2013-07-27, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linien
dom värsta ghettona (5) är
1 Rosengård
2 Fittja
3 Råslätt
4 Bergsjö
5 Rinkeby (inte i ordninglista bara skrev dom

Skulle påstå att Rinkeby/Tensta idag är 40 gånger värre än Rosengård. Ungdomar som driver runt med fyrhjulingar, kalashnikovs och stulna crossar. Knarkförsäljningen skall vi inte tala om, Stockholms största marknad. Fittja/Norsborg är maktbasen för Stockholms kriminella elit (Helikopter rånet, Södertälje rånet, Kriminella skottlossningar, Diverse konflikter, Upploppen i maj).

Går inte att jämföra situationen för 10 år sedan med dagens situation. Klimatatet har ändrats radikalt, det är skrämmande. Förutom att 19-åriga Seedy (Gambianska föräldrar) blev avrättad med flera skott i ryggen har 20-30 människor blivit skjutna enbart i Norra B området de senaste åren. Mestadels 17-åringar och 20 plusare. Ifall någon anser att det är normalt rekommenderar jag honom att söka hjälp.

Rosengård har ju liknande problem. Var ju en 15-åring som kallblodigt blev ihjälskjuten med några skott i huvudet. Var är Sverige på väg?
Senast redigerad av Kamora 2013-07-27 kl. 00:21.
Citera
2014-02-08, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Nå, det finns några skapliga gårdar i Vårberg som ägs av SKB, där bor det nästan bara svenskar. Tyvärr vågar de inte gå ut efter mörkrets inbrott...en kvinna jag känner hade stått på balkongen och lyst med ficklampa efter sin katt. Ljusstrålen hade fångat in två invandrarbarn som genast började skrika: "Ey, e du rasist eller, kärringjävel!"

du menar hon som kallade folk ''jävla blattar''? för ett par år sen?
Senast redigerad av Oskyldig.vafan 2014-02-08 kl. 21:15.
Citera
2014-02-08, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saline
Min lista över Göteborgs getton med störst risk att åka illa ut.
1:a plats Avenyn
2:a plats Majorna med omnejd
3:e plats Linnèstaden Långgatorna plus Järntorget Hur kul ser Nordostpassagen ut?
4:e plats Wiselgrensplatsen och hela Hisingen med Eriksberg. De rika gubbarna och gummorna får säga vad de vill. Men jag gillar inte Eriksberg.
5:e plats Gårdsten
6:e plats Bergsjön Keplers gata

1:a liseberg fulla turister som inte vill stå i kö :P
Citera
2014-02-08, 21:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mesmerize
Skulle tippa på hjulsta utanför sthlm

För att?.... Det är ju typ det lugnaste ghettot. Tensta och i synnerhet Rinkeby som båda ligger precis brevid är ju betydligt värre.
Citera
2014-02-10, 15:38
Medlem
Ominouss avatar
Vivalla i Örebro är ett jävla ghetto. Köpte hasch av en neger där för längesen, mitt vita anus klarade sig med nöd och näppe. Går säkert att bo där men aldrig att jag skulle vilja det.
Citera
2014-02-11, 13:25
Medlem
alactas avatar
Vivalla i örebro är ett ghetto.
Knarkhandel på hög nivå, små barn som langar,skottlossning ofta, bränder, bor nästan enbart invandrare där.
Var ett "fint" område för 20-30 år sedan, men nu har det övertagits av kriminella!
Citera
2014-02-14, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thc__stoned
hej undrar bara vilket som är sveriges farligaste ghetto

Finns inga "getton/ghetton" i Sverige, även om sketna wannabe gangstas-folk vill kalla Rinkeby, Rosengård, Hammarkullen mm för ghetton.
Nordstan/Femmanhuset i centrala Göteborg är väldigt överrepresenterat på rån har jag läst, kan tänka mig att det sker en hel del knivattackar där också.
Citera
2014-04-06, 15:57
Medlem
Visa oss ett ghetto – så visar vi att vänstern styr där

Read more: http://www.exponerat.info/visa-oss-ett-ghetto-sa-visar-vi-att-vanstern-styr-dar/#ixzz2y79w9nfp
Citera
2014-04-06, 19:48
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Visa oss ett ghetto – så visar vi att vänstern styr där

Read more: http://www.exponerat.info/visa-oss-ett-ghetto-sa-visar-vi-att-vanstern-styr-dar/#ixzz2y79w9nfp

Nej det är inte säkert att vänstern styr där, även om majoriteten röstar så i vissa områden. Totalt felformulerat....
Citera
2014-05-13, 22:18
Medlem
UERATZs avatar
Krylbo.
Citera
2014-09-13, 17:54
Medlem
ni som säger att rosengård inte är farligt ni vet väl att det är det ända området i sverige som man inte ska vistas i självklart att man ska undvika tensta rinkeby men under dem senaste månaderna har det varit skottlossning konstant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in