2007-01-13, 03:14
Bannlyst
Något som jag nästan aldrig ser nämnas är självförsvar mot hundar. Jag är speciellt intresserad av obeväpnade försvarstekniker och även användande av (korta) knivar mot hundar. Vad gäller obeväpnade tekniker så måste det ju vara tämligen annorlunda jämfört med människor, iom att hunden är mycket kortare och attackerar nerifrån?

Idéer?
Citera
2007-01-13, 03:52
Medlem
gravstens avatar
Slå,peta mot ömtåliga ställen som gäller för de flesta däggdjur tex:näsa ögon hals skrev.
Är du någorlunda stark så kan du försöka bryta eller slå av ett ben på hunden
Citera
2007-01-13, 21:03
Medlem
svengörans avatar
En hård välriktad spark i magen sätter hunden ur spel.
Håller du fram armen i en avledande manöver kommer hunden försöka hugga mot den om den kommer springande mot dig.
Citera
2007-01-13, 21:35
Medlem
AndreaS1s avatar
Om det hane så försök få grepp om bollarna och vrid som satan. Om det är en hona så är det kört om du inte hinner få in tummen i röven på den.
Citera
2007-01-13, 21:46
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndreaS1
Om det hane så försök få grepp om bollarna och vrid som satan. Om det är en hona så är det kört om du inte hinner få in tummen i röven på den.

Räcker väl med att dra utav bara helvete, Eller??

Jag har blivit anfallen av en hund tidigare, var någon blandning av schäfer och labrador (vildhund utomlands) jag var endast iförd shorts och badtofflor när aset kom springandes mot mig.
Hade ingen chans att fly men fick in en ganska bra spark i magområdet även fast jag föll av hundens angrepp.
Klarade mig med lite rivsår av klorna och lite ont i foten efter sparken.
hunden gav upp efter sparken och jag avlägsnade mig snabbt
Citera
2007-01-13, 22:07
Medlem
Unbelivers avatar
Ta den i tvåan.
(Du ska altså inte stoppa in hunden (i tvåan) utan sätta på den. Bara för att undvika missförstånd )

Den kommer nog att bli jävligt överraskad
Citera
2007-01-13, 22:58
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbeliver
Ta den i tvåan.
(Du ska altså inte stoppa in hunden (i tvåna) utan sätta på den. Bara för att undvika missförstånd )

Den kommer nog att bli jävligt överraskad
Överraskad är nog det minsta man kan säga....

Undrar om samma tips fungerar till kvinnor angående våldtäktsmän?
Tänkt på det, kvinnor, ha alltid en strap-on i handväskan, så om ni blir överfallna av en våldtäktsman, vänd det hela mot honom, sätt på strap-onen och ta killen i tvåan rejält och utan glidmedel.....då kommer han fan inte göra om det i första taget.

Annars tror jag det bästa mot hundar nog faktiskt är att offra vänsterarmen för att hålla hunden borta från hals och andra vitala delar, och sen nyttja högerarmen.
Har man en kniv kan man då använda den bitna vänsterarmen för att försöka blotta hundens bröst och sen hugga där med kniven ett par gånger.

Med bara händerna blir det jobbigt mot en stor ilsken hund.....har hunden dessutom en ägare som hjälper till så det blir 2 mot 1 är det riktigt tufft.
Citera
2007-01-13, 23:01
Medlem
maddalos avatar
Jag hade lite hundnoja ett tag här i kvarteren, där varenda jävel stapplar omkring med en dreglande kamphund i ett skosnöre, och hade då en "trimmad" tändare i fickan. Min tanke var att jag skulle fånga upp hunden med vänsterarmen (alltså att jag lät hundjäveln hugga i vänstran) och sen skulle jag tutta eld på den med min tändare i högerhanden.

Men om det fungerar, vet jag ej. Löpet kan jag se framför mig: "Ung man uppäten av brinnande hund".
Citera
2007-01-13, 23:15
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddalo
Löpet kan jag se framför mig: "Ung man uppäten av brinnande hund".

Bra tips! Jag ska ha en tändare i fickan hädanefter!
Citera
2007-01-14, 00:55
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maddalo
Jag hade lite hundnoja ett tag här i kvarteren, där varenda jävel stapplar omkring med en dreglande kamphund i ett skosnöre, och hade då en "trimmad" tändare i fickan. Min tanke var att jag skulle fånga upp hunden med vänsterarmen (alltså att jag lät hundjäveln hugga i vänstran) och sen skulle jag tutta eld på den med min tändare i högerhanden.

Men om det fungerar, vet jag ej. Löpet kan jag se framför mig: "Ung man uppäten av brinnande hund".

Eller rubriken: Ung man tände eld på sig själv i självförsvar

Ska ni ha vapen mot hundar så glöm tårgas det funkar inte alls men däremot funkar pepparspray ganska bra.
Citera
2007-01-14, 19:10
Bannlyst
Vissa hundar blir rädda om man gormar som fan. Men annars kan en välriktad spark vara bra...Om hunden är på dig är det ögonen du ska koncentrera dig på.
Citera
2007-01-14, 19:24
Medlem
Azraels avatar
Uppenbarligen många här som aldrig haft 50 kilo schäfer hängande i armen...

Utan tillhygge så är strypning den bästa metoden. Det gäller att hålla sig kall. Hundens tänder kommer att skjunka in ända till benet i den kroppsdel den biter i (för biter gör den...). Jag har t.o.m. varit med om hundar som bitit igenom dubbla skyddsärmar. Den som inte blivit ordentligt hundbiten har nog svårt att föreställa sig vilken kraft en hund har i käften. Vill man få en uppfattning så kan man sätta armen i ett skruvstäd och dra åt tills det svartnar för ögonen. Tänk dig sedan samma sak fast blixtsnabbt och med stora tänder...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in