2006-12-10, 11:54
Medlem
pixxx_s avatar
hjärndöd.
Citera
2006-12-10, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Nu kom jag på att i USA så ser dom inte alls lika strängt på rattfylleri som i Sverige. Jag har hört historier, sanningshalten kan jag inte bedöma, där man kan sitta i en bar och kröka hela kvällen och när baren stänger så sätter sig var och en som kom med bil och kör hem igen utan att någon lyfter på ett ögonbryn.

Nån som har varit i staterna kanske kan bekräfta eller dementera?

I Californien får ingen i bilen dricka alkohol under färd.
Citera
2006-12-17, 08:49
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Ha! Ha!
http://img186.imageshack.us/my.php?image=ratt1lo4.jpg
Citera
2006-12-17, 08:53
Medlem
von Schmerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Ha! Ha!
http://img186.imageshack.us/my.php?image=ratt1lo4.jpg

Kul bild. Om man leker lite med kontrasten kan man ana att kapsylen fortfarande sitter kvar
Citera
2006-12-17, 11:38
Medlem
Keeeeee

Tycker du verkligen detta,Då måstte jag först fråga om du verkligen menar att den ska släppas som du tycker.Sen ena fråga till känner du eller har känt någon som omkommit i trafiken så så brukar man inte tycka så.Själv känner jag någon/några som både blinit offer för fylla i trafiken och sådana som har påvärkat andra som sen dött av det.Ett exempel en vän såg hur hjätnsubstansen ran utmed trädet efteråt,Och detta var en vän till honom i sin tur.Eller kompisen som påverkade en annan vän att köra mc full,De slutade med en spräkt skalle.Ocg nu tycker duatt den ska släppas fri om personen i fråga vill ta alkoholen i kroppen och köra sen. E DET VA DU TYCKER ELLER VAD!!!!????
Citera
2006-12-18, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av von Schmerz
Kul bild. Om man leker lite med kontrasten kan man ana att kapsylen fortfarande sitter kvar

Ett annat sätt att få en sådan bild är ju att använda vatten istället för sprit i flaskan.
Citera
2006-12-18, 10:24
Medlem
Nefuss avatar
Jag har alltid respekterat GH fastän jag inte alltid hållt med honom.

Nu är det slut.

Du beter dig som en jävla dagisunge som vill provocera, sen att du sitter hemma och runkar över all uppmärksamhet skiter jag i, men denna tråden har gjort mig otroligt skeptisk till om du är en frisk människa.

Fan va du är cool!!!111!!! Dumma as...
Citera
2006-12-18, 19:21
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Nefus:

Citat:
Jag har alltid respekterat GH fastän jag inte alltid hållt med honom.

Nu är det slut.

Nu får du tänka efter lite, verkar det rimligt, ja ens sannolikt att jag verkligen skulle hysa dessa åsikter som jag gav uttryck för i huvudinlägget?
Nej, sanningen är att jag naturligtvis inte gör det, jag är inte heller ute efter att provocera.

Men om du har läst några av mina senaste inlägg där jag har ifrågasatt FB´s tidigare, men nu dessvärre avsomnade, undergroundkänsla så kanske du förstår?
Jag ville testa och se om jag hade rätt i mina farhågor om att FB har förvandlats till ett alldeles vanligt forum med alldeles vanliga politisk korrekta medlemmar och dessvärre hade jag rätt.
Om jag hade postat denna text för fem år sedan eller något hade det knappt blivit några reaktioner alls. Nu däremot så tycks allt som sticker ut skära folk i ögonen och varenda medlem gallskriker i högan sky, man blir anklagad för att enbart provocera, för att vara troll osv.
Man skulle kunna tro att man har hamnat på Familjeliv eller Aftonbladets forum.

FB är inte längre något undergroundforum. Det är fortfarande det bästa forumet på nätet men underground? Nä, den tiden är förbi.
Citera
2006-12-18, 22:13
Medlem
Nefuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Nefus:

Nu får du tänka efter lite, verkar det rimligt, ja ens sannolikt att jag verkligen skulle hysa dessa åsikter som jag gav uttryck för i huvudinlägget?
Nej, sanningen är att jag naturligtvis inte gör det, jag är inte heller ute efter att provocera.

Men om du har läst några av mina senaste inlägg där jag har ifrågasatt FB´s tidigare, men nu dessvärre avsomnade, undergroundkänsla så kanske du förstår?
Jag ville testa och se om jag hade rätt i mina farhågor om att FB har förvandlats till ett alldeles vanligt forum med alldeles vanliga politisk korrekta medlemmar och dessvärre hade jag rätt.
Om jag hade postat denna text för fem år sedan eller något hade det knappt blivit några reaktioner alls. Nu däremot så tycks allt som sticker ut skära folk i ögonen och varenda medlem gallskriker i högan sky, man blir anklagad för att enbart provocera, för att vara troll osv.

FB är inte längre något undergroundforum. Det är fortfarande det bästa forumet på nätet men underground? Nä, den tiden är förbi.

Jag blir väldigt glad över att höra detta, om du hade försvunnit härifrån i ett moln av dumhet hade vi ju inte haft något att debattera emot.
Citera
2006-12-18, 22:24
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kultingen
I USA har dom väll i regel lite mer tillit och tro på individen till skillnad från Sverige, här tror "vi" att alla är lika värdelösa...
Man kan väl inte ha tillit till en som kör på fyllan heller!
USA`s alkohollagar bygger på dubbelmoral.
Citera
2006-12-18, 22:39
Medlem
Nagaxs avatar
Suck för 14åringar som ska skriva sådana här inlägg som är helt uppenbart till 100% enbart för att provocera. Dra till ungdomar.se istället, tack.

Citat:

Ja, p.g.a. folk som dig dras detta forum stundtals ned till en fjortonårings nivå
Citera
2006-12-19, 09:41
Medlem
barkens avatar
Kan säga med erfarenhet att köra på fyllan är inget jag rekomenderar!För det första så är man så jävla seg i huvvet så sen när man verkligen har satt sig bakom ratten och ska iväg,så är det det inte ens nära på så enkelt som man tror ,att överhuvudtaget komma iväg lungt o försiktigt är ibland en utmaning.För det andra så för att hålla sig någolunda på vägen så måsta åtminstone jag koncentrera mig otroligt mycket,och det leder ju direkt till att om det skulle dyka upp något annat element i trafiken som jag skulle ha måsta uppmärksamma så skulle ju detta givetvis resultera i att jag skulle bli tvungen att stanna bilen helt först föra att inte köra i diket sen skulle jag kunna koncentrera mig på det andra elementen i trafiken.Med andra ord kör inte full,det är aldrig värt det.För övrigt så åkte jag dit efter en 3-4 ggr av fylle yrande med bilen.Tillägger att efter det insåg jag vad jag höll på med och efter det sitter jag inte bakom ratten full längre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in