2007-02-11, 13:11
Bannlyst
Klättra upp i ett träd eller en höjd hade jag nog försökt med. Jag har haft rottweilers tidigare och skulle aldrig vilja ge mig in i en kamp med en sådan hund.

Sedan hade jag nog sparkat till ägaren av hunden. Misslyckas man med att uppfostra en hund eller är inkapabel till det är det att jämställa med djurplågeri.
Citera
2007-02-11, 20:42
Medlem
Apelsinens avatar
Har blivit biten av mina föräldrars hund en gång när ajg försökte sno ett grisöra när den låg och käkade, gick inget vidare Sen har det en gång kommit in en hund på våran mark vid sommarstugan, var ett ordentligt slagsmål schäfer vs rottweiler, var jävligt läskigt trodde fan någon av hundarna skulle dö men det slutade väl trots allt.
Citera
2007-02-11, 22:49
Medlem
d-kings avatar
shit vilka jävla amatörer folk e asså jag har en pitbull hane sj. försök sparka in revbenen på den du om han ger sig fan på att ta dig. finns inget du kan göra mot en pitbull om du e obeväpnad. finns tillochmed filmer på nätet där polisen satt flera skott i pitbulls som anfallit dem och de ger sig inte ändå. ett gott tips och det bästa e tårgas...
Citera
2007-02-11, 22:56
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d-king
shit vilka jävla amatörer folk e asså jag har en pitbull hane sj. försök sparka in revbenen på den du om han ger sig fan på att ta dig. finns inget du kan göra mot en pitbull om du e obeväpnad. finns tillochmed filmer på nätet där polisen satt flera skott i pitbulls som anfallit dem och de ger sig inte ändå. ett gott tips och det bästa e tårgas...
Om mitt liv hängde på det så skulle jag nog kunna döda din hund.

Det handlar bara om hur mycket man är villig att offra, och hur motiverad man är.
Citera
2007-02-11, 23:00
Medlem
d-kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Om mitt liv hängde på det så skulle jag nog kunna döda din hund.

Det handlar bara om hur mycket man är villig att offra, och hur motiverad man är.
jag kan garantera dig att du och vemsomhelst e chanslös mot en ilksen pb. såvida du inte har ett vapen tillhands detta e en kamphund den blir bara mer sporrad att slåss om du gör motstånd lr slår sparkar den.
Citera
2007-02-11, 23:18
Medlem
Pastor Franzs avatar
Citat:
Tårgas funkar väl inte nämnvärt mot hundar ö.h.t.? Det är väl pepparspray du ska ha.

Kan även tipsa om denna tråden för den som är intresserad av ämnet.
Citera
2007-02-11, 23:32
Medlem
Mr Magoos avatar
Bara hundamatörer i denna tråd.
Om en hund anfaller, ta ett bra tag i svansen och lyft, och hunden tappar all orientering.
Ett annat knep är att sätta sig på hundens rygg och trycka jycken i backen.
Ta tag i ett öra och vrid jycken i backen.
Slag funkar inte alls. Jycken blir bara mer upphetsad av slag.
När det gäller jyckar måste man visa vem som bestämmer.
Är du tveksam så vinner jycken.
Citera
2007-02-11, 23:35
Medlem
buffalos avatar
Citat:
jag kan garantera dig att du och vemsomhelst e chanslös mot en ilksen pb. såvida du inte har ett vapen tillhands detta e en kamphund den blir bara mer sporrad att slåss om du gör motstånd lr slår sparkar den.
Det tror jag helt enkelt inte. I en nödsituation klarar man av mycket mer än man tror. Allt handlar inte heller om råstyrka. En gammal pensionär i USA fick en pitbull i benet, och lyckades dra sig hem till dörren, ringa på, och sedan strypa hunden.

Så omöjligt är det inte, nej.
Citera
2007-02-11, 23:41
Medlem
d-kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Det tror jag helt enkelt inte. I en nödsituation klarar man av mycket mer än man tror. Allt handlar inte heller om råstyrka. En gammal pensionär i USA fick en pitbull i benet, och lyckades dra sig hem till dörren, ringa på, och sedan strypa hunden.

Så omöjligt är det inte, nej.
hahaha a jo jo usa the land of oportonities. där kan väll för fan allt hända i själva verket var det nog en bortsprungen katt som jagade ngn i permobil lr nått.
Citera
2007-02-11, 23:45
Medlem
d-kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo
Bara hundamatörer i denna tråd.
Om en hund anfaller, ta ett bra tag i svansen och lyft, och hunden tappar all orientering.
Ett annat knep är att sätta sig på hundens rygg och trycka jycken i backen.
Ta tag i ett öra och vrid jycken i backen.
Slag funkar inte alls. Jycken blir bara mer upphetsad av slag.
När det gäller jyckar måste man visa vem som bestämmer.
Är du tveksam så vinner jycken.
hahaha hundamatörer och du skulle vara vadå? jag tror inte det e många i denna tråd som sett en pb in action överhuvudtaget. pitbull e världens trevligaste hund men när den går i gång och väcker liv i sin gamenes då skulle jag gärna vilja se dig "stålmannen" lyckas greppa svansen på en sådan. kort och gott jag har ingen anledning att sitta här och ljuga det jag säger e fakta... blir bara så iriterad på folk som yttrar sig om ngt och det enda de vet om pb e det de läst i kvällstidningarna...
Citera
2007-02-11, 23:52
Medlem
buffalos avatar
Citat:
hahaha hundamatörer och du skulle vara vadå? jag tror inte det e många i denna tråd som sett en pb in action överhuvudtaget. pitbull e världens trevligaste hund men när den går i gång och väcker liv i sin gamenes då skulle jag gärna vilja se dig "stålmannen" lyckas greppa svansen på en sådan. kort och gott jag har ingen anledning att sitta här och ljuga det jag säger e fakta... blir bara så iriterad på folk som yttrar sig om ngt och det enda de vet om pb e det de läst i kvällstidningarna...
Att säga att det är omöjligt är ju bara dumt, för det har hänt många gånger att folk dödat pit bulls. Jag har t.ex. skrivit om en händelse i min post en bit upp.
Citera
2007-02-11, 23:58
Medlem
d-kings avatar
aja folk får tro va dom vill lönlöst det här. döda ni en pitbull med bara nävarna om ni blir anfallna lycka till....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in