Minns att Ronna och Hovsjo utanfor Sodertalje var ratt illa for ett par ar sedan. Inte varit dar sedan dess men Hovsjo toppade tydligen bilbrandsstatistiken ett tag. Dom brande ner sin skola och bussarna vagrade aka forbi pga vald och bus. Jag rakade sjalv aldrig ut for nagonting men jag fick hora att folk trodde jag var civilpolis nar jag rorde mig dar ute .
Citronen är väl inte så värst farligt?
Bor nämligen i Alingsås och har passerat där väldigt många gånger.
Visst, det är ett "ghetto" men verkligen inte Sveriges värsta.
Rosengård i Malmö är det värsta ghettot i Sverige, anser jag. Folk som bor i Rosengård är väldigt svårintegrerade och svåranpassade. De som bor där lever som de gjorde i deras hemländer. Med andra ord bryr de sig inte ett dyft om Sverige.
Det är möjligt att dessa platser har flest anmälda brott, har ej sett statistik. Men om det är sant, så visar detta nog bara att dräggen åker in till stan för att hitta sina offer. Risken för en medelsvensson att råka illa ut är garanterat betydligt större om han åker ut till Bergsjön än om han promenerar på Avenyn eller Linnégatan.
'
Mycket folk i omlopp, mycket festande, därav statistiken.
Det fetmarkerade: En bekant flyttade in till hjällbo i brist på andra bostäder. Många invandrare ja visst men rent och lugnt är det de gånger jag har varit där. Bondegärde tror jag området hette.