2009-02-15, 03:31
Bannlyst
Hejsan igen allihopa!

Mitt server-projekt är långt ifrån klart, men servern är äntligen uppe nu!

Har fortfarande problem med min bredbandsleverantör, så tills imorgon bitti måste ja köra på hamachi.

Datorn: Intel Pentium 4 2.7 GHZ - 1,4gb ram, 80gb hdd, sata II disk för snabbast möjliga överföring , och en 24/12 lina.. vilket funkar ganska bra när man har en 15 pers som gräns för servern.
Det är en Counter - Strike 1.6 server. Det är en steam-fri verison som ja kör i xubuntu. Terminal driven. Jag behöver folk som kan komma in och testa servern , via hamachi då.. När dett projektet är slutfört har flashback en alldeles egen cs / l4d server. Kom gärna in några minuter om ni så vill de! Behöver folket utifrån som kan komma med nya förslag.

Network NAME: SBN-SERVER
Network PASS: FLASHBACK
Citera
2009-02-15, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bagwell
http://store.steampowered.com/

GL HF

Dryga betalmetoder. Verkar inte funka med mitt VISA heller
Citera
2009-02-15, 13:15
Medlem
Cs Pcwconfig

Hej alla,

Jag har spelat med min clan ganska länge och nu e det så att vi brukar boka server från en tysk sida som inte har pcw config, finns det någon som kan snurra ihop en pcw config som man kan lägga in i sin userconfig med rcon commands så man bara behöver skriva rcon pw och sen skriva start och warmup i consolen

Tacksam för svar!

Citera
2009-02-15, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RazER__
Hejsan igen allihopa!

Mitt server-projekt är långt ifrån klart, men servern är äntligen uppe nu!

Har fortfarande problem med min bredbandsleverantör, så tills imorgon bitti måste ja köra på hamachi.

Datorn: Intel Pentium 4 2.7 GHZ - 1,4gb ram, 80gb hdd, sata II disk för snabbast möjliga överföring , och en 24/12 lina.. vilket funkar ganska bra när man har en 15 pers som gräns för servern.
Det är en Counter - Strike 1.6 server. Det är en steam-fri verison som ja kör i xubuntu. Terminal driven. Jag behöver folk som kan komma in och testa servern , via hamachi då.. När dett projektet är slutfört har flashback en alldeles egen cs / l4d server. Kom gärna in några minuter om ni så vill de! Behöver folket utifrån som kan komma med nya förslag.

Uppe nu, sitter och väntar på att någon kommer in och provspelar...
Citera
2009-02-15, 16:19
Bannlyst
När jag är inne i CS 1.6 och ska t.ex köpa något trycker jag på B

Samtidigt som jag trycker B så kommer det "reklam" som hänvisar till någon senaste produkt från någon skum jävla sida.. samma sak när jag trycker på Y för att prata så kommer den upp direkt sen kommer mitt meddelande.

Hur ändrar jag detta? Jag frågade någon snubbe inne i en server han sa man skulle skriva bind eller något i console men jag blev disconnected så jag valde att fråga här istället.

Någon som vet?
Citera
2009-02-15, 21:55
Medlem
camejos avatar
Försökte just köpa TF2 med min polares visakort (som jag hade fått låna), men betalningen gick inte att utföra. Han har använt samma kort på sitt eget konto när han köpte TF2, och då undrar jag förstås om man bara kan använda ett kort till ett konto? Det vore rätt förståeligt men jag vill bara vara på säkra sidan.
Citera
2009-02-15, 22:10
Bannlyst
Hamachi-

--------------------------

skriv såhär i consolen på cs:
connect 5.168.251.225
Citera
2009-02-15, 22:12
Medlem
Citat:
Hamachi-

--------------------------

skriv såhär i consolen på cs:
connect 5.168.251.225
Fatta! ingen vill joina!
Citera
2009-02-15, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fr33k
Fatta! ingen vill joina!

Om du inte gillar iden så behöver du inte skriva.
Citera
2009-02-17, 04:22
Bannlyst
Kan jag ändra positionen av cl_showfps 1?
Citera
2009-02-17, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Kan jag ändra positionen av cl_showfps 1?

Det kan du, kommer inte ihåg riktigt, tror att net_graph 1,2 eller 3 ändrar utseendet bara. Testa.
Citera
2009-02-17, 18:35
Bannlyst
Citat:
Det kan du, kommer inte ihåg riktigt, tror att net_graph 1,2 eller 3 ändrar utseendet bara. Testa.

net_graph gör så att fps, inkommande paket, utgående paket och lite annat visas och net_graphpos ändrar positionen av net_graph, inte cl_showfps.
Men tack ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in