2006-12-06, 13:46
Medlem
buffalos avatar
Med några promille alkohol i blodet ökar reaktionssträckan markant, så detta GH, är bara idioti.
Citera
2006-12-08, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
alla vet att håller man hastighetsgränserna blir man inte stoppad.

Jag har sett folk som vinglat mellan filer och en annan som kört mitt emellan två filer på motorväg. Du tror inte att polisen skulle stoppa dessa om de skulle få syn på dem?
Citera
2006-12-08, 18:20
Bannlyst
-"Hej, mitt namn är GH och jag är en miserabel jävel. Jag vill ha uppmärksamhet så därför hittar jag på åsikter som anses kontroversiella och skriver ner dom på FB för att verka ball som fan."

Eller?
Citera
2006-12-08, 18:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hypad
-"Hej, mitt namn är GH och jag är en miserabel jävel. Jag vill ha uppmärksamhet så därför hittar jag på åsikter som anses kontroversiella och skriver ner dom på FB för att verka ball som fan."

Eller?
De ligger något i det men du har missat mycket.
Citera
2006-12-08, 19:05
Medlem
Zumas avatar
Tycker det är ganska bevisat att han har fel..
Dessutom har han inte svarat det senaste 5(?) sidorna..

Pinsamt GH!
Citera
2006-12-08, 19:41
Medlem
När man är alkohol påverkad så sänker det ju koncentrationsförmågan och man får sämre motorik, vafan ska man då tillåta alkohol i trafiken för?

Haha, absolut sämsta förslaget sedan dinosaurierna dog ut!
Citera
2006-12-08, 22:03
Medlem
Varför inte spinna vidare på ämnet, licensfria vapen oavsett kaliber eller verkan, alla nuvarande former och kommande former av narkotika, slopa all form av gränsövervakning (fritt inträde för allt och alla).

Sedan kan vi se om det finns någon överhuvudtaget som vågar ta sig utanför sin privata bunker utan bombdräkt.
Citera
2006-12-08, 22:57
Bannlyst
Ja varför ha lagar alls?
Det är en medveten risk man tar när man lever
Citera
2006-12-09, 00:03
Medlem
Loppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuma
Tycker det är ganska bevisat att han har fel..
Dessutom har han inte svarat det senaste 5(?) sidorna..

Pinsamt GH!

Ja aboslut, även om man förstår att han igentligen vill provocera och sen sitta hemma o dra i snabeln åt sitt verk.
Dock så ger detta en helt annan blid av hårdrockaren än den jag hade. Tyvärr.
Citera
2006-12-10, 09:02
Medlem
bill claytons avatar
Jag har faktist undrat lite på hur det skulle vara att leva i ett land eller samhälle där sprit och knark var fritt för vem som helst över 18 år att köpa.
Och där man fick köra bil hur påverkad av sprit eller droger man än var.

Men om man orsakar en olycka påverkad, och andra människor kommer till skada, skulle man få ett längre fängelsestraff.
Alla andra lagar gällande mord och våldsbrott skulle vara likadana som i dagens samhälle.

Det är bara ett tankeexperiment jag förespråkar inte ovanstående.

Nu kom jag på att i USA så ser dom inte alls lika strängt på rattfylleri som i Sverige. Jag har hört historier, sanningshalten kan jag inte bedöma, där man kan sitta i en bar och kröka hela kvällen och när baren stänger så sätter sig var och en som kom med bil och kör hem igen utan att någon lyfter på ett ögonbryn.

Nån som har varit i staterna kanske kan bekräfta eller dementera?
Citera
2006-12-10, 11:08
Medlem
kultingens avatar
I USA har dom väll i regel lite mer tillit och tro på individen till skillnad från Sverige, här tror "vi" att alla är lika värdelösa...
Citera
2006-12-10, 11:42
Medlem
puberts avatar
I vanliga fall brukar det vara underhållande att läsa GHs inlägg då han trots sina allt som oftast sjuka åsikter har en underhållande poäng. Men den här gången har han tamejfan överträffat sig själv. Att människor som är ute med sina kära en ljummen fredagskväll och njuter av livet blir överkörda av packade punghuvven är alltså okej eftersom dom själva valt att gå ut?

Om jag går ut med en köttyxa och träffar GH på stan och kapar skallen på han vore ju alltså det okej med samma logik. Han har ju själv valt att vistas ute, ute finns det ju risker.

Nej, sluta trolla din jävla idiot och skärp till dig nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in