2006-11-23, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fet-Evert
Varför förknippar så många yttrandefrihet med rätten att få tramsa obehindrat utan gränser?

En teori: Dessa användare postar trams väl medvetna om att det är emot reglerna för att efter regelrätt bestraffning kunna åberopa att "de blivit offer för en inskränking av yttrandefriheten". Den du!
2007-01-03, 11:42
Medlem
vinbras avatar
Namnbyte på benämningen?

Personligen tycker jag att benämningen "Tillför inte forumet någonting" är olycklig.

Det ger lätt intryck av att en användare kan ryka för att han, låt säga, är för ointelligent, även om det säkert inte används på det sättet.

Om jag förstått det hela rätt används begreppet för att bannlysa personer som till allra största del skriver tramsinlägg, en fullt förståelig åtgärd.

Men för att ge tydligare signaler om att det handlar om det tycker jag att man ska byta namn på fenomenet, till exempel "Tramshaverist".
2007-01-03, 13:25
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Personligen tycker jag att benämningen "Tillför inte forumet någonting" är olycklig.

Det ger lätt intryck av att en användare kan ryka för att han, låt säga, är för ointelligent, även om det säkert inte används på det sättet.
Håller med - benämningen är felaktig för jag kan peka ut ett par dussin personer som inte gör annat än att starta värdelösa frågetrådar i IT-forumen, poänger är givetvis att frågorna redan ställts tusentals gånger tidigare.

Dessa människor tillför inte forumet ett skit förutom irritationsmoment.
2007-01-03, 13:37
Medlem
Trills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Håller med - benämningen är felaktig för jag kan peka ut ett par dussin personer som inte gör annat än att starta värdelösa frågetrådar i IT-forumen, poänger är givetvis att frågorna redan ställts tusentals gånger tidigare.
Dessa användare tillför andra forum kanske någonting. Och de användare som bara skriver skit i IT delen har ju blivit bannade( En användare jag vet som blev bannad för tillför forumet ingenting är BananaShooT! , han var den som startade den nionde tråden om att hacka novell).

Om du ser en användare som inte tillför forumet någonting så kan du kolla igenom hans senaste inlägg. Om dessa inlägg då är tramsinlägg så kan du pm:a valfri Moderator och efter det så borde problemet vara löst.
2007-01-03, 13:41
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trill
Dessa användare tillför andra forum kanske någonting. Och de användare som bara skriver skit i IT delen har ju blivit bannade( En användare jag vet som blev bannad för tillför forumet ingenting är BananaShooT! , han var den som startade den nionde tråden om att hacka novell).

Om du ser en användare som inte tillför forumet någonting så kan du kolla igenom hans senaste inlägg. Om dessa inlägg då är tramsinlägg så kan du pm:a valfri Moderator och efter det så borde problemet vara löst.
Saken är den att jag definierar frågetrådar som startas för tusende gången som att 'inte tillföra forumet något' men mods och admin gör inte det.

Alla skriver inte tramssaker enligt definitionen, men däremot trådar och inlägg som inte tillför ett smack för diskussionen - det märks att fler och fler börjar tröttna på dessa personer som hittar "hacka MSN"-tråden via Google och startar en egen sådan så fort de kan skriva ett inlägg.
2007-01-07, 15:04
Medlem
roccs avatar
Jag känner mig lite inom kategorin tillför forumet ingenting,
så skulle inte admin o mods kunna varna en gång med
"Tillför forumet någonting, annars bannlyser vi dig?"
Då skulle ju jag kunna plugga på lite och tillföra mer
istället för att så drastiskt bli utkastad!
2007-01-07, 19:51
Medlem
Cabrons avatar
Som sagt, håll isär begreppen; yttrandefrihet är en sak. Att ägna sig åt hjärndöda tramsinlägg har ingenting med yttrandefrihet att göra. FB fungerar som en safe haven för (bland annat) oliktänkande, och debattörer som inte följer normen enligt etablerade media, och som därför drabbas av åsiktscensur.

Det är inte förbjudet att tramsa och ägna sig åt att skriva hjärndöda inlägg, och det finns andra platser där man kan ägna sig åt detta beteende. Alltså ryms huserande av tramsare inte inom FB:s självpåtagna kall och uppgift.

Som Admin påpekar är det, faktiskt, hans forum. Det finns ingen gudsgiven rättighet att befinna sig här. Så shape upp, sluta gnäll, eller - packa och dra.
2007-01-07, 20:40
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cabron
Som sagt, håll isär begreppen; yttrandefrihet är en sak. Att ägna sig åt hjärndöda tramsinlägg har ingenting med yttrandefrihet att göra. FB fungerar som en safe haven för (bland annat) oliktänkande, och debattörer som inte följer normen enligt etablerade media, och som därför drabbas av åsiktscensur.

Det är inte förbjudet att tramsa och ägna sig åt att skriva hjärndöda inlägg, och det finns andra platser där man kan ägna sig åt detta beteende. Alltså ryms huserande av tramsare inte inom FB:s självpåtagna kall och uppgift.

Som Admin påpekar är det, faktiskt, hans forum. Det finns ingen gudsgiven rättighet att befinna sig här. Så shape upp, sluta gnäll, eller - packa och dra.

Helt korrekt.
Och med dessa kloka ord låser jag tråden, då frågan är besvarad.

admin
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in