Citat:
Ursprungligen postat av
TobiasBeecher
Jag har inte bara ogillat, utan djupt i min själ hatat varenda jobb jag haft. Knegade till extremlåg lön i min ungdom, pluggade och med sommarjobb inräknat har jag haft diverse telefonjobb, administrationsjobb, och ekonomijobb. Det är nog inte en enda dag jag har sett fram emot att gå till jobbet, tvärtom har jag bara bitit ihop. Därav att jag bytt jobb ganska många gånger. Jag har svårt att förstå hur någon kan gilla att ha ett vanligt jobb där man sitter vid en datorskärm där man sköter sina uppgifter och pratar med folk emellanåt. Likaså ett industrijobb, jag gissar att jag skulle bli suicidal efter några veckor. Man ska jobba och försörja sig, men är folk verkligen ärliga när de säger att de gillar sina jobb? Jag ser ett "bra" jobb som ett av de mindre dåliga alternativen och kommer aldrig må bra på en bra arbetsplats. Några gånger har jag till och med druckit alkohol när jag jobbat hemifrån men det blev ingen skillnad.
Vad säger von Trier? Man får ta det goda med det onda... De flesta jobb har något positivt med det negativa, men inte alla förstås.
I ditt fall verkar du kanske helt enkelt inte tycka om att jobba oavsett jobb?