2006-11-22, 02:27
Medlem
Engelbreckts avatar
För att ibland får man svar av sorten: "Du är så jävla dum och omogen hur fan kan du vara moderator" när folks argument tar slut, det är inte så kul. Dessutom kan det bli svårt att moderera i diskussioner man själv är engagerad i.

Mig hindrar det inte, men i alla fall, tror att de två anledningar får en del personer att skriva mindre.
Citera
2006-11-22, 03:10
Medlem
BagareBengts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
För att ibland får man svar av sorten: "Du är så jävla dum och omogen hur fan kan du vara moderator" när folks argument tar slut, det är inte så kul.
Detta borde ni rapportera till Admin. Rent generellt så har eran status som moderatorer ingenting att göra med diskussioner eller trådar som så, oavsett om det är det forat vilket ni modererar. Att påtala att "du är ju faktiskt
Moderator, därfor borde du skriva/ eller inte skriva si och så/blabla föregå med gott exempel blabla" borde rendera i en tillsägelse eller dylikt. Det är just sådant som kan få moderatorer att hålla sig borta ifrån diskutioner.
Om ni inte signerar "moderator" så räknas ni ju som vanliga skribenter. Oavsett om det är erat "eget" fora eller ej.
Citera
2006-11-22, 03:10
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
För att ibland får man svar av sorten: "Du är så jävla dum och omogen hur fan kan du vara moderator" när folks argument tar slut, det är inte så kul. .
Ja *suck* det är den värsta kommentaren, för att vara moderator på flashback ska man helst ha tagit ett nobelpris i litteratur samtidigt som man är med i Mensa och har doktorerat i några ämnen.

Självklart ska man heller inte ha fyllt över trettio år, men heller inte för ung, man ska vara aktiv men inte för aktiv för då modererar man ju inget...sedan ska man passa sig för vad man skriver och allra helst vart man skriver.

Skriv inte för mycket i ditt eget forum, då ses du som jävig och inte kan moderera objektivt, skriv inte för mycket i andra forum för då är du inte aktiv nog i dina egna.

Jag tycker jag är med i debatten ganska bra, kanske inte i den utsträckning och hetskhet jag en gång var. Vilket kanske inte alltid ska ses som något negativt.
Jag skriver inte längre precis hur jag tänkte utan får gå tillbaka och fundera en stund och allt som oftast skiter jag i att göra det där inlägget.
Just på grund av kommentarer som "och du ska vara moderator" , "det där ska komma från en moderator"....

Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
Det är just sådant som kan få moderatorer att hålla sig borta ifrån diskutioner.
Om ni inte signerar "moderator" så räknas ni ju som vanliga skribenter. Oavsett om det är erat "eget" fora eller ej.
Jo, men det finns ju några som inte kan se skillnad när man gör ett inlägg som person och när man gör inlägg som moderator.
En hel del faktiskt.
Men många bryr sig faktiskt inte, vilket är bra allt som oftast är det folk som ger en känga och när de får en känga tillbaka börjar de pluta med läppen och ropa på maktmissbruk.
Sådant får mig alltid att dra på smilbanden.
Citera
2006-11-22, 03:19
Medlem
Engelbreckts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BagareBengt
Detta borde ni rapportera till Admin. Rent generellt så har eran status som moderatorer ingenting att göra med diskussioner eller trådar som så, oavsett om det är det forat vilket ni modererar. Att påtala att "du är ju faktiskt
Moderator, därfor borde du skriva/ eller inte skriva si och så/blabla föregå med gott exempel blabla" borde rendera i en tillsägelse eller dylikt. Det är just sådant som kan få moderatorer att hålla sig borta ifrån diskutioner.

Jo, och de flesta vet det och för det mesta är det inget problem, men det är tråkigt när det händer. Men som sagt, mig stoppar det inte, vilket iof gäller allt utom fysiskt våld...
Citera
2006-11-22, 14:47
Medlem
Mesharrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Jag är nog en av de "skyldiga" till detta och anledningen beskriver Relativ bra.

Nu har jag dragit ner ordentligt på mina forum, har bara Media och dess underforum Skvaller samt Telekommunikation kvar, plockade bort Lougen, Sex & Samlevnad och Alternativa Sexualiteter.

Kul med mods som drar ned på forum och leker med oss andra. När "arbetsbelastningen" går ut över det som lockade, debatten, så är det dags att ta sig en funderare. Bra där Heinze! Själv är jag ju superduperhemlig mods i alla forum så det är bara att kämpa vidare...

Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
för att vara moderator på flashback ska man helst ha tagit ett nobelpris i litteratur samtidigt som man är med i Mensa och har doktorerat i några ämnen.

Nej då Labila, det går så bra ändå!!!
Citera
2006-11-22, 16:43
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mesharry
Nej då Labila, det går så bra ändå!!!
Tack MesHarry, nu när jag har ditt stöd så kan jag gå hur långt som helst!!

Fan du är en riktig tillgång när du vill.
Citera
2006-11-22, 21:29
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deon Lime
Härligt att Padme inte är kvar som moderator men undrar när hon slutade?
Tyvär har hon inte skrivit i forumet på sex veckor så hon är kanske borta helt?

Padme slutade som moderator sista oktober i år.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in