2006-11-21, 13:34
Medlem
Morsan och syrran blev rånade+två polare blev prejjade av mopedgäng med batonger+hörde ordet svennejävel dagligen+påhoppad av zigenare=dåligt område att bo i.

Skönt att man flyttade ifrån Vårberg
Citera
2006-11-21, 14:35
Medlem
Tjacktorskens avatar
Så jävla mycket skitsnack bland alla som tror att de är så förbannat insatta både här och i verkligheten! Dvs snobbar ifrån innerstan eller villa-volvo-vovvesvennar som aldrig ens har varit ute i förorterna för att de är som små jävla kärringar och det fullkomligen blinkar L I V R Ä D D med neonbokstäver i pannan på de.

Förorterna är fan så mycket mer sammanhållna nuförtiden och rasismen från båda hållen är inte alls lika utbredd som den var för bara några år sen iallafall inte här i Göteborg. Svennarna glor inte längre med stora fördomsfulla ögon när dem ser en muslim och blattarna gör inte detta när det kommer en lintott.

Kan säga att det mesta handlar om attityd när man är här ute, har man urinfläckar mellan benen och är världens jävla fjant som inte vågar säga ifrån så finns det alltid individer som tar chansen att jävlas med de på ett eller annat sett men förfan om alla bara kan SLUTA VARA SÅ JÄVLA MESIGA OCH FÖRDOMSFULLA SÅ HÄNDER JU FÖR FAN INGET! Att bli rånad och nedslagen är större risk att bli inne i centrum så tänk på det Svenssons.
Citera
2006-11-21, 17:03
Medlem
stoppsmälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjacktorsken
Så jävla mycket skitsnack bland alla som tror att de är så förbannat insatta både här och i verkligheten! Dvs snobbar ifrån innerstan eller villa-volvo-vovvesvennar som aldrig ens har varit ute i förorterna för att de är som små jävla kärringar och det fullkomligen blinkar L I V R Ä D D med neonbokstäver i pannan på de.

Förorterna är fan så mycket mer sammanhållna nuförtiden och rasismen från båda hållen är inte alls lika utbredd som den var för bara några år sen iallafall inte här i Göteborg. Svennarna glor inte längre med stora fördomsfulla ögon när dem ser en muslim och blattarna gör inte detta när det kommer en lintott.

Kan säga att det mesta handlar om attityd när man är här ute, har man urinfläckar mellan benen och är världens jävla fjant som inte vågar säga ifrån så finns det alltid individer som tar chansen att jävlas med de på ett eller annat sett men förfan om alla bara kan SLUTA VARA SÅ JÄVLA MESIGA OCH FÖRDOMSFULLA SÅ HÄNDER JU FÖR FAN INGET! Att bli rånad och nedslagen är större risk att bli inne i centrum så tänk på det Svenssons.

Ska du snacka om fördomsfulla människor?

Du som anser att villa-volvo-vovvesvennar är fega och att innestadsfolk är snobbar som det blinkar livrädd i panna på? Och ska det vara en anledning till att man ska jävlas med dom? Borde inte de "coola, tätt sammanhållna gängen" i så fall visa de livrädda att de inte behöver vara rädd?

Fan va dum du är, du måste den dummaste jävel jag stött på.

//ss
Citera
2006-11-21, 17:28
Medlem
freddan70s avatar
Vivalla i Örebro är ju inte så jäkla mysigt direkt...
Citera
2006-11-21, 17:43
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Ni som säger Bergsjön kan jag inte hålla med, jag tycker inte det är så illa där ute. Det ligger väldigt mycket i det Tjacktorsken ligger, alla de som är räddast och vet mest om förorterna med dåligt rykte har aldrig varit där. Det finns inte så jävla mycket att vara rädd för. Har vandrat igenom Bergsjön mängder med gånger, stupfull, tjackad, nerrökt, nykter. Aldig hänt något. Har EN polare där som blivit rånad en gång...

Det Tjacktorsken menar stoppsmäll är det jag skriver. Folk som är så rädda att de skiter ner sig, fast de egentligen inte har en jävla aning mer än att de såg något på TV om någon misshandel.

Innerstan är den överlägset värsta platsen att vara på i hela Göteborg. Sverige har inga ghetton.
Citera
2006-11-21, 18:02
Medlem
Zumas avatar
Centralen i Stockholm är nog värst skulle jag tro, där kan man åka på stryk både dag och natt. På natten är det sjukt vanligt att folk får spö eller blir rånade.

Edit: Ingen förort men iaf..
Citera
2006-11-21, 22:43
Medlem
Dubbelsylts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crillie
Morsan och syrran blev rånade+två polare blev prejjade av mopedgäng med batonger+hörde ordet svennejävel dagligen+påhoppad av zigenare=dåligt område att bo i.

Skönt att man flyttade ifrån Vårberg

Min morsa bor där, någon som blir förvånad om jag säger att hon fick väskan ryckt av ett turkgäng förra veckan och knappt vågar gå hem från tunnelbanan själv längre?

Tror inte man behöver sätta sin fot i vårberg för att dra slutsatsen att det är en av sveriges värsta platser med tanke på att det ligger mellan botkyrka och skärholmen, två av världens största rövhålor in my opinion. Till och med svenskarna där nere är helt opålitliga jävla pundargalningar.
Citera
2006-11-21, 22:55
Medlem
Tjohildas avatar
Nå, det finns några skapliga gårdar i Vårberg som ägs av SKB, där bor det nästan bara svenskar. Tyvärr vågar de inte gå ut efter mörkrets inbrott...en kvinna jag känner hade stått på balkongen och lyst med ficklampa efter sin katt. Ljusstrålen hade fångat in två invandrarbarn som genast började skrika: "Ey, e du rasist eller, kärringjävel!"
Citera
2006-11-22, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbelsylt
Min morsa bor där, någon som blir förvånad om jag säger att hon fick väskan ryckt av ett turkgäng förra veckan och knappt vågar gå hem från tunnelbanan själv längre?

Nej tyvärr är jag inte förvånad, läste även i tidningen att fler kvinnor blivit rånade i parken en bit från t-banan.

Hur tror du Vårberg kommer se ut om 10-20 år?
Citera
2006-11-22, 01:33
Medlem
Casapros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thc__stoned
hej undrar bara vilket som är sveriges farligaste ghetto

Ghetto finns inte äns i Sverige..åk till Colombias förorter Ex. Där det tungt kriminella styr..för att svara på din fråga så säger jag innerstaden i sthlm..begås det mest brott..säkra källor
Citera
2006-11-22, 01:34
Medlem
Tja i Gbg trakterna så tror jag på "Hisingsbacka" som det värsta just nu, mkt. ungdomsgäng och det har skett endel gruppvåldtäkter osv. där. Sen har vi vissa delar av Bergsjön och Hammarkullen som är ganska skrämmande också tycker jag, där det ser ut som fan i uppgångarna med enmassa skräp utanför lägenhetsdörrarna, fullt med skräp på balkongerna, allt som går att få loss är stulet och vissa lägenhetsdörrar är helt sönderslagna.
Men många områden har blivit uppfixade och betydligt säkrare tex. Hjällbo som var riktigt läskigt för några årsen är mkt. tryggare och finare numera.
Citera
2006-11-22, 02:54
Medlem
Dr.Jekylls avatar
Biskopsgården är fan inte så najs heller.
Där känner jag nästan ingen heller, så man har inget "Get outtah jail free card" där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in