2011-11-04, 23:14
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamblor
Vem vet mest? är egentligen den ultimata frågesporten, fråga efter fråga efter fråga och den som har flest rätt vinner. Jeopardy är (var) väldigt bra därför att det inte heller där är nån jobbig twist som krånglar till det. Dessutom var Härenstam Jeopardy personifierad. Moderniseringen med Alsing dödade programmet.

Det jag tycker är bra med Jeopardy jämfört med Vem vet mest är att frågorna är rangordnade 100, 200 osv. I vem vet mest får man samma poäng för vad har en brandbil för färg som var fäster biceps bracchi.
Men det kan man leva med - tidsbesparingen som blir när de inte behöver rangordna frågorna (men då kan de väl satsa på o göra dem lite jämnsvåra?) gör väl att de faktiskt kan sända programmet 5 dagar i veckan.

Jeopardys största vapen anser jag vara att det fanns en uppgörelse i slutet. Man betade av ett visst antal frågor och sedan fick man satsa så mycket man vågade på den avgörande frågan.
Citera
2011-11-04, 23:15
Medlem
abborrmasters avatar
Men till den viktiga frågan: Vem skulle kunna axla rollen som programledare för ett nystartat jeopardy?

Jason Diakite?
Henrik Shyffert?
Carl Bildt?
Citera
2011-11-06, 23:06
Medlem
Gamblors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Det jag tycker är bra med Jeopardy jämfört med Vem vet mest är att frågorna är rangordnade 100, 200 osv. I vem vet mest får man samma poäng för vad har en brandbil för färg som var fäster biceps bracchi.
Men det kan man leva med - tidsbesparingen som blir när de inte behöver rangordna frågorna (men då kan de väl satsa på o göra dem lite jämnsvåra?) gör väl att de faktiskt kan sända programmet 5 dagar i veckan.

Jeopardys största vapen anser jag vara att det fanns en uppgörelse i slutet. Man betade av ett visst antal frågor och sedan fick man satsa så mycket man vågade på den avgörande frågan.

Det håller jag med om. Vem vet mest? är inte lika spännande på det viset eftersom det helt enkelt gäller att svara rätt på flest. I Jeopardy kunde den som hade massa pengar tabba sig genom att glömma "Vem är" innan svaret och förlora. Då satt vinnaren där med 300 spänn.

Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
Men till den viktiga frågan: Vem skulle kunna axla rollen som programledare för ett nystartat jeopardy?

Jason Diakite?
Henrik Shyffert?
Carl Bildt?

Bara det inte blir Peter Jihde.
Citera
2012-08-30, 12:26
Medlem
jag tror jeopardy är som många bra tvprogram läggs ner tyvärr för det var så himla bra så många människor fick för mycket av det goda.

men dåliga skitprogram som robinsin och sånt kan pågå flera flera skitsäsonger men det kan bero på att folk gillar skit men folk för mej är en påse skit för man vet aldrig med dom därför gillar jag söta tama djur så mycket och så beror det på att jag har en psykisk livsvarig sjukdom som heter appergers synndrom.

några fler appergare på flashback med sina babianåsikter???
Citera
2014-01-14, 14:54
Medlem
Jeopardy! startar igen under 2014. Det går att söka till programmet via TV8.se. Världens bästa frågesport.: -)) Jättekul att den kommer tillbaka
Citera
2014-01-14, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bastiklassen
Jeopardy! startar igen under 2014. Det går att söka till programmet via TV8.se. Världens bästa frågesport.: -)) Jättekul att den kommer tillbaka

Jag är en idiot men hittar inte ansökan på tv8.se. Lust att länka?
Citera
2014-01-17, 14:49
Medlem
Nu kan man ansöka också https://strixsverige.wufoo.eu/forms/jeopardy-2014/
Citera
2014-01-17, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quaerty
Jodå, visst kommer det tillbaka. Även om det är halvtråkigt med kändisomgångar. Oftast för lätta frågor.

http://www.resume.se/nyheter/2007/11/23/jeopardy-i-tv-rutan-igen-i/index.xml

Här ansöker man https://strixsverige.wufoo.eu/forms/jeopardy-2014/

Världens roligaste frågesport!
Citera
2014-01-17, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
Jag är en idiot men hittar inte ansökan på tv8.se. Lust att länka?

Här: https://strixsverige.wufoo.eu/forms/jeopardy-2014/
Citera
2014-01-17, 15:04
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bastiklassen
Är du ironisk?
På sin tid var det bra med Magnus som programledare.
När Adam sedan tog över så dök det rejält.
Detta verkar vara en dödfödd idé att uppväcka ett lik.

Men du verkar vara insatt eftersom du inte gör annat än postar inlägg om Jeopardy.
Vem ska vara programledare?
Citera
2014-01-17, 16:13
Medlem
Då har man ansökt till skiten, har iofs sökt femtielva gånger till "Vem vet mest" men inte ens blivit uppringd en endaste gång
Citera
2014-01-17, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nallon
Vet att det är en gammal tråd men... Någon som vet om det blir nå jeopardy framöver? Mycket underhållande program i min mening. Saknar det.

Uttagningarna har startat http://www.tv8.se/jeopardy
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in