2007-09-18, 07:57
Medlem
Scanfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pgo_jim
finns det nått man kan göra så när man byter vapen med scrollen, så att den byter vapen utan att man klickar?

så extremt frustrerande när man skjuter slut på ammo och man måste klicka för o byta vapen

+ jag undrar är det bättre eller sämre o ha hög eller låg sensitivity på musen?

och ni som lirar vad kör ni med för tangentbord, mus, musmatta, headset ?

Det där angående sensen på musen så kommer du att öka den vartefter du blir bättre och stadigare. Jag började spela med en sens på 1.7 har jag för mig, idag har jag höjt den till 2.2 bara för att jag tycker att jag kan hantera den sensen bra. 1.7 är för långsamt för mig nu, men jag vill upp ett par snäpp ytterligare men det kommer med tiden. Det viktigaste är att du har en sens du kan hantera för att få in aimet ordentligt. För snabbt i början är ju inget bra direkt.

Mitt T-bord är ett vanligt billigt lågbudget från Clas Ohlson för 99 spänn. Man behöver inget special för CS. Musen jag kör med är en Logitech MX 510. Duger bra för mig. Mattan är en Q-Pad. Lurarna spelar ingen roll för mig när det kommer till CS eller CSS. De jag kör med nu är ett par billiga 150-kronors bara för att ha nåt. Jag tillhör de som gillar att lira CS i 2.1-ljud istället för 5.1. Sedan drar jag ofta upp diskanten och ner basen, för jag hör saker mycket bättre då.
Citera
2007-09-18, 08:10
Medlem
Stewie_griffins avatar
bind "mwheelup" "slot1"
bind mwheeldown" "slot2"

För att binda vapen till scrollhjulet
Citera
2007-09-18, 10:23
Medlem
Pf0llz0rs avatar
Citat:
finns det nått man kan göra så när man byter vapen med scrollen, så att den byter vapen utan att man klickar?

så extremt frustrerande när man skjuter slut på ammo och man måste klicka för o byta vapen

Du kan alltid binda scrollen till dom olika slotsen, annars så kan du skriva "hud_fastswitch 1" i consolen så växlar du vapen direkt du trycker på siffrorna =)

Sens är mest en smaksak, men tycker att låg sens är bäst eftersom att då är det lättare att sikta in sig på motståndaren.

Det jag lirar med är:
Tangentbord: Ett gammalt som jag tog från jobbet (spelar ingen som helst roll imo)
Mus: Razer Copperhead
Musmatta: fUNC Archetype MBA
Headset: Icemat Siberia
Citera
2007-09-18, 11:48
Medlem
antagonistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
bind "mwheelup" "slot1"
bind mwheeldown" "slot2"

För att binda vapen till scrollhjulet
Men då binder man ju bara "vanliga" vapnet och pistolen, ofta har man ju även granater på sig (och ibland även bomben om man spelar som T).
Citera
2007-09-18, 12:41
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
Men då binder man ju bara "vanliga" vapnet och pistolen, ofta har man ju även granater på sig (och ibland även bomben om man spelar som T).

Skulle vilja säga att det är jävligt noobigt att binda på det sättet. Kommer komma många tillfällen då du är stressad och plockar fram fel granat etc.
Citera
2007-09-18, 16:03
Medlem
Zairas avatar
Citat:

i vissa verisoner byter den automatiskt bara man väljer vapnet, alltså att man inte behöver klicka. ja ni fttar vad jag menar, mer exakt vad det är som gördet vet jag inte. och lämnar svaret till någon som kan det bättre än mig
Citera
2007-09-18, 17:31
Medlem
CrackCrickets avatar
Jag får inte upp några servers på cs 1.6, någon som vet vrf?
Citera
2007-09-18, 17:42
Medlem
Tekoppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrackCricket
Jag får inte upp några servers på cs 1.6, någon som vet vrf?

kollat change filters?
Citera
2007-09-18, 17:55
Medlem
CrackCrickets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekoppar
kollat change filters?

Jorå, inge fel på dom. Har även startat om datorn samt installerat om både cs och dod, men det krånglar fortfarande med servers. Får ibland inte upp någon och får ibland upp 1,2 eller max 3 stycken. Oftast är dom servers jag får upp även franska, om det hjälper något :P

Har jag missat någon update lr så? Borde jag installera om steam? Någon som vet vad felet är?
Citera
2007-09-19, 12:45
Medlem
Zairas avatar
kan man, och i sånna fall hur får man deathmatch i cs 1.6 om man kör lan ?
Citera
2007-09-19, 13:03
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaira

Ni måste ha AMX-mod på servern tror jag..
Citera
2007-09-19, 13:14
Medlem
Pf0llz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaira

Först måste du ha amxx
www.amxmodx.org

Sedan måste du ha självaste Deathmatch pluginen
http://forums.alliedmods.net/showthread.php?p=106204
http://forums.alliedmods.net/showthread.php?p=2839
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in