Jag tillhör en av dom som är mindre aktiv, jag har bara idag Telekummunikation samt FB. Att moderera tar tid det är inte bara att läsa inlägg utan även att vara aktiv i outlaw, och den dagen man inte klarar att vara aktiv i varken outlaw eller publikt i forumet då bör man lämna plats åt andra.
Som jag ser det så finns det olika typer utav mods, det finns de som ni sällan ser i forumet. Vänder vi på det så finns det mods jag sällan ser i outlaw.
Det finns även mods som som är varken på det ena eller andra stället, dessa brukar lämna sin modsroll.
Sen finns det de som inte har "något liv" och posthorar utav hvete både i forumet & outlaw.
För min egen del så har jag flaggat för att det är otroligt mycket i mitt liv just nu, ny tjänst på jobbet och mycket tjänsteresor. Men jag läser nästan allt i mina forum, jag agerar på RP (dåligt sista veckan pga tjänsteresa). När detta är gjort så tar outlaw någon timme per dag. Och utan att ta gift på det så påstår jag att de allra flesta får svar på sina RP om inte någon medmod varit online innan.
För min egen del så har jag funderat på framtiden, fortsätter mitt liv att vara som det är nu så måste jag priotera annat före att vara mod.
Sammanfattning även om ni kanske inte ser alla mods så är de flesta väldigt aktiva i outlaw, får jag personligen välja så tar jag en moderator som visar sig i outlaw före en som bara är i forumet.