2007-01-07, 01:10
Medlem
Bara för att falla in lite i trådens skapares tankebanor:

Dumma människor har ofta dumma föräldrar, dumma människor måste ofta jobba fysiskt för att tjäna sitt levebröd, och då blir de starka. Starka människor föder starkare barn.. Och så vidare.
Citera
2007-09-12, 17:28
Medlem
Bara jag som känner att när man styrketränar så känner man sig dummare och osmidig?
Citera
2007-09-12, 17:49
Medlem
Koolaids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokker_Stu
Bara jag som känner att när man styrketränar så känner man sig dummare och osmidig?

Beror ofta på omgivningen;

gym runt om i världen är inte kända för att ha en hot-line till Svenska Akademien "så att vi kan meddela pris-mottagaren bumselums"
Citera
2007-09-12, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koolaid
Beror ofta på omgivningen;

gym runt om i världen är inte kända för att ha en hot-line till Svenska Akademien "så att vi kan meddela pris-mottagaren bumselums"

Jo, men är det någon annan som känner likandant?
Citera
2007-09-12, 19:40
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokker_Stu
Jo, men är det någon annan som känner likandant?
Snarare att man inte passar in och vill gå därifrån i avsmak. Känslan förhöjs när massa stora karlar i mustasch stånkar och ibland vrålar(!) när de lyfter sina tyngder. Det är inte sexigt, manligt eller tufft, bara osmakligt. Och, ja, bl a sådana saker får mig att tro att sådana människor (starka, stora) är helt hjärndöda.
Citera
2007-09-12, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Droom
Tja

Jag har listat ut varför intelligens hos en individ oftast är omvänt proportionell mot dess fysiska styrka. Är man starkare så behöver man inte kunna tänka lika mycket. Tror ni detta stämmer bra?

någon som kan ana lite komplex från TS sida?
Citera
2007-09-13, 18:47
Bannlyst
Man skulle kunna anta att det blir något som sprider sig snabbt, stark = dum. Alla gör allt för att inte vara starka. (för ingen vill väl framstå som dum?)

Peter - Hjälper du mig med det här bordet?, det är för tungt för mig.

Nils - Det är ju bara ett nattduksbord? Stort som en pall, kan väl väga 5 kilo på sin höjd, orkar du inte bära det själv?

Peter - Vadå, jag är väl inte dum heller? Det var därför jag frågade dig om hjälp.

Eller..........

Sune - Du ditt förbannade pucko, ta din skrotbil och dra till tippen.

Erik - Skall du ha stryk va?

Sune - Aaaah ha ha ha ha, DUMBOMMEN själv talar, antyder du att du skulle vara stark? dum i dum i dumbom.

Citera
2007-09-13, 22:14
Medlem
TheGoodDoctors avatar
Du har dina ljusa stunder, Xcore. Men inte idag.
Citera
2007-09-13, 22:43
Medlem
Det stämmer verkligen inte, jag är både smart och nästan övermänskligt stark, däremot har jag en liten penis och det är den kombinationen som inte går ihop.
Citera
2007-09-13, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xedovib
Dumma människor har ofta dumma föräldrar, dumma människor måste ofta jobba fysiskt för att tjäna sitt levebröd, och då blir de starka. Starka människor föder starkare barn.. Och så vidare.
Den logiken håller inte av flera orsaker. Dels finns det massor av okvalificerade jobb som inte kräver någon särskild styrka. Dessutom, i den mån de nu förvärvar en egenskap som styrka, går den inte i arv. Även barnen måste själva bygga sina muskler om de vill vara starka.

Naturligtvis finns det starka människor inom alla intelligensnivåer. Därför är det naturligt att man möter även en del korkade sådana. Möjligt att en stark och korkad person gärna betonar sin styrka, eftersom det är den kvalitet han har. En klen och korkad person har inte mycket att komma med överhuvudtaget, så honom lägger man nog inte ens märke till.
Citera
2007-09-14, 08:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheGoodDoctor
Du har dina ljusa stunder, Xcore. Men inte idag.

Whatever you say.

Så länge du inte anser mig som stark bara.
Citera
2007-09-14, 12:24
Medlem
Crabfishs avatar
Är inte många mongos naturligt väldigt starka?
Bara en sån sak...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in