2012-05-30, 17:26
Medlem
Tjenare!

Jag och min kompis kom ihåg när vi körde superhero förr och skulle vilja starta en själva. Med lite tid kan jag nog hitta en server med alla mods inne osv..

Men vad jag kommer ihåg fanns det en sida där man kunde ladda ner shmods som typ chucky osv...
Kan någon den sidan?

tack
Citera
2012-06-06, 13:50
Medlem
Fick för mig att jag skulle lira lite CS häromdagen, var evigheter sen sist. Men jag hinner bara spela i någon minut innan jag åker ut och det står "Server is full". Det händer på varje server och det är inte fullt på servrarna. Kör via CrossOver på en Mac om det kan ha med saken att göra, men det bör inte ha det. Kollar i consolen så verkar det som att spelet har försökt ansluta till ett annat IP? Vad är problemet?
Citera
2012-06-11, 17:23
Medlem
pj87s avatar
Jag får Steam att ladda 3 sträck sen stannar den på "establishing network connection to server"
Läst om många som har problemet men inte hittat nån lösning.
Spelade som senast 2 dagar sen och har inte installerat eller ändrat nått efter det.
Nån som vet vad jag ska testa/lösa problemet?
Har ju inte ändrat port/virus program/inställningar/hårdvara eller nått så är så skumt.

MVH PJ
Citera
2012-06-12, 12:10
Medlem
Jag har haft ett besvärligt cs problem flera månader nu.

Det är så att när jag går in på en server (vilken som helst) så efter några runder så blir jag disconnectad. Och det står =

''Client timed out while answering challenge.
---> Please make sure that you have opened the appropriate ports on any firewall you are connected behind.
---> See http://support.steampowered.com for help with firewall configuration''

Eller

''Steam connection lost''...

igår spela jag hur bra som helst dag visar detta.

Blir glad av alla förslag!
Citera
2012-06-12, 22:55
Medlem
pj87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pj87
Jag får Steam att ladda 3 sträck sen stannar den på "establishing network connection to server"
Läst om många som har problemet men inte hittat nån lösning.
Spelade som senast 2 dagar sen och har inte installerat eller ändrat nått efter det.
Nån som vet vad jag ska testa/lösa problemet?
Har ju inte ändrat port/virus program/inställningar/hårdvara eller nått så är så skumt.

MVH PJ

Hittade det gär tipset som hjälpte för mej iaf:

För Windows XP/Vista/7
Klicka på Start-knappen och välj Kör.
Skriv in msconfig och klicka på OK.

--------------------------------------------------------------------------------

Om din dator är i Normal start gör du följande:

Klicka på Selektiv start-knappen.
Avmarkera Läs in Autostart-objekt (eller Läs in Autostartgrupp-objekt)-rutan.
Välj Tjänster-fliken och markera Dölj alla Microsoft-tjänster.
Klicka på Inaktivera alla.
Klicka på Verkställ och OK.
Starta om datorn vid uppmaning.
Om systemkonfigurationsfönstret kommer upp när du startat om systemet kan du stänga det. Välj Nej till omstart om du uppmanas.
Citera
2012-06-14, 20:32
Medlem
bergsdals avatar
Så fort jag startar cs så slutar programmet svara och "blackscreen" är allt jag får, vad kan det bero på ?!
Citera
2012-06-15, 06:17
Medlem
Cs:s

Hej

jag har kunnat ansluta till servern som jag vill fram tills igår, ringde min internet leverantör pga strul, dom satte på "filtret" samt drog ner min hastighet till 2mbit, varför dom drog ner hastigheten vet jag inte.

Hursomhelst så är det bara en specifik server jag inte kan ansluta till (och det är den jag vill åt!) Medans mina kompisar fortfarande kan ansluta utan problem (notera att detta inträffade efter "fixen" med min internet leverantör)

Jag har testat att avaktivera brandväggen, ändrat hastigheten till 2/Mbit i steam cloud, ominstallerat steam, startat om datorn, etc etc.

När jag försöker ansluta till servern står det "Connection failed after 4 retries." Jag har kollat ifall jag är bannad, det är jag inte.

Några idéer kring problemet?
Senast redigerad av Knatchi 2012-06-15 kl. 06:38.
Citera
2012-06-17, 21:11
Medlem
Axells avatar
Har tagit upp CS-karriären för 100:e gången och lirar lite vanlig public med mina vänner just nu. Förut har vi lirat en hel del på spelarenan och tyckt det har varit väldigt kul att spela med andra svenskar samt att de har ett skönt rankingsystem. Dock var det flera år sedan och nu kollade jag lite snabbt och såg att det verkar vara mest rumäner typ.

Så är det fortfarande lönt att spela på spelarenan eller tycker ni man ska söka sig till något annat och isåfall till vad?
Citera
2012-06-17, 23:12
Medlem
Kroesus-Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Har tagit upp CS-karriären för 100:e gången och lirar lite vanlig public med mina vänner just nu. Förut har vi lirat en hel del på spelarenan och tyckt det har varit väldigt kul att spela med andra svenskar samt att de har ett skönt rankingsystem. Dock var det flera år sedan och nu kollade jag lite snabbt och såg att det verkar vara mest rumäner typ.

Så är det fortfarande lönt att spela på spelarenan eller tycker ni man ska söka sig till något annat och isåfall till vad?

De flesta lirar på playnation.se nu för tiden, men vet inte hur deras public-servrar ser ut.
Citera
2012-06-18, 13:44
Medlem
qkars avatar
tjena.

har ganska tråkigt på jobbet då det är väldigt lite kunder så jag kom på den geniala idén att installera steam/cs på jobbet och prova det. när jag ska installera steam så står det dock "to install steam you need to be connected to internet". jag är såklart ansluten men vet inte vad det är som krånglar. någon som kan hjälpa denna stackare och vet hur man ska göra? är det någon spärr som jobbet har satt eller har det hänt någon annan?

tack på förhand folks
Citera
2012-06-19, 00:25
Medlem
DXmans avatar
köpte fel steam spel, går det att returnera?

Hej, skulle köpa arma 2 och fixa dayz modden med köpte fel version av spelet, går det att returnera o fixa detta? tacksam för svar
Citera
2012-06-19, 00:27
Bannlyst
Varför vänder du dig hit? Vänd dig till deras support vetja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in