Citat:
Jag skulle gissa på att det stora antalet felpostningar inte endast har med att de är dumma i huvudet utan även att de har väldigt bråttom samt inte kollar tillräckligt - vilket/vilka andra forum förekommer det så otroligt mycket felpostningar förutom IT-forumen?
Ursprungligen postat av Megalomania
Vad ar det du vill? Nyborjare kommer aldrig att veta vad som hor hemma i vilket forum och de kommer alltid att gora misstag. Att inte tillata folk att posta innan de har ett visst antal inlagg kommer aldrig att forandra den saken. De ar de har manniskorna som mest behover forumet just for att de inte vet battre. Om du ar ute efter ett IT-forum for inbordes beundran sa finns det gott om mindre forum du kan hanga pa. Ett forum av FBs storlek kommer ovillkorligen att dra till sig drivor av nyborjare.
Många skriver också utan att läsa de klistrade trådarna eller att ens bry sig om att läsa tråden som har svaret på nybörjarens fråga och som ligger på förstasidan - om man slapp folk som googlade "hacka msn" och hamnade här (testa, det funkar så) och genast skaffade sig ett konto för att posta så hade det varit mycket bättre.
Jag skulle vilja se dessa restriktioner i åtminstone Datasäkerhet.
Citat:
Otrevliga kan de säkert vara, om du tar dig en titt på samtliga populära IT-forum förutom Flashback så kommer du märka samma sak - vi här inga robotar som snällt svarar på allt och inget hela tiden, efter 5000 frågor om samma sak så blir det extremt tröttsamt, speciellt om svaret ligger två trådar ner.
Ursprungligen postat av Megalomania
Jag laser en hel del men skriver valdigt sallan just for att jag uppfattar majoriteten av skibenterna som valdigt otrevliga och mer inskrankta an de man hittar pa alla politikforum samlade.
Utöver det så ska Flashback vara en kunskapsbank och därmed är tidigare besvarade frågor något som ska prioriteras över att starta en ny tråd med samma frågor.