2025-03-08, 20:50
Medlem
Äldreboende är nog läskigt, justerade dörrar på ett sånt å det jag fick se har fastnat på näthinnan livet ut, fy för satan. mår illa när jag tänker på det. Min kompis retade mig för att jag hade så ont av det, han sa ofta kolla nu, å naturligtsvis gör man det å får se Agda 95 stå med en nerskiten blöja i näven... sån glömmer man aldrig, å lukten.
Citera
2025-03-08, 20:53
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Men inte lite spännande att vara sjöman? Det var faktiskt ett jobb jag funderade lite på, men jag trodde man kunde hitta nån krog nära hamnen med en kapten som sökte besättning och sen bara mönstra på... Så går det troligen inte till idag tyvärr...
Jag slutade som sjöman när hamntiderna blev obefintliga nästan.
Var tider när man låg 14 dagar i medelhavshamn medan lossning och lastning gick på lösa boliner.
Blev några bir då.
Citera
2025-03-08, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Jag slutade som sjöman när hamntiderna blev obefintliga nästan.
Var tider när man låg 14 dagar i medelhavshamn medan lossning och lastning gick på lösa boliner.
Blev några bir då.

En flicka i varje hamn? Du äger inte en papegoja idag och har träben?
Citera
2025-03-08, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Äldreboende är nog läskigt, justerade dörrar på ett sånt å det jag fick se har fastnat på näthinnan livet ut, fy för satan. mår illa när jag tänker på det. Min kompis retade mig för att jag hade så ont av det, han sa ofta kolla nu, å naturligtsvis gör man det å får se Agda 95 stå med en nerskiten blöja i näven... sån glömmer man aldrig, å lukten.

Det är kanske som något ur Dantes inferno?
Citera
2025-03-08, 21:01
Medlem
Har haft 2 jobb jag ogillat.
1. Efter en omorganisation fick jag ett skiftjobb på en skum avdelning, där samtliga hade grava alkoholproblem.
Då det var ackord så blev det jävligt bra betalt.
Men att stå ut med berusade kollegor som var farliga för sig själva och andra blev för mycket. Så jag hittade nytt jobb efter några månader.

2. Hamnade på en avdelning där cheferna var rädda för konkurrens så de mobbade ut alla med kompetens.
Bytte jobb internt efter för lång tid.
Nu har cheferna fått sparken men är lite avvaktande då de nya cheferna vill ha dit mig igen.
Tyvärr kan dåliga chefer sitta kvar länge och förstöra mycket.
Citera
2025-03-08, 21:09
Medlem
Vissa jobb har för mig varit som en feberdröm eller en mardröm. Vet inte varför men vissa jobb är kanske inte så kul eller egentligen ganska hemska... Jag har ändå om möjligt, ofta ändå varit villig att kämpa på. Andra jobb har såklart varit bättre...
Citera
2025-03-08, 21:13
Medlem
Jag har inte bara ogillat, utan djupt i min själ hatat varenda jobb jag haft. Knegade till extremlåg lön i min ungdom, pluggade och med sommarjobb inräknat har jag haft diverse telefonjobb, administrationsjobb, och ekonomijobb. Det är nog inte en enda dag jag har sett fram emot att gå till jobbet, tvärtom har jag bara bitit ihop. Därav att jag bytt jobb ganska många gånger. Jag har svårt att förstå hur någon kan gilla att ha ett vanligt jobb där man sitter vid en datorskärm där man sköter sina uppgifter och pratar med folk emellanåt. Likaså ett industrijobb, jag gissar att jag skulle bli suicidal efter några veckor. Man ska jobba och försörja sig, men är folk verkligen ärliga när de säger att de gillar sina jobb? Jag ser ett "bra" jobb som ett av de mindre dåliga alternativen och kommer aldrig må bra på en bra arbetsplats. Några gånger har jag till och med druckit alkohol när jag jobbat hemifrån men det blev ingen skillnad.
Citera
2025-03-08, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard

Har jobbat på äldreboende och detta med blöjor verkar vara en seglivad myt. Har jobbat på äldreboende och aldrig haft en massa blöjproblem. Hade en snubbe som grävde i blöjan om han kom åt och en tant som la bajs i blomkrukor, thats it. De flesta sköter toabesök själva och man torkar inte folk i rumpan 24/7.
Citera
2025-03-08, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasBeecher
Jag har inte bara ogillat, utan djupt i min själ hatat varenda jobb jag haft. Knegade till extremlåg lön i min ungdom, pluggade och med sommarjobb inräknat har jag haft diverse telefonjobb, administrationsjobb, och ekonomijobb. Det är nog inte en enda dag jag har sett fram emot att gå till jobbet, tvärtom har jag bara bitit ihop. Därav att jag bytt jobb ganska många gånger. Jag har svårt att förstå hur någon kan gilla att ha ett vanligt jobb där man sitter vid en datorskärm där man sköter sina uppgifter och pratar med folk emellanåt. Likaså ett industrijobb, jag gissar att jag skulle bli suicidal efter några veckor. Man ska jobba och försörja sig, men är folk verkligen ärliga när de säger att de gillar sina jobb? Jag ser ett "bra" jobb som ett av de mindre dåliga alternativen och kommer aldrig må bra på en bra arbetsplats. Några gånger har jag till och med druckit alkohol när jag jobbat hemifrån men det blev ingen skillnad.

Vad säger von Trier? Man får ta det goda med det onda... De flesta jobb har något positivt med det negativa, men inte alla förstås.

I ditt fall verkar du kanske helt enkelt inte tycka om att jobba oavsett jobb?
Citera
2025-03-08, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Har jobbat på äldreboende och detta med blöjor verkar vara en seglivad myt. Har jobbat på äldreboende och aldrig haft en massa blöjproblem. Hade en snubbe som grävde i blöjan om han kom åt och en tant som la bajs i blomkrukor, thats it. De flesta sköter toabesök själva och man torkar inte folk i rumpan 24/7.
Detta var kålltorps sjukhem.
Citera
2025-03-08, 21:30
Medlem
En del instegsjobb som ung, företrädesvis butiksjobb.
Åhlens, man fick aldrig sitta ner. Usel lön. Dödstråkigt. Dåliga chefer. Värkande fötter i början.
Sen vande man sig efter ett tag och ekorrhjulet snurrade. Hemskt.

Plus extremt ointressanta arbetsuppgifter.
Citera
2025-03-08, 21:36
Medlem
Jobbade 1,5 dagar på Charkman innan jag bytte jobb, slavjobb fick packa pålägg från 3 maskiner och fick inga raster.

Sen skulle jag hjälpa en nisse att klistra på etiketter på påläggsförpackningar och vi började att prata och då kommer chefen förbi och säger att det går snabbare att jobba om man inte pratar med varandra.

Var glad att man blev erbjuden sommarjobb inom vården samma dag som man började på Charkman. Tänkte först tacka nej till vårdjobbet men sa att man kommer på intervjun, är än idag 13 år senare kvar i vården och ångrar inte att man bytte jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in