• 1
  • 2
2006-11-25, 16:02
Bannlyst
Jag har varit en storkonsument av alkohol, sedan har jag nu under några månader varit utan alkohol och istället fått terapi samt antabus.
Iktorivil får jag utskrivet på laglig basis så det är inga olagligheter eller oegentligheter i detta.

T.ex. idag har jag inmundigat 25 mg Iktorivil utan större effekt än att min HPPD försvinner och att jag känner litet litet kroppsligt lugn.

Kan det vara så att Alkohol och Klonazepam verkar på exakt samma ställe i GABA-"området/centrat/whatever"?

Det känns som slöseri att fortsätta nu, då 25 mg Iktorivil är en grym överdosering för mig, intagen för ca. 4-5 timmar sedan, eller hur det nu var. (orkar inte kolla upp när jag postade i "Vilka kör på övriga droger"-tråden.

Vad har ni för funderingar kring det hela?
T.ex. Kan 3 mg Xanor slå mig fullständigt ur banan, men 25 mg Iktorivil inte gör det.

Korstoleransen mellan alkohol och benzodiazepiner känner jag till sedan länge, men hur ligger det till med just Iktorivil (Klonazepam).

Utförliga svar av människor som kan sina saker önskas, allt annat kan moderator ta bort när det hinns,
Citera
2006-11-25, 19:05
Nä, exakt samma ställe verkar det inte på, jag vet faktiskt inte exakt hur alkohol verkar på CNS. Jag har ibland käkat 30 mg Iktorivil, bara för att få totalt lugn o ro.

Men, som jag alltid säger; det är så individuellt!

Några exempel om hur jag reagerar:
Alkohol + Clonazepam = Halvknäpp
Alkohol + Alprazolam = Halvknäpp
Alkohol + Flunitrazepam = Halvknäpp
Alkohol + Oxazepam = Helknäpp
Alkohol + Zopiklon = Helknäpp
Alkohol + Zolpidem = Helknäpp

T.ex så är Sobril en ganska "mild" benso, men jag blir helsnurrig på dem, samtidigt som jag kan ta i princip hur mycket flunitrazepam (Rohypnol), som helst ihop med alkohol. O på Imovane & Stilnoct med alkohol... Det flippar jag helt på!
Citera
2006-11-25, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Nä, exakt samma ställe verkar det inte på, jag vet faktiskt inte exakt hur alkohol verkar på CNS. Jag har ibland käkat 30 mg Iktorivil, bara för att få totalt lugn o ro.

Men, som jag alltid säger; det är så individuellt!

Alkohol + Alprazolam = Halvknäpp
Alkohol + Flunitrazepam = Halvknäpp
Alkohol + Oxazepam = Helknäpp
Alkohol + Zopiklon = Helknäpp
Alkohol + Zolpidem = Helknäpp

T.ex så är Sobril en ganska "mild" benso, men jag blir helsnurrig på dem, samtidigt som jag kan ta i princip hur mycket flunitrazepam (Rohypnol), som helst ihop med alkohol. O på Imovane & Stilnoct med alkohol... Det flippar jag helt på!

Jag håller med om exakt samma saker som du, mer än att jag numer inte vågar kombinera Zolipedem med alkohol då minnesluckorna blir totala. Det blir alltså inget rus, man vaknar upp istället och massa konstiga saker har hänt som man inte har någon anning om. Ibland vet man heller ej om att man "tagit sig ett rus".

Men detta var inte frågeställningen. Jag är lite lagom "ingådd" på Iktorivil (5 veckor). Är föreskriven 2 mg per dag vilket jag oftast brukar snitta 1 mg på. Ibland sparar jag ihop till ett "rus" som aldrig har infunnit sig, om jag inte kombinerat med Xanor.

Som jag tidigare sagt dricker jag numer inte alkohol. Det är ett aktivt val jag gjort, men varför i helvete reagerar jag inte på MASTODONT-doser Iktorivil. HPPDn är som bortblåst, (jag skrev en tråd om det hela för några dagar sedan) och jag känner lite mindre ångest, men mer än så verkar det inte ge.

Jag misstänker att det är en stark korstolerans, iallafall i mitt fall, gentemot alkohol.

