2009-11-20, 17:56
Medlem
Har inte spelat Cs på ett tag nu och i förrgår funkade det att spela men när jag ska gå in nu för att spela på Spelarenan så hänger sig cs sekunden jag kommer in i spelet. Jag kan spela när jag creatar själv men vad kan vara problemet?
Citera
2009-11-20, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Affieboi
Har inte spelat Cs på ett tag nu och i förrgår funkade det att spela men när jag ska gå in nu för att spela på Spelarenan så hänger sig cs sekunden jag kommer in i spelet. Jag kan spela när jag creatar själv men vad kan vara problemet?

Så är det för mig på vissa servrar. Det är bara att disconnecta, vänta 2 sekunder och sen retrya!
Citera
2009-11-21, 00:55
Medlem
Platform error: Module failed to initialize.

Det meddelandet får jag när jag försöker starta nyinstallerade Cs:Source. Har aldrig lyckats starta spelet.

Kan lägga till att många andra sourcespel som t.ex Hl2 och L4d funkar utmärkt.
Citera
2009-11-21, 21:46
Medlem
Får detta när jag ska logga in.

Could not connect to steam network.
This could be due to a problem with your internet connection, or with the steam network. please visit www.steampowered.com for more info.

Är inte fel på accountet, kommer upp annat felmedelande om jag skriver fel lösenord, har även testat med tre andra acc.
edit: hittade lite hjälp på ett steamforum, eller folk med liknande problem, ska bläddra igenom det nu.
edit2: hittade vad man ska göra nu, om nån har samma problem så

"Delete the clientregistery.blob and the appupdate.blob.
Then close Steam if it is open, open Steam, and let it grab the update again.

You will then be online."
Senast redigerad av markusefter 2009-11-21 kl. 21:51.
Citera
2009-11-22, 19:06
Medlem
Fallmans avatar
https://www.flashback.org/showthread.php?p=19941076#post19941076

Någon som kan ge mig ett svar vad det betyder?
Citera
2009-11-22, 21:22
Medlem
InjectMeWithHIVs avatar
Steam-fråga.

Om en kompis aktiverar ett spel i mitt steam acc, kan jag då spela sen på min dator? Han har inget internet utan spelar bara offline.
Citera
2009-11-22, 21:29
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InjectMeWithHIV
Om en kompis aktiverar ett spel i mitt steam acc, kan jag då spela sen på min dator? Han har inget internet utan spelar bara offline.

jo det tror jag.
men du måste kunna ladda ner spelet från steam sen när du har den i dina games, så då behöver du internet nog
Citera
2009-11-22, 21:47
Medlem
InjectMeWithHIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
jo det tror jag.
men du måste kunna ladda ner spelet från steam sen när du har den i dina games, så då behöver du internet nog

jo alltså jag har ju internet, så jag tänkte stjäla hans original nyckel å spela
men man kan alltså ladda ner spelet från steam eller räcker det om man laddar ner från torrent och använder original nyckeln?
Citera
2009-11-22, 21:50
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InjectMeWithHIV
jo alltså jag har ju internet, så jag tänkte stjäla hans original nyckel å spela
men man kan alltså ladda ner spelet från steam eller räcker det om man laddar ner från torrent och använder original nyckeln?

steam tror jag :/
Citera
2009-11-22, 21:51
Medlem
InjectMeWithHIVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
steam tror jag :/

okey men ah det funkar det också då ses vi på codmw2 imorgon då haha ?
Citera
2009-11-22, 22:07
Medlem
Oj, såg inte denna tråden förut, tar mitt problem här då.

Jag kan inte starta Steam, när jag försöker får jag upp ett meddelande, har varit så här sen i fredags.

http://img410.imageshack.us/img410/2312/steamug.png

Vad betyder det och vad ska jag göra för att kunna spela igen? Går det att installera om Steam utan skiva? Min skivläsare i datorn funkar inte.
Citera
2009-11-22, 23:51
Medlem
Gunjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sindacco
Oj, såg inte denna tråden förut, tar mitt problem här då.

Jag kan inte starta Steam, när jag försöker får jag upp ett meddelande, har varit så här sen i fredags.

http://img410.imageshack.us/img410/2312/steamug.png

Vad betyder det och vad ska jag göra för att kunna spela igen? Går det att installera om Steam utan skiva? Min skivläsare i datorn funkar inte.

Ja, det går att installera om steam utan skiva. Jag antar att du har åtminstone en hjärnhalva och kan hitta deras hemsida på egen hand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in