2006-11-21, 22:20
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a4swe
[...] Jag anser att moderatorerna skall väljas bland dem som inte skriver på det aktuella forumet, just för att undvika jävliknande situationer.
Jag håller inte med dig, det är en stor fördel om de som moddar en forumdel är insatta och intresserade av ämnet. De allra flesta, ja kanske t.o.m. alla forumdelar numera har minst två mods, det är också en fördel för i största möjliga mån så försöker man att inte modda i heta diskussioner där man själv är inblandad. Så var det iaf när jag moddade.
Citera
2006-11-21, 22:31
Medlem
Deon Limes avatar
Härligt att Padme inte är kvar som moderator men undrar när hon slutade?
Tyvär har hon inte skrivit i forumet på sex veckor så hon är kanske borta helt?
Citera
2006-11-21, 22:33
Medlem
Snövits avatar
Jag spenderar mer tid på Flashback nu än jag gjorde innan jag blev moderator. Ändå producerar jag färre inlägg.

Jag tycker att det är viktigt att man är aktiv i debatterna som moderator men ibland räcker inte tiden till.
Citera
2006-11-21, 22:34
Medlem
jrosens avatar
Jag tillhör en av dom som är mindre aktiv, jag har bara idag Telekummunikation samt FB. Att moderera tar tid det är inte bara att läsa inlägg utan även att vara aktiv i outlaw, och den dagen man inte klarar att vara aktiv i varken outlaw eller publikt i forumet då bör man lämna plats åt andra.

Som jag ser det så finns det olika typer utav mods, det finns de som ni sällan ser i forumet. Vänder vi på det så finns det mods jag sällan ser i outlaw.
Det finns även mods som som är varken på det ena eller andra stället, dessa brukar lämna sin modsroll.
Sen finns det de som inte har "något liv" och posthorar utav hvete både i forumet & outlaw.

För min egen del så har jag flaggat för att det är otroligt mycket i mitt liv just nu, ny tjänst på jobbet och mycket tjänsteresor. Men jag läser nästan allt i mina forum, jag agerar på RP (dåligt sista veckan pga tjänsteresa). När detta är gjort så tar outlaw någon timme per dag. Och utan att ta gift på det så påstår jag att de allra flesta får svar på sina RP om inte någon medmod varit online innan.

För min egen del så har jag funderat på framtiden, fortsätter mitt liv att vara som det är nu så måste jag priotera annat före att vara mod.

Sammanfattning även om ni kanske inte ser alla mods så är de flesta väldigt aktiva i outlaw, får jag personligen välja så tar jag en moderator som visar sig i outlaw före en som bara är i forumet.
Citera
2006-11-22, 00:19
Medlem
snapcases avatar
Jag önskar att jag hade mer tid att ägna till debatten ute i forumet men som mina kollegor redan sagt så måste man prioritera. Att skriva inlägg hamnar i bästa fall i tredje hand efter att ha moddat sina forum och sen tagit del av outlaw. Problemet är att man samtidigt har ett jobb och en familj att engagera sig i.
Jag har en samling längre inlägg/artiklar som jag jobbar på och hoppas kunna få ut innan årsskiftet och jag hoppas även att kunna bli mer aktiv i debatten.
Citera
2006-11-22, 00:24
Medlem
Mr Coffees avatar
Varför vill man vara moderator på obetald tid på ett forum man inte ens använder. Låter ju helt sjukt? Är det en hobby eller vad?
Citera
2006-11-22, 00:47
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Varför vill man vara moderator på obetald tid på ett forum man inte ens använder. Låter ju helt sjukt? Är det en hobby eller vad?

Man älskar forumet och vill hålla standarden uppe så fler upptäcker det. Låter klyschigt men så är det. Flashback har skänkt mig enormt mycket skratt och intressanta diskussioner, litet sätt att betala tillbaka.
Citera
2006-11-22, 00:52
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Det hade ju varit helt sjukt om anledningen till att man inte deltar så mycket var att man tyckte forumet var tråkigt.

Även om jag inte hinner skriva så mycket som vill utanför Outlaw så läser jag en jäkla massa trådar i mina egna forum. Självklart hinner man skriva en massa inlägg om man tycker det är viktigt, det är väl egentligen längre och tyngre debatter som man kanske inte hinner med att kasta sig in i. Det jag menar är att det inte är så att man bara sitter och ugglar i Outlaw, men det blir aldrig lika mycket tid till debatter efter man blivit moderator som före. Men det säger ju sig självt.

Nu har jag väl visserligen skrivit runt 5-6 inlägg(om man räknar bort kommentarer vid trådslängning) på forumet bara idag, så jag kanske inte ens hör till skaran som "bara modererar" ändå när allt kommer omkring.

Egentligen är det ju lite samma symptom som för de som blir stammisar i Loungen, man får helt enkelt ett till forum som man blir mycket aktiv i, självklart kommer det påverka aktiviteten i övriga forum.
Citera
2006-11-22, 00:55
Medlem
dIRe_s avatar
För mig var det tvärtom iaf, jag skrev mer som moderator.
Citera
2006-11-22, 01:31
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dIRe_
För mig var det tvärtom iaf, jag skrev mer som moderator.
So why quit? Dina omtalade omröstningstrådar var ju mäkta populära och saknas nog nuförtiden.
Citera
2006-11-22, 01:40
Bannlyst
Tja, vad skall jag saga, ar val inte nagon direkt "kandis" pa FB som kan snacka vitt och brett, men nog har kanske tradstartaren ratt i att man som Moderator drar ned aningen pa inlagg, detta galler dock inte alla Mods, absolut inte...

I mitt fall har det berott pa manga orsaker, har haft det varsta aret / det basta aret under hela mitt liv...

Iofs har det ingenting med min Moderator-roll att gora, men jag tror att mina Mods-kollegor kan intyga att de sett betydligt mindre utav mig...

Ingen ursakt, men kanske i alla fall en forklaring...
Citera
2006-11-22, 02:03
Medlem
dIRe_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
So why quit? Dina omtalade omröstningstrådar var ju mäkta populära och saknas nog nuförtiden.
De är på gång igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in