Får väl göra ett nytt inlägg. Jag lyckades lösa problemet ovanför mig genom att öppna portar i routern. Men nu har jag stött på nästa problem.
Jag skulle lägga upp en server och spela lite med några kompisar, och jag startade en dedicated server och ändrade alla inställningar och skickade ut ip´n men det fungerade inte ändå. Jag testade med med det ip som står i konsolen dedicated servern, den som slutar på 27015. Men det gick ändå inte.
Testade med mitt ip som poppar upp på
www.mittip.se och det fungerade inte heller, med eller utan 27015 på slutet. Har läst att man ska öppna portar för att det ska fungera, och har blivit länkad och länkad men hittar ingen vettig guide till hur man gör. Är inte helt bakom flötet då jag nyss öppnat någon port för att få tillgång till servrar. Men hur, vad, vilken port öppnar jag för att jag ska kunna lägga upp en server på internet?
Om det är någon som är villig att hjälpa till får ni väldigt gärna höra av er till mig med ett PM eller skriv så pm:ar jag dig. Skulle verkligen uppskattas med hjälp över MSN eller liknande. Kan ta prints och visa hur inställningarna är och vad som är fel. Kan bjuda på ett CS konto till den som får igång detta åt mig! Tack på förhand!
Edit : Har en ZyXEL P-320W