Citat:
Ursprungligen postat av Velon
Jag tycker generellt att det inte är mer skit i IT-forumen än i andra forum. Den stora skillnaden är att det är mer genomskinligt i IT-forumen. Kan du inget om datorer, it, programering etc så gör du bort dig nästan direkt i IT forumet och alla ser att det är ett troll / en idiot. Men i stort sett alla kan skapa en tråd i sex-, musik-, film- och I&I forumen som ser åtminstone halvt kvalificerad ut.
Något jag skulle vilja se är en funktion som gör det lättare för moderatorer att ge användare näsbrännor utan att lägga en massa tid på omröstningar och annat. Kanske 1-3dagar bans från enbart den berörda forumsdelen eller något liknande.
Det är ju just därför, troll och idioter sticker ut rejält i IT-forumen och de samlas där mer än andra forum som jag spenderar tid i i a f.
Ingen 14-åring som nyss reggat sig lär bry sig om en bann, han kommer antagligen bara gå vidare till nästa "coola hackerforum" och ställa samma fråga där, det är ju så det funkar.
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin
När vi ändå håller på så anser jag att nya användare inte ska få ta del av NÅGOT forum förrän de har en 100 inlägg!
Eller också så kan FB ta det lite lugnare med restriktionerna. Det fria ordet angrips ytterligare om vi ska börja särskilja nya användare från de äldre.
Ingen vidare idé, Carradine. Har du månne retat upp dig på någon precis innan du startade den här tråden?
Nu har jag redan besvarat din första mening så.
Flashback forum säger sig vara för det fria ordet m m men du vet lika bra som jag att så inte är fallet, varför inte införa restriktioner på vissa "heta" forum som drar till sig troll som socker drar till sig flugor?
Näe, ingen har retat upp mig nyligen men däremot är det överlag bedrövlig nivå på IT-forumen.
En intressant notis är att här i Flashback får mina IT-forumidéer dåligt mottagande medans i trådar i IT-forumen så får jag så gott som alltid medhåll, hur ska jag tolka detta tro?