2020-01-15, 17:03
Medlem
Onan-erarens avatar
Hade en kollega som beskyllde mig för ALLT, var han dålig i magen så var det mitt fel för jag gjorde kaffet i fikarummet, luktade det bajs på toaletten så var det ju naturligtvis mitt fel för alla andras bajs luktade rosor, dåligt väder mitt fel. En dag blev jag så förbannad att jag sprutade ner hans klädskåp med ketchup, JA det var mitt fel att det var ketchup på kläderna. Å vet ni vad, jag erkände det till och med.
Citera
2020-01-15, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Mitt första riktiga kneg: en av mina bästa kollegor hade precis kommit ut efter 4 år som han satt för mordförsök. En kollega drog kniv mot min vän som jobbade där. En annan kollega missahandlade en annan kollega med sparkar mot huvudet på en julfest. En bekant dog av en överdos på toaletten. Vi var flera som inte alltid var nyktra på jobbet.
Glad