2010-12-30, 16:48
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteup
HJÄLP

Jag har en 2233rz skärm med ett ati kort och jag får inte till 100hz i cs. Jag har tankat reforce och ändrar till 100hz i den upplösningen jag har i cs. Ändringarna ska börja gälla när jag startar om datorn men dem sparas inte även då jag trycker apply. Vad ska jag ta mig till?
Uppdatera dina drivrutiner till grafikkortet.

På med v-sync. -freq 100 i launch options.
Citera
2010-12-30, 20:52
Medlem
TKD_1337s avatar
På en exakt en timme har jag laddat ca 1670 MB av totalt 10670 MB (Left 4 Dead 2). Maxhastigheten för mig idag var 1,2 MB/s men vad hjälper det när man bara lyckas ladda ner 1670 MB på en timme... är det Steams nedladdningstjänst som suger kuk eller är det något annat som stör min jävla nedladdning? Och sist jag laddade ned en sak därifrån, och det var 2-3 dagar sedan, gick det lika trögt...

Att ladda ner .torrent-filer går alltid snabbt, fick runt 24 MB/s i resultat nyss på bredbandskollen.se och det faktum att jag lyckades ladda ner 1,2 MB/s idag via Steam gör mig ännu mer förundrad! Är det bara Steams tjänst som är ojämn, irriterande och allmänt värdelös?

Windows brandvägg är avaktiverad och mitt antivirusprogram (Antivir) är inaktiverad den med. Borde jag testa att avinstallera antiviruset helt och hållet? Eller finns det något annat man kan göra?

Tack på förhand!
Senast redigerad av TKD_1337 2010-12-30 kl. 21:02.
Citera
2010-12-31, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
Uppdatera dina drivrutiner till grafikkortet.

På med v-sync. -freq 100 i launch options.

jag fixade det nu efter månader av slit. Det var så enkelt som att ladda hem det allra nyaste CCC (10.9) Nu kan jag ha 100hz i alla upplösningar! Men nu flimrar det hela tiden, ruskigt irriterande vad gör man åt det?

V-sync på?!? varför det? Alla säger att den ska vara av?
VAd gör man åt flimmret?
Citera
2010-12-31, 16:44
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteup
jag fixade det nu efter månader av slit. Det var så enkelt som att ladda hem det allra nyaste CCC (10.9) Nu kan jag ha 100hz i alla upplösningar! Men nu flimrar det hela tiden, ruskigt irriterande vad gör man åt det?

V-sync på?!? varför det? Alla säger att den ska vara av?
VAd gör man åt flimmret?
v-sync på för att slippa flimmret.
v-sync av kör du bara om du har en skärm som inte klarar av 100hz men du vill ändå ha 100fps.
Citera
2010-12-31, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
v-sync på för att slippa flimmret.
v-sync av kör du bara om du har en skärm som inte klarar av 100hz men du vill ändå ha 100fps.

tack det löste sig!
Citera
2011-01-01, 17:55
Medlem
TKD_1337s avatar
Jag kan notera att nedladdningen av L4D2 blev snabbare under natten (vilket inte är förvånande då färre använder internet). Gick på runt 700-800 kb/s, dessutom var det en jämn nivå.
Citera
2011-01-02, 15:11
Medlem
Är det någon som vet hur man gör för att skaffa sig en bakgrundsbild i Counter-Strike.
OBS: Widescreen

Jag har provat med Cs Background Maker 3.0, men tyvärr så fungerar inte det med widescreen upplösningar. Jag har också försökt att ladda hem Cake, ett program som jag har för mig gör bakgrundsbilder till CS.

Någon som vet något annat program som gör bakgrundsbilder som stödjer widescreen?
Citera
2011-01-02, 15:20
Medlem
emiliyos avatar
När jag lirar cs på spelarenan så freezar helt plötsligt skärmen å sen står de 'warning connection problem' lr nått uppe i hörnet.
Sen när jag försöker reconnecta så står de bara "establishing newtork connection server", sen händer de inget mer. Så får ju hela tiden drop på spelarenan.

Hur fan ska jag göra?
Har en ny dator med windows 7 så där ligger inte felet, förhoppningsvis.

Något tips/förslag?
Citera
2011-01-02, 23:30
Medlem
Någon som vet någon hyffsat fuskfri hemsida? Playnation och playzeek är ju inte att rekommendera då det tar 5min att fixa fusk till både eac och voip. Hur fungerar g4us nya?
Citera
2011-01-03, 09:21
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Men nu har jag en egen fråga, jag kan inte ansluta till några spel, för varenda gång efter några sekunder så slutar den ladda ner map'en och går på och börjar ladda ner ljudet osv istället. Så efter att den håller på att skicka klientinfo så kommer det upp en ruta, t.ex "Missing map /map ba_jail_summer, disconnecting". Hur ska jag lösa detta? Jag har inte kunnat spela något tack vare detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Fryzzil
Prova skriv cl_downloadfilter all i konsolen. Det borde hjälpa för att få bort missing map problemet.
Det funkar när jag skriver in det, men varje gång jag startar om spelet måste jag skriva in det, annars kommer samma sak upp
Citat:
"Missing map /map <mapen man försöker connecta till>, disconnecting"

Jävligt irriterande, varför är det såhär? Ska jag vänta på en uppdatering som kanske kommer och fixar till det? Ska jag maila steam?
Citera
2011-01-03, 11:59
Medlem
dkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHour
Det funkar när jag skriver in det, men varje gång jag startar om spelet måste jag skriva in det, annars kommer samma sak upp

Jävligt irriterande, varför är det såhär? Ska jag vänta på en uppdatering som kanske kommer och fixar till det? Ska jag maila steam?

Gå till Steam/steamapps/username/counter-strike/cstrike/cfg/ öppna config.cfg

Skriv in cl_downloadfilter nosounds, spara, högerklicka på config.cfg välj alternativ, gör skrivskyddad.
Citera
2011-01-03, 22:22
Medlem
Lagg när jag lirar cs. Fungerar bra mestadels, men typ var 10e-20e sekund går pingen upp till över 100. Har inga krävande program i bakgrunden, och laddar inte ner. rates och allt är som det ska vara. Vad kan problemet vara? Kör windows 7
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in