kan viktklubben antagligen se vem betalningen av kontot kommit från och inse att kontot är snott och kan sedan återställa kontoinformationen.
Samtidigt kan de se vilka IPn som loggat in och använt detta konto och med en polisanmälan om bedrägeri kunna få ut vem detta IP-nummer är kopplat till.
Så visst, om dom vill så kan dom få tag i dig, eller din morsa rättare sagt.. Om din morsa inte använder någon anonymizerproxy eller liknande..
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!