• 1
  • 2
2006-11-21, 22:13
Medlem
Jag undrar om någon provat att ha en vitlök i örat över natten då man har öroninflamation och extremt ont.

Fick tipset av en tjej som brukar göra det på sina barn då de har jätte ont i öronen och hon säger dagen efter så har dom inte ont längre.

Vad tror ni om detta eller vad vet ni om detta?
Citera
2006-11-21, 22:14
Medlem
aCeees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus_Malmo
Jag undrar om någon provat att ha en vitlök i örat över natten då man har öroninflamation och extremt ont.

Fick tipset av en tjej som brukar göra det på sina barn då de har jätte ont i öronen och hon säger dagen efter så har dom inte ont längre.

Vad tror ni om detta eller vad vet ni om detta?

Testa öroninflamations medicin?! (Salva)
Citera
2006-11-21, 22:22
Medlem
Mananms avatar
lät som en ganska okej huskur ändå.. kan nog funka
Citera
2006-11-21, 22:24
Medlem
kanske, vitlök är väl lite bakteriedödande om jag inte har fel? men det brukar jag ha så vitlök i örat är säkert ingen bra ide
Citera
2006-11-21, 22:35
Medlem
Jag har varit hos doktorn och fått peneselin och öron salva men det gör så jäkla ont. Men så fick jag reda på just detta om vitlök i örat.

Ville kolla om någon annan provat.
Citera
2006-11-21, 22:36
Medlem
dubbel tryck... sorry
Citera
2006-11-21, 22:45
Medlem
Naturvetarens avatar
Låter som dumheter. En kompis till mig ville alltid att hans mamma skulle blåsa cigarettrök i örat på honom när han hade ont i det. Det blev också alltid genast bättre... Så, sockerpillereffekten ska icke föraktas
Citera
2006-11-21, 23:09
Medlem
Arseniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mananm
lät som en ganska okej huskur ändå.. kan nog funka

hur tänkte du egentligen när du kom fram till det?
Citera
2006-11-21, 23:17
Medlem
Tjingelings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marcus_Malmo
Jag har varit hos doktorn och fått peneselin och öron salva men det gör så jäkla ont. Men så fick jag reda på just detta om vitlök i örat.

Ville kolla om någon annan provat.

Har inte gjort eller blivit utsatt för detta själv..
Men, min faster..har stoppat vitlökar i kusinernas öron..
Och, det har hjälpt. Efter vad de har sagt, i alla fall..

Visserligen säger man att släkten är värst..men, eftersom jag hört om denna huskur flera gånger, så tror jag på det.
Alltså, tror på, att de har pregat vitlök i öronen..
Citera
2006-11-22, 00:53
Medlem
Mananms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenik
hur tänkte du egentligen när du kom fram till det?

jag kan tänka mig 2 anledningar varför detta funkar. Ena är utsöndringen vitlöken gör.. och vitlök innehåller det antibakteriella ämnet allicin.
Och det är också känt att vikingarna använde detta mot diverse åkommor.

sen kan det vara så att efter att, ex vitlöken suttit i hela natten så är örat ömmt, så du känner inte den inre smärtan..

ex du har huvudvärk tar hammaren och slår dig på finger för att glömma huvudvärken..

mindre roligt skulle vara om vitlöken for in och du inte får ut den
Citera
2006-11-22, 04:50
Medlem
Unbalanceds avatar
Ja jag fick det när jag var riktigt lite, en vitlöksklyfta i örat då, när jag sov och det underlättar ta mig fan.
Läkte för mig mycket snabbare med hjälp utav den huskuren än vad det gör utan, fast när man vart äldre så slutade jag med det delvis pga att jag faktiskt njuter utav att bli sjuk, blir det så sällan. (Fast onödigt) *ta i trä*
Citera
2006-11-22, 06:11
Medlem
Matolja på en bomullstuss och skjuts in i örat. Bra grejer
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem