2012-07-09, 09:37
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevietheTV
Jag har haft extrema fpsdrops sedan 6 månader vilket gjort att jag slutat spela helt. Tänkte göra ett sista försök att se om någon kan hjälpa mig.

Jag har en 2,4 quad core, 5800GT och 3 gig ram, win7 32bit. Ändå ligger jag mellan 40-70, det är aldrig stabilt. Jag har haft det stabilt på denna dator innan men nu är det bara helt åt helvete. Har prövat köra i komtaibilitetsläge och sådant.

Fps:n droppar även när jag drar ner overlayet ibland (shift+tab).

Har du stängt av V-sync?
Alla inställningar korrekta i CS?
Testa stäng av lite processer i Aktivitetshanteraren.

Testa stänga av explorer.exe när du ansluter dig till en server.
Var det länge sedan du installerade om din dator?
Har du ett bra virusprogram?
Citera
2012-07-13, 13:49
Medlem
Skulle testa att nostalgispela CS 1.6 lite, men min ping är förjääävla hög. Den är på runt 250+ hela jävla tiden. Har googlat och testa skriva in "rätt" rates i consolen, öppnat portar i routern osv, men ingenting sänker min ping. Huur fan ska man lösa detta?
Citera
2012-07-13, 14:10
Medlem
FuckThePolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parillen
Skulle testa att nostalgispela CS 1.6 lite, men min ping är förjääävla hög. Den är på runt 250+ hela jävla tiden. Har googlat och testa skriva in "rätt" rates i consolen, öppnat portar i routern osv, men ingenting sänker min ping. Huur fan ska man lösa detta?

Testa att skaffa bättre internetuppkoppling.
Citera
2012-07-13, 14:23
Medlem
kailuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anygiven
Just ja, de var så kommandot var, tack så mycket.

Vi provade dock detta, och som jag minst det så kom det upp något medelande när man skrev in det? vi fick inget, och när vi provade att ansluta till varandra så såg vi bara "server is not responding" provade både genom steam, samt att gå in i consolen och skriva connect "ip adress", men inget fungerade, är det brandväggen som spökar tror du, eller finns det något annat man kan göra?

Du måste öppna portarna 27015 - 27020. När du har gjort det kan du skapa "new game" och sen skriva in "sv_lan 0" i consolen. Fungerar iaf för mig!
Citera
2012-07-13, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckThePolice
Testa att skaffa bättre internetuppkoppling.

Har samma uppkoppling nu som förr när jag spelade....
Citera
2012-07-15, 11:03
Medlem
Jag har problem med min CS account.

Jag får upp detta meddelande hela tiden när jag försöker gå in på en server, efter att jag har kollat i consolen så ser jag att det står så här:

BUILD 5408 SERVER (0CRC)
Server#31
Kicked: No arena account found for alias F.E.M.A.N

Skulle Du kunna hjälpa mig med detta?? Tack på förhand
Citera
2012-07-16, 01:56
Medlem
Dimaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba2ergan
Jag har problem med min CS account.

Jag får upp detta meddelande hela tiden när jag försöker gå in på en server, efter att jag har kollat i consolen så ser jag att det står så här:

BUILD 5408 SERVER (0CRC)
Server#31
Kicked: No arena account found for alias F.E.M.A.N

Skulle Du kunna hjälpa mig med detta?? Tack på förhand
hmm spelar du på en hemsida som playnation eller playzeek? om det är playnation är det säkert att du måste bytta nick till det du har på sidan.. playzeek är det bara fråga en admin men de är sega i huvudet
Citera
2012-07-21, 10:49
Medlem
Jag har lite problem med cs 1.6, har precis installerat det, men vet att jag har haft detta problem förr och det är rätt konstigt, för problemet kommer bara när jag spelar cs på steam.

Grejen är sensen, den är lagom upp och ner, allts å y axeln. Men X axeln, sidled, då är sensen fruktansvärt skum. Typ liksom "efter", och sedan helt plötsligt snabb. Som om den släpar, och sedan flyger iväg. Förstår inte vad det är. Har heller inte vsync på som det kan låta! Spelar css och där har jag inga problem.

Någon som vet? Är helt ospelbart så här.. :/
Citera
2012-07-21, 22:44
Medlem
MOPbigtimefans avatar
mixxade med ljudet och nu hör man hylsorna ploppa ur efter varje skott.. vad är det för något? alltså inte max_shells utan LJUDET

kram
Citera
2012-07-25, 01:22
Medlem
IceDogs avatar
köpte cs idag från steam.. med 1.6 source osv hela skiten..har installerat cs och skulle börja spela men jag hittar inga servrar när jag söker..

har varit sugen på att börja spela cs igen i säkert 2år så tänkte att jag fixar det idag, men då funkar det inte.. är det någon som har en aning om vad jag gör för fel eller vad felet kan vara? eftersom jag har spelat när jag varit yngre så borde man ju kunna det här, men har ingen aning. tänkte mest börja spela som tridsfördriv..

mvh
Citera
2012-07-25, 17:05
Medlem
IceDogs avatar
så kör en dubbelpost men skiter i det.

fick cs at funka igår..funkade riktigt bra, sen testade jag source och när jag sedan skulle spela vanliga 1.6igen så laggade jag i smoken, som att ngn inställning/rutin fuckade upp vanliga cs av att spela source. har läst lite i andra trådar och forum och testat lite olika inställning, som rate, underate,fps max osv ändrat lite men blir ingen skillnad.. har även riktigt hög ping. fast jag har bra bredband, kan ju ha ngt att göra vilken port men kabel sitter i men tänkte om någon har någon ide? vl synk tex eller någon som vet lite skit man kan ändra för att få det att flyta på bättre?

för har även ny dator och denna dator är minst lika bra som den gamla jag hade och då funkde cs bra..dock är denna bärbar...ska prova mitt konto på gamla datorn och se om det blir någon skillnad..men någon kan hjälpa mig med något att mina problem?

mvh
Citera
2012-07-26, 23:48
Medlem
MOPbigtimefans avatar
jag fixade ljudet genom att lägga in config igen MEN nu har det uppstått ett annat problem. crosshair startar jämt med grön färg. och vad jag en skriver in så blir den röd. vad är fel?

samt använder mig av gammasutra så man ser knappt lagmedlemmarna på radar, finns det "fusk" någonstans där man förbättrar kontrast enbart i radar? ev. en world of worldcraft mod-radar, det är skitsamma sålänge man ser lagspelarna. någon hederlig legend där ute?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in