Så om jag är nästan skallig och uber-svag så är jag då smartare menar du? Wow! Jag måste vara otroligt smart! fan säkert 200 IQ!
haha! kunde inte låta bli. Hur som helst skulle jag vilja hålla med dig i ditt påstående lite granna med generalisering självklart. Alltså vi har två personer, en svag och en stark. Båda vill ha en tjej, samma tjej dessutom, för att bilda familj med så vad ska dessa båda göra för att vinna denna tjej? Den svaga kan knappast puckla på den starka då den svaga skulle med all säkerhet gå under och på så sätt förlora tjejen. Så vad gör han? Han vet att ett starkt imponerande intellekt är eftertraktat i längden och därför studerar han hårt, och på alla sätt försöker utöka sitt intellekt så att han kan imponera på henne istället för med sin fysik som är inte alls något imponerande gentemot den starke. Så vad gör den starke i så fall för att vinna tjejen? Jo han tycker inte om att plugga för det är tråkigt och inte alls lika roligt som att se bra ut och vara stark och lyfta skrot samt Han vet att tjejer tycker om snygga män som är sexiga, så valet är enkelt, han utökar sin fysik och sattsar på sport eller tyngdlyftning. Hans fysik blir mer utvecklat och han kan spöa folk och bossa omkring som ingen annan vilket inte den svaga smarte kan men det som den starke förlorar är att han inte har jobbet eller kunnandet som behövs för ett bra jobb och därför så kommer den smarte att vinna i längden. Mycket naivt och generaliserat som sagt men det visar på ett ungefär varför en stark inte är oftast smartare än den svagare just för att båda tvingas att anpassa sig och utveckla något som är eftertraktat för denna tjej som både tycket om stark fysik och ett stark intellekt, och hon vet att ett starkt intellekt håller och är det säkraste att gå på i längden men i yngre dar så kommer hon att välja den starkare snyggar för att sen ta den som inte är lika snygg eller stark men som är absolut smartare och mer bildad.
Anledningen jag skriver så färgat är att jag har upplevt allt för ofta hur den store starke sätter sig på andra och mobbar, slår eller ja utpressar elever på godis eller annat och skiter i att dom måste plugga när läran säger till dom, självklart finns det massor som tur är undantag så detta gäller för få, men fortfarande. När jag pratar med den store starke om "intellektuella" saker så är han/hon lost som få, jag gör små test och lägger till och med fram svaren, fast gömda självklart, och dom ser dom inte, förstår dom inte eller ja vad som nu jag gör. Jag gör det enklare genom att skriva ner det jag har frågat om eller ja pratat om för att se om dom förstår men nej inte ett nys om att dom förstår eller ej. Små delar av IQ-test har jag tagit fram och get till dom och samma resultat: lost som få. Detta är vad som stärker hypotesen; Starke = dummare.
Fast personligen anser jag att det inte alls är riktigt sant då gener och uppväxt är så viktigt som formar personen, och så kanske personen i fråga är sjuk och på så sätt inte är utvecklad som alla vi andra. Så därför håller jag mig ifrån att säga med fasthet att den som är fysiskt stark är dummare, det finns faktiskt mycket som talar för att en med god fysik är smartare också.