2008-02-02, 16:29
Medlem
AddeColciagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucky_star
Hmm Peter Magnusson hade ju inte alls varit i thailand över jul. trodde han skulle dit eftersom han sa så på fredag hela veckan alltså frågade om nån i publiken skulle dit över jul

Attans!
Citera
2008-02-02, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AddeColciago
Attans!

nej David frågade det iof med andra gången i nyårsspecial programmet. Men de visste antagligen att man var där och att man skulle dit. Till thailand alltså. Så himla läskigt allt detta. Och inte nog med det när jag ej vet vem snubben är men ska fan ta reda på det!
Senast redigerad av Lucky_star 2008-02-02 kl. 18:00.
Citera
2008-02-12, 20:01
Medlem
Känner mig tvungen att ventilera mig här lite!

Nyss tittat på KändisJeopardy med Andreas Wilson, Sara Sommerfeld och Sanna Ekman.

Fy faaan vad lätta frågorna var och ändå kunde de skrämmande lite!

Andreas Wilson som vann var den enda som kom ur det lite med hedern i behåll.

Finns många exempel men finalfrågan t.ex.

"Land som städerna Poltava och Odessa ligger i och som tidigare var en del av Sovjetunionen"

De sattsade hur fegt som helst allihopa och sade att Geografi inte var deras ämne *tihi, fniss*

Sanna hade inte ens en gissning , Sara chansade på Ryssland .

Andreas Wilson lyckades dock dra till med Ukraina och vann således.

KändisJeopardy är väl oftast lite lättare frågor men det finns ju även kändisar som har visat sig smarta.

Dessa gjorde det verkligen inte.

Tack för mig och nu fick jag ventilerat lite grann iaf !
Citera
2008-02-12, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaffyTaffy
Känner mig tvungen att ventilera mig här lite!

Nyss tittat på KändisJeopardy med Andreas Wilson, Sara Sommerfeld och Sanna Ekman.

Fy faaan vad lätta frågorna var och ändå kunde de skrämmande lite!

Andreas Wilson som vann var den enda som kom ur det lite med hedern i behåll.

Finns många exempel men finalfrågan t.ex.

"Land som städerna Poltava och Odessa ligger i och som tidigare var en del av Sovjetunionen"

De sattsade hur fegt som helst allihopa och sade att Geografi inte var deras ämne *tihi, fniss*

Sanna hade inte ens en gissning , Sara chansade på Ryssland .

Andreas Wilson lyckades dock dra till med Ukraina och vann således.

KändisJeopardy är väl oftast lite lättare frågor men det finns ju även kändisar som har visat sig smarta.

Dessa gjorde det verkligen inte.

Tack för mig och nu fick jag ventilerat lite grann iaf !

Kändis-Jeopardy är ju kul att titta på, man kan ju alla frågorna
Citera
2008-02-13, 02:40
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Kändis-Jeopardy är ju kul att titta på, man kan ju alla frågorna

Håller med, hehe.-. Fast samtidigt var dagens avsnitt pinsamt, det verkade ju vara nollställda på den lägre nivån av frågorna. Jag till och med ropade högt för mig själv "KAKAAA, kom igen!" på frågan i stil med "Något maka söker", och ingen av dom visste svaret förrän Sanna i sista sekunden tryckte.

Bevare mig väl...
Citera
2008-09-18, 21:49
Medlem
Gautamas avatar
Nån som vet om Jeopardy nånsin kommer dyka upp i rutan igen?
Citera
2008-09-19, 19:30
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
Nån som vet om Jeopardy nånsin kommer dyka upp i rutan igen?
BUMP! Ingen som vet?
Citera
2011-11-01, 05:08
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gautama
BUMP! Ingen som vet?

3 år har gått... dax o bumpa igen. Känner inte Sverige ett behov av Jeopardy? Vem vet mest är för dåligt upplägg och för låg nivå på frågorna.
Citera
2011-11-01, 20:27
Medlem
Gamblors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abborrmaster
3 år har gått... dax o bumpa igen. Känner inte Sverige ett behov av Jeopardy? Vem vet mest är för dåligt upplägg och för låg nivå på frågorna.

Jag tycker det vore trevligt om Jeopardy kunde börja igen. Jag gillar inte frågeprogram, typ "Pengarna på bordet" eller "Portskodsmiljonären". Det ska hinnas med många frågor varje avsnitt med varierad nivå och ämne.
Citera
2011-11-02, 08:00
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamblor
Jag tycker det vore trevligt om Jeopardy kunde börja igen. Jag gillar inte frågeprogram, typ "Pengarna på bordet" eller "Portskodsmiljonären". Det ska hinnas med många frågor varje avsnitt med varierad nivå och ämne.

De två ovannämnda e så dåliga att jag inte orkar kolla på alls. Det enda jag pallar kolla på e Vem Vet Mest - men Jeopardy är mycket bättre upplägg.
Citera
2011-11-02, 08:01
Medlem
abborrmasters avatar
Citat:
De två ovannämnda e så dåliga att jag inte orkar kolla på alls. Det enda jag pallar kolla på e Vem Vet Mest - men Jeopardy är mycket bättre upplägg.

Och På Spåret såklart... Men det e lite kul om "vanliga" människor får va med tycker jag.
Citera
2011-11-04, 14:11
Medlem
Gamblors avatar
Citat:

Vem vet mest? är egentligen den ultimata frågesporten, fråga efter fråga efter fråga och den som har flest rätt vinner. Jeopardy är (var) väldigt bra därför att det inte heller där är nån jobbig twist som krånglar till det. Dessutom var Härenstam Jeopardy personifierad. Moderniseringen med Alsing dödade programmet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in