2010-11-29, 17:35
Medlem
gobbegroggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholm.
2. Vi säger att jag har pistolen uppe och ska plocka upp en Colt, men när jag plockar upp Colten så vill jag fortfarande ha pistolen framme. Vad skriver jag in då?)
Kan inte kommandot men det kan du ställa in på options>advanced
Citera
2010-11-29, 17:54
Medlem
ant's avatar
Citat:
Tjo.

Jag skulle vilja veta lite bra grejer som jag kan skriva in i consolen för att få den skönaste känslan som möjligt, i Counter Strike 1.6

De 2 viktigaste sakerna jag vill få reda på, som jag kan skriva in i consolen är

1. När man är in-game, så rör sig ju vapnet fram och tillbaka när man springer. Jag skulle vilja göra så att det slutade. Så att det är helt still när man springer. Så vad skriver jag in i consolen då?

2. Vi säger att jag har pistolen uppe och ska plocka upp en Colt, men när jag plockar upp Colten så vill jag fortfarande ha pistolen framme. Vad skriver jag in då?

Ni får gärna säga vad jag mer kan skriva in.

Obs. Jag har precis börjat med 1.6 nu i veckan efter 3 års uppehåll, så jag har glömt bort allting i princip..

Hoppas ni förstår vad jag menar! Tack på förhand.
1. cl_bobcycle 0 (eller om det var cl_bob 0)
2. _cl_autowepswitch 0

Andra kommandon:
fps_max 101
cl_updaterate 101
cl_cmdrate 101
ex_interp 0.01
hud_fastswitch 1
cl_dynamiccrosshair 0

Andra tips:
Höj grafikinställningarna på ditt grafikkort och kör med 640x480 eller 800x600 in-game
Stäng av v-sync i grafikinställningarna på ditt grafikkort
Senast redigerad av ant' 2010-11-29 kl. 18:34.
Citera
2010-11-29, 18:27
Medlem
dynamiccrosshair vill man ju dock ha på 0 i 99% av fallen
Citera
2010-11-29, 18:34
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishtank
dynamiccrosshair vill man ju dock ha på 0 i 99% av fallen
Ingen aning om varför jag skrev 1
Citera
2010-11-29, 18:55
Medlem
Tack för svaren!

Kom på lite nya frågor angående Counter Strike 1.6

Hur ändrar jag så att tjockleken på texten förändras när man är in-game? (Jag vill ha tunn text)

Hur ändar jag så att siktet blir svart?

Tacksam för svar
Citera
2010-11-29, 19:15
Medlem
ant's avatar
Citat:
Tack för svaren!

Kom på lite nya frågor angående Counter Strike 1.6

Hur ändrar jag så att tjockleken på texten förändras när man är in-game? (Jag vill ha tunn text)

Hur ändar jag så att siktet blir svart?

Tacksam för svar
1. Ändra i ClientScheme.res

2. cl_crosshair_color "0 0 0"
Citera
2010-11-29, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ant'
1. cl_bobcycle 0 (eller om det var cl_bob 0)
2. _cl_autowepswitch 0

på tal om cl_bob och dom andra

måste man skriva det i config för att det ska sparas?
Verkar bytas mellan mapsen
Citera
2010-11-29, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cschrille
Nu har jag inte spelat CS 1.6 på typ ett halv år och märkte idag att ungefär 60% av alla servrar är Ryska eller Rumänska. När jag kollar server info så står det massa namn och alla "spelare" har varit inne exakt samma tid t.ex 1337h 3m 2s och om jag joinar servern så kommer jag in på en tom bana.
Kan det vara ett virus eller något? Någon som haft likadant?
Kan tilläggas att vissa av namnen var så här i listan på namn när man kollar info.
www.*******.freeforums.org
was
hacked
by
-

Tack på förhand.

Haha har samma problem dock får jag tyska servrar och problemet är inte virus det är din ISP, hade Com Hem förut och fick bara svenska servrar dock sämst pign typ 12-20, sen när man bytte till fibernät får man bara tyska serverar som kommer upp på search list dock så pingar jag 0-5 på svenska servrar så jag klagar inte
Citera
2010-11-30, 10:21
Medlem
Några frågor om CS.
1. Jag har min egen dedicated server, andra kan joina osv. Nu undrar jag bara hur jag kan göra så att spelares 'cd spelare' öppnas? Har sett detta på massa andra servrar och min kompis kan, men vägrar att säga hur.. Jag har förstås amxmodx och lite plugins till det, inte helt oteknisk, inte.
1.5. Finns det några andra roliga commands för amxmodx eller bara vanliga server commands som jag kan använda för payback?

2. Jag gick in på nån rysk **** server och sen blev jag kickad och mitt spel stängdes ner. När jag öppnade cs igen så hade jag min fps_max satt till 1 och alla mina binds osv, var borta. Jag har fixat det mesta, men jag har märkt att när jag *skriver* på en server så blir texten svart. Det är inget stort problem men jag ser ju inte texten i mörka områden Har ingen lust att ta bort min .cfg så hur ändrar man tillbaka till den vanliga gula texten?
2.5. Hur gör man som den ryska admin(en?) gjorde, alltså resetta keys och ändra fps_max tex.

Något kanske blev lite felformulerat men jag är ganska morgontrött atm.
Tacksam för svar!
Citera
2010-11-30, 14:55
Medlem
Går det på någon sätt att köra Deathmatch när man kör själv mot bottar på new game? Och var lägger man in nya kartor man laddat ner?
Citera
2010-11-30, 15:53
Medlem
Hur gör man så att siktet blir mycket litet? (mindre än small man ställer in på options).
Citera
2010-11-30, 17:04
Medlem
ant's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishtank
på tal om cl_bob och dom andra

måste man skriva det i config för att det ska sparas?
Verkar bytas mellan mapsen
Ja, skriv alla rates o.s.v. i din userconfig.

Citat:
Ursprungligen postat av Ph4TH4xx0r
2. Jag gick in på nån rysk **** server och sen blev jag kickad och mitt spel stängdes ner. När jag öppnade cs igen så hade jag min fps_max satt till 1 och alla mina binds osv, var borta. Jag har fixat det mesta, men jag har märkt att när jag *skriver* på en server så blir texten svart. Det är inget stort problem men jag ser ju inte texten i mörka områden Har ingen lust att ta bort min .cfg så hur ändrar man tillbaka till den vanliga gula texten?
Du behöver bara ta bort kommandot hud_concolor "0 0 0" från din config så kommer originalvärdet komma tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av KanskeIbland
Går det på någon sätt att köra Deathmatch när man kör själv mot bottar på new game? Och var lägger man in nya kartor man laddat ner?
Nej, men du kan på din egna dedicated. cstrike/maps

Citat:
Ursprungligen postat av Oppfinnarjocke
Hur gör man så att siktet blir mycket litet? (mindre än small man ställer in på options).
Går inte att få det mindre än small.
cl_dynamiccrosshair "1" gör det mindre när du sitter när men större när du springer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in