Fan vad kul, då kanske du pratat med mig om du ringt in?
Var är det du försöker fixa en besiktingstid? Sthlm? Det bästa du kan göra är att ringa in på morgonen, det är då flest återbud trillar in. Du får vara bredd på snabba ryck då många avbokar sin tid tid när det återstår kring en timme inpå innan de ska vara inne. Annars så ser du precis samma tider som jag gör om du kollar via nätet.
Det jag brukar göra när jag ska få in bilen är att jag går in och säker på stationen ungefär en gång i kvarten och tro mig, det kommer in många återbud så man behöver oftast inte hålla på mer än i en halvtimme-45 min.
Om du tänker ringa in på morgonen tänk på att det kan vara många andra som ringer så man kan få vänta lite, kollar du på nätet är det ju ingen väntetid!
Koden du använder är inte den gamla 10-siffriga, utan som sagt ägarens 4 sista siffror i personnummret eller de 4 sista i företagets org. nr om den är reggad på en firma.
Sedan vill jag passa på att dela ut en känga till alla som ringer in i sista stund och kräver att få en besiktningstid, har ni en personbil har ni fem (5!!) månader på er att besikta, att man sen ringer in när en vecka återstår och väntar sig att enkelt få en tid när hudratusentals andra sitter i samma båt är befängt. Det är inte bilprovningen som ska se till att ni besiktar bilen, det är ägaransvar.
Trots allt är det ju inte kul att upplysa desperata ensamstående småbarnsmammor att det inte finns tider på ett par veckor, men man hade ju till 99% sannolikhet inte suttit i den situationen om man p l a n e r a t i förväg?
Jag vill även säga tack till alla som är lite mer ansvarstagande och förståndiga och antingen ringer in i god tid, tar den föreslagna tiden eller bokar själv in er via nätet. Det är bra att det finns folk som är ordningssamma.
Att trådskaparen kanske eventuellt haft inne bilen på reparation eller haft den avställd, nyss köpt den eller liknande har jag full förståelse för. Men är det som så att det bara handlar om ren och skär lathet så måste jag fråga varför? Vill folk inte ha bilarna besiktade eller tycker de bara att det är kul att sitta i telofenkö i 15 minuter tio gånger om dagen???