2006-11-20, 17:56
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Jag har extrema sömnstörningar. O jag har haft nästan alla sömnmedel som finns. Men nu har jag 4 st Propavan (vilket är en väldigt hög dos), samt Mirtazapin som ska bidra lite till sömnen. Propavanen är mycket bra, fast många upplever kittlingar i benen av dem, fast jag har inte märkt nått!
Jag lägger mig relativt tidigt på vardagarna, vid 21-tiden. Så tar jag mina Propavaner vid 20-tiden o somnar en timme senare. Men problemet är att jag vaknar så många gånger var natt. Fast sen bryter jag ned alla substanser extremt fort. Så Propavanen slutar verka vid typ 02-tiden. Så vaknar jag typ minst en gång i timmen o går upp o röker! Det är inte bra o ganska jobbigt! Så vaknar jag kl. 07, oftast innan klockan ringer. Sen går jag till jobbet.
Nä, nu sitter jag bara o snackar om mig själv... Men Propavan är bra, för de är inte beroendeframkallande. Ett annat alternativ är Theralén, det används också som sömnmedel.
Jag lägger mig relativt tidigt på vardagarna, vid 21-tiden. Så tar jag mina Propavaner vid 20-tiden o somnar en timme senare. Men problemet är att jag vaknar så många gånger var natt. Fast sen bryter jag ned alla substanser extremt fort. Så Propavanen slutar verka vid typ 02-tiden. Så vaknar jag typ minst en gång i timmen o går upp o röker! Det är inte bra o ganska jobbigt! Så vaknar jag kl. 07, oftast innan klockan ringer. Sen går jag till jobbet.
Nä, nu sitter jag bara o snackar om mig själv... Men Propavan är bra, för de är inte beroendeframkallande. Ett annat alternativ är Theralén, det används också som sömnmedel.
Om Propavan inte verkar så länge har jag nog inte så mycket användning för dem. Det är alltid mellan cirka 00 och 06 jag vaknar många gånger. Men jag antar att det kanske är lite svårt att hitta ett sömnmedel som gör att jag mellan cirka 23.00 och 07.00 sover mycket djupt och sedan, när klockan ringer, är vaken och pigg som vanligt...det är de där timmarna innan klockan ska ringa som är jobbigast. Jag kan ofta vakna cirka två timmar innan och vara riktigt pigg, så att jag behöver gå upp och göra saker för att jag blir så rastlös. Men jag tycker inte det är så kul att sitta två timmar och vänta på att klockan ska ringa och sedan vara jättetrött på eftermiddagen för att jag gått upp alldeles för tidigt...
Jag vet dock inte riktigt vad problemet beror på. Så fort min "semi-pojkvän" sover i min säng eller om jag sover hos honom så sover jag bra. Jag har lätt för att bli "mörkrädd" och känna mig otrygg av ljud jag inte kan identifiera. Dock har jag nog aldrig förut haft såna här svårigheter så regelbundet som jag har nu. Har sovit exakt lika dåligt varje natt i cirka tio dagar, utom de dagar då jag inte sovit själv...
Jaja, tack för hjälpen i alla fall, de som svarat, jag väntar några dagar och kontaktar nog en läkare om det inte går över. Det kan nog vara värt att bli lite seg på morgonen om man får sova en hel natt utan störningar. Det finns ju kaffe!