Vad tror du Psychopatic? Jag vet att det måste finnas andra profiler som vet mycket om det här. Minns att jag nyligen läste ett inlägg av Schizotym där han förklarade att hans alkade polare blev tok-väck när han nykter fick 0.5mg Iktorivil. Detta går helt gentemot min teori, en regelrätt paradox!
Citera
2006-11-25, 21:41
Medlem
ikto

håller med iktorevilen är skumma... när jag åt dem för första gången 4 st blev jaghel beng... men nu går de till en viss gränns i benghjeten för mej iaf jag blir skön i kroppen om jag käkar etyt gäng men sen tycker jag ja kanb äta hur mkt som helst händer int mer lixom.... de är bra mot opiatavtänningar annars tycker jag... jag äter hellre xanor tycker dom öär best mot de mesta har 5mg om dan plus 50mg stess
Citera
2006-11-25, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stearling_morrison
håller med iktorevilen är skumma... när jag åt dem för första gången 4 st blev jaghel beng... men nu går de till en viss gränns i benghjeten för mej iaf jag blir skön i kroppen om jag käkar etyt gäng men sen tycker jag ja kanb äta hur mkt som helst händer int mer lixom.... de är bra mot opiatavtänningar annars tycker jag... jag äter hellre xanor tycker dom öär best mot de mesta har 5mg om dan plus 50mg stess

Absolut, det händer inte så mycket mer efter de där fyra stycken, om man nu sitter på grov ångest, men den brukar jag oftast bota med min lagligt föreskrivna Xanor. Fast den är jag livrädd för. Skulle kunna få tag på vagnslaster om jag så ville, men har provat på ett "regelrätt rus" i en mix med Iktorivil och den kändes så vass, så Xanor sparar jag verkligen tills den behövs eller brukar enligt daglig ordnation. Med regelrätt menar jag i det här fallet: Inga minnesluckor eller dumheter. Jag gillade den för starkt helt enkelt, jag blev "lycklig" och totalt ångestfri, något som för mig är farligt då jag då eventuellt kan utveckla ett beroende till preparatet.

Frågor kvarstår fortfarande:
1. Varför blev "vad han nu hette"... Hmm "Runka i motvind" sådan jäkla torsk på preparatet medan vi andra verkar ha svårigheter för det hela. Vill minnas att jag läst honom äta 100 mg om dagen i princip.
2. Varför gick Schizotyms alkoholiserade polare som vid tillfället var nykter så in i helvete igång på endast 0.5 mg Klonazepam (Iktorivil). Ingen ångestdämpning utan allmänt väck, alltså.

Är trött och lite skev. Stavfel, upprepningar samt feltolkningar kan förekomma.
Citera
2006-11-25, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic

Hur reagerar du på alkohol i allmänhet, blir du halvknäpp?
Vilka doseringar avser du med ovanstående lista?
Citera
2006-11-26, 00:33
Bannlyst
Ytterliggare fakta angående Klonazepam ifrån vår käre vän FASS:

Citat:
Ursprungligen postat av FASS
Kombination med disulfiram kan kräva dosanpassning:

Disulfiram hämmar sannolikt demetyleringen av diazepam och detta leder till förlängda halveringstider och stigande halter i plasma. Klonazepam har ej undersökts.

Jag går som sagt på Antabus (Disulfiram) och kan detta göra att plasmakoncentrationen byggts upp succesivt till den grad att jag numer inte kan få effekt att Iktorivil (Klonazepam)?
Citera
2006-11-26, 01:38
Medlem
Super Motos avatar
Hej!

Har åxå Iktorivil utskrivet av min läkare. Just nu ligger dagsdosen på 12,5 mg / dag, har sänkts från 18mg /dag som jag fick i början. Får även en medicin som heter Gabapentin Teva (finns även gabapentin Hexal, samma sak) Dessa är epelepsimediciner, precis som Iktorivil. När inte Iktorivilen hjälper vid ett epelepsianfall tillsätts Gabapentin, som en sorts boost. Så har jag fått det förklarat för mig. Tala med din läkare om detta kanske kunde vara ett alterrnativ, dom är effektiva
Citera
2006-11-26, 07:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Super Moto
Hej!

Har åxå Iktorivil utskrivet av min läkare. Just nu ligger dagsdosen på 12,5 mg / dag, har sänkts från 18mg /dag som jag fick i början. Får även en medicin som heter Gabapentin Teva (finns även gabapentin Hexal, samma sak) Dessa är epelepsimediciner, precis som Iktorivil. När inte Iktorivilen hjälper vid ett epelepsianfall tillsätts Gabapentin, som en sorts boost. Så har jag fått det förklarat för mig. Tala med din läkare om detta kanske kunde vara ett alterrnativ, dom är effektiva

Men jag har dem mot ångest och trots olika doskombinationer fungerar de inte som de ska.
Citera
2006-11-26, 08:05
Medlem
MajorToms avatar
Alla bens verkar på samma sätt. Dock så skiljer det uppenbarligen. Jag har Xanor som "stadigvarande" och kan ta hur mycket som helst utan effekt. Stesolid har jag som behovsmed men blir rejält "wasted" av dem.
Citera
2006-11-26, 08:06
Medlem
MajorToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doenitz
Men jag har dem mot ångest och trots olika doskombinationer fungerar de inte som de ska.
Fungerar de inte mot din ångest?
Citera
2006-11-26, 10:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MajorTom
Fungerar de inte mot din ångest?

Nej det gör dom inte, de fungerar väl som underhållsmedicinering medan jag går på 1 mg Xanor depot varje morgon. Eller så.

Men ångestlindring, ICKE!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in