Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Nä, exakt samma ställe verkar det inte på, jag vet faktiskt inte exakt hur alkohol verkar på CNS. Jag har ibland käkat 30 mg Iktorivil, bara för att få totalt lugn o ro.
Men, som jag alltid säger; det är så individuellt!
Några exempel om hur jag reagerar:
Alkohol + Clonazepam = Halvknäpp
Alkohol + Alprazolam = Halvknäpp
Alkohol + Flunitrazepam = Halvknäpp
Alkohol + Oxazepam = Helknäpp
Alkohol + Zopiklon = Helknäpp
Alkohol + Zolpidem = Helknäpp
T.ex så är Sobril en ganska "mild" benso, men jag blir helsnurrig på dem, samtidigt som jag kan ta i princip hur mycket flunitrazepam (Rohypnol), som helst ihop med alkohol. O på Imovane & Stilnoct med alkohol... Det flippar jag helt på!
Jag håller med om exakt samma saker som du, mer än att jag numer inte vågar kombinera Zolipedem med alkohol då minnesluckorna blir totala. Det blir alltså inget rus, man vaknar upp istället och massa konstiga saker har hänt som man inte har någon anning om. Ibland vet man heller ej om att man "tagit sig ett rus".
Men detta var inte frågeställningen. Jag är lite lagom "ingådd" på Iktorivil (5 veckor). Är föreskriven 2 mg per dag vilket jag oftast brukar snitta 1 mg på. Ibland sparar jag ihop till ett "rus" som aldrig har infunnit sig, om jag inte kombinerat med Xanor.
Som jag tidigare sagt dricker jag numer inte alkohol. Det är ett aktivt val jag gjort, men varför i helvete reagerar jag inte på MASTODONT-doser Iktorivil. HPPDn är som bortblåst, (jag skrev en tråd om det hela för några dagar sedan) och jag känner lite mindre ångest, men mer än så verkar det inte ge.
Jag misstänker att det är en stark korstolerans, iallafall i mitt fall, gentemot alkohol.
Vad tror du Psychopatic? Jag vet att det måste finnas andra profiler som vet mycket om det här. Minns att jag nyligen läste ett inlägg av Schizotym där han förklarade att hans alkade polare blev tok-väck när han nykter fick 0.5mg Iktorivil. Detta går helt gentemot min teori, en regelrätt
paradox!