2006-11-23, 20:41
Medlem
Dunhilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Haha, det var nog ganska rätt beslut att plocka in dig i fyllecell då. Blev det några mer allvarliga påföljder eller låtsades alla som ingenting efteråt?
Hehe jo det var nog det, när jag vaknade upp i fyllehäcken så fick man ju lite panikångest för jag förstod ju inte vad som hänt. Mina kompisar på jobbet dom pratade jag med under helgen och dom förstod ju att det var en snefylla bara. Men vissa på jobbet var väldigt arga, fick gå runt o be vissa om ursäkt, andra sa inte ett ljud, tittade bara bort när jag försökte få ögonkontakt. Utom en som jag hatar han sa att han tänkte klappa till mig under kvällen, då svarade jag att om jag skulle ha klappat nån sa hade jag hoppas på dig. Men måndagen efter var min värsta dag på jobbet, hade nog tur att det inte blev nåt om våld mot tjänsteman eller sånt. Var rätt orolig över det att man skulle få hem nåt sorts papper om det. Nu är det snart ett nytt julbord, får se om man ska gå eller inte. Tydligen ska vi vara på samma ställe som detta hände på....
Citera
2006-11-23, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dunhild
Nu är det snart ett nytt julbord, får se om man ska gå eller inte. Tydligen ska vi vara på samma ställe som detta hände på....
Favorit i repris?
Citera
2006-11-23, 21:27
Medlem
Subb[a]s avatar
Super på som vanligt, kan bete mig hur full jag än är. Ja, om man inte får en riktig kanonfylla när man är bäst i världen, kan bli lite väl mycket skitsnack då Inte vart på några julfester "företaget only", jobbat på små ställen så vi går och käkar julbord etc.
Citera
2006-11-23, 21:32
Medlem
Nancy Wores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
Favorit i repris?

Ojdå, han är så korkad lille vännen, att man tycker synd om honom. Det bästa för dig är nog om du inte går alls. Bara synen av dig där kommer att framkalla flashbacks för de som var med om ditt förra kalas. Du får aktivt arbeta på skadekontroll här, och ta smällen som en man. Sitt hemma med TV:n. För varje år som går blir minnet lite blekare. Du har tur som har jobbet kvar.

Note to Flashback: Betala hyra är bra. Supa kan man göra hur många gånger som helst annars.
Citera
2006-11-24, 14:35
Bannlyst
Citat:
Mina kompisar på jobbet dom pratade jag med under helgen och dom förstod ju att det var en snefylla bara.

bara å bara...
Citera
2006-11-24, 14:50
Medlem
wreckingballs avatar
På mitt förra arbete var jag ganska nyanställd när det blev dags för julfest så jag pallade inte att gå för risken att göra bort mig totalt var överhängande.

På måndagen efter festen kommer min chef med blåklocka och en annan chef med diverse skador. Dom rök ihop på festen över nån kärring fast dom båda är gifta. Seden på bussresan hem så ska han som fått stryk ge igen men åker på en omgång till.

Man riktigt såg ångesten hos dom och jag var jävligt nöjd att jag stannade hemma.
Citera
2006-11-24, 15:08
Medlem
Dunhilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appulip
bara å bara...
Ja vad? Vi umgås ju på fritiden så dom känner mig ganska väl, så dom förstod det nog rätt bra. Allt kunde ju ha slutat mycket värre.
Citera
2006-11-24, 15:40
Medlem
Vädurs avatar
På min arbetsplats arrangemang så förväntas alla deltaga på festligheterna. Med allsång. Med "roliga" sällskapslekar. Med långa oinspirerande tal från chefer och mellanchefer.

Jag dricker som en svamp för att bädda in hjärnan i bommulsliknande alkoholrus. Snaps brukar jag dock vara försiktig med - ett par stycken högst. Vin och öl som är lätt att dosera, hinkar jag i mig så att jag håller mig på en lagom berusad nivå.
Tacksamt nog så blir jag varken våldsam, frispråkig eller fyllekåt på de gamla skatorna på arbetsplatsen, så det "värsta" som inträffat är ett utvält glas, och ett lätt ofokuserat rörelsemönster.

En enda gång har jag upptäckt att jag under dryckenskap (vid julbordet) började reta mig något så fruktansvärt på mina bordsgrannar. Jag började inse på allvar vad som händer med personer som snedtänder på fyllan - och tog en visit förbi drinkbordet, fyllde på ordentligt, och smet ut i tysthet i friheten utanför istället.
Citera
2006-11-24, 19:23
Medlem
skinner5000s avatar
Jag och sambon ska på "styrelsemöte med middag" om någon vecka. Eftersom att det bara är jag och sambon så blir det nog en hel del öl och snaps.

Veckan efter ska jag på julbord med ett företag jag jobbar lite åt. Eftersom att det är mina viktigaste kunder så ska jag nog inte dricka allt för mycket, tänk om man skulle göra bort sig tokmycket? Visst brukar jag sällan bli full och dom få gångerna blir jag inte speciellt pinsam. Men eftersom att det är viktiga kunder ska jag nog ändå inte dricka för mycket. Men några glas öl och några snapsar blir det självklart, annars är det ju inget julbord!
Citera
2006-11-24, 19:51
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bom Tombadill
Alkohol till julmat? Aldrig. Julmust skall det vara
Håller med! Men efteråt då ska ölen ner!

Men företaget jag jobbar åt är så j*vla snåla i år att vi måste laga vårt eget julbord och äta på kontoret där man jobbar + att vi ska ha några mindre kontor hos oss....och då är företaget man jobbar åt ett av dom största i sin branch.

Citera
2006-11-25, 09:57
Medlem
Continental Ops avatar
Som jag ser det finns det bara stora privatekonomiska risker med att bli drängfull på jobbfester. Det är ju jobbet som står för alla dina pengar och gör du nåt dumt där så kan de bara försvinna. Jobbfesten ser jag därför bara som ett spel man skall spela med en massa människor man iaf inte kan lita på iaf. Tycker jag dessutom riktigt illa om arbetsplatsen ifråga, vilket jag inte gör fn men har gjort på tidigare jobb, så går det bara ut på att få i sig gratismaten o drycken samtidigt som man låtsas att man har trevligt och sedan ta sig därifrån obemärkt. Att på ett diskret sätt dricka långsammare än de andra är dessutom något man kan ha stor nytta av för att luska ut vad kollegorna tycker om varandra.

Det där med att leva just nu osv är alltså inget för mig
Citera
2006-12-15, 17:01
Medlem
KollaPolskis avatar
Ikväll gäller det.
Första julbordet med den här firman och jag har en fruktansvärd förmåga att
alltid ställa till det för mej.
Trivs ganska bra på jobbet och tänkte i veckan att jag skulle skita
i julbordet just för att behålla min anställning, sen fick jag reda på att julbordet
kostar 1600 kr och kände mej tvungen att gå.
Gillar verkligen inte sådana här sammankomster med mycket folk som känner
mej plus att jag vet att 4 anställningar har upphört på firman via julbord..
Hade inte klarat gå dit idag om jag inte druckit vin sen klockan 2..
Det MÅSTE gå bra!
Sköt dej nu KollaPolski!
Bara äta, sen gå KollaPolski!
Bara äta, sen gå KollaPolski!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här