2009-11-23, 11:19
Medlem
nos130s avatar
Host_Error: CL_ParseServerMessage: Illegible server message - svc_ba

Tjena, ja när jag ska gå in på en server så får jag upp de här.
"Host_Error: CL_ParseServerMessage: Illegible server message - svc_ba"
eller det här
"UserMsg: Not Present on Client 240"
Detta komer upp VARJE gång ja går in på en server, ja hinner välja lag men precis efter de kickas jag, vet någon vad som är felet? :S
Citera
2009-11-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunja
Ja, det går att installera om steam utan skiva. Jag antar att du har åtminstone en hjärnhalva och kan hitta deras hemsida på egen hand.
Nu funkar det igen
Citera
2009-11-23, 23:00
Medlem
Har problem med att kunna komma in på servrar Så fort jag dubbelklickar på en så kommer detta upp http://i46.tinypic.com/292mo3n.jpg

Hur ska jag göra för att detta ska funka? Noterbart är att jag använder trådlös router Zyxel NBH-417n
Citera
2009-11-25, 00:12
Medlem
clupens avatar
Ja CS är nog det spel som gjorde mig till en gamer
Fasst jag är VAC bannad nu -.- UTAN ATT HACKA!!!
För nån har snott mitt konto(Hackat det, Tagit lösen) sen hackat på kontot.
Så därför vart jag bannad :P
Men men ska nog köpa det till mitt nya acc snart..
Vi får se
Citera
2009-11-25, 13:47
Medlem
Sly^s avatar
Någon som vet vilken bana på cs 1.6 när det är två tåg som står mitt emot varandra (ett tåg är rött och det andra är blått), i mitten på hela banan som är mitt i mellan tågen, ligger det HE och kevlar. Om jag minns rätt så började den på något med "Fy_v" ?
Citera
2009-11-25, 18:43
Medlem
Zukvalj2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsummer
Har det verkligen jobbigt just nu! Köpte en laptop med ett riktigt uselt grafikkort tydligen, trodde det kvittade då CS är ett såpass gammalt spel men detta har bevisat motsatsen: http://pcgamingcorner.com/wordpress/?p=820

Intel Graphics Media Accelerator 4500MHD

Har laddat hem high fps -gubbar/vapen och har alla rates rätt inställda, ingen choke osv utan det är verkligen bara fpsen som ligger på 25-90 ständigt.

Finns det något ultimat sätt att få upp fpsen eller kanske det går att klocka detta skitkortet på något sätt?

Skriv detta i konsolen;

fps_max 101

Du kan även prova med olika inställningar. Prova cl_cmdrate 20 och uppåt till 100. Ta den som du tycker passar bäst. cl_updaterate också från 20-100. Rate 15000 och uppåt med intervaller på 500-1000. Prova runt lite.
Citera
2009-11-26, 21:41
Medlem
jaochss avatar
Skämtar Steam med mig eller?

För ett tag sedan lånade jag ut mitt account till en polare, som lånade ut det till sin polare som snodde mitt account.
När jag märkte (är i princip aldrig inne på Steam) detta fixade jag självklart tillbaka det, och de skickade ett nytt lösenord till mig.

Detta lösenordet har jag nu, år senare, glömt (). När jag nu vill att de ska skicka lösenordet till mig skriver jag in mitt Account som vanligt, får ett mail med nån kod och där märker jag också att de har bytt ut min gamla "secret question" (som jag kommer ihåg svaret på) mot en helt ny fråga, som lyder något i stil med "vilket lösenord bytte customer supporten till senast?". Eh, hallå? Det är ju det jag har glömt och det jag vill att ni ska hjälpa mig med!

Är jag helt kört nu med mitt account om jag inte pallar maila till dom via deras usla hemsida som jag fick göra förra gången?
Citera
2009-11-26, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jaochs
Skämtar Steam med mig eller?

För ett tag sedan lånade jag ut mitt account till en polare, som lånade ut det till sin polare som snodde mitt account.
När jag märkte (är i princip aldrig inne på Steam) detta fixade jag självklart tillbaka det, och de skickade ett nytt lösenord till mig.

Detta lösenordet har jag nu, år senare, glömt (). När jag nu vill att de ska skicka lösenordet till mig skriver jag in mitt Account som vanligt, får ett mail med nån kod och där märker jag också att de har bytt ut min gamla "secret question" (som jag kommer ihåg svaret på) mot en helt ny fråga, som lyder något i stil med "vilket lösenord bytte customer supporten till senast?". Eh, hallå? Det är ju det jag har glömt och det jag vill att ni ska hjälpa mig med!

Är jag helt kört nu med mitt account om jag inte pallar maila till dom via deras usla hemsida som jag fick göra förra gången?

Får samma förfrågan av steam här. Dom måste vara pantade.
Citera
2009-11-27, 07:20
Medlem
fearzies avatar
Testade installera steam & cs idag för första gången på två år, allt funkar som det ska förutom min fps.. snittar 70-80 fps, det hackar fram.

Vad kan det bero på?

os: Windows 7 Ultimate :: cpu: Intel Core2 Duo E8500 3.16GHz (at 2834 MHz) :: mem: 3126/4095 MB (76%) :: gfx: ATI Radeon HD 4800 Series
Citera
2009-11-27, 14:39
Medlem
Zukvalj2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearzie
Testade installera steam & cs idag för första gången på två år, allt funkar som det ska förutom min fps.. snittar 70-80 fps, det hackar fram.

Vad kan det bero på?

os: Windows 7 Ultimate :: cpu: Intel Core2 Duo E8500 3.16GHz (at 2834 MHz) :: mem: 3126/4095 MB (76%) :: gfx: ATI Radeon HD 4800 Series

En grund är att skriva fps_max 101 i konsolen. Sedan kan du kolla min post ovanför, detta funkade för mig.
Citera
2009-11-27, 19:19
Medlem
Jag hittar inga steam server när jag spelar 1.6, men kan joina mina polare.

Varför?
Citera
2009-11-27, 19:34
Medlem
Zukvalj2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flottsami
Jag hittar inga steam server när jag spelar 1.6, men kan joina mina polare.

Varför?

Starta om spelet och sök igen. Om detta inte funkar, prova att stänga av routern, sedan sätta på. Om det inte funkar vet jag inte vad du ska göra, har liknande problem som du.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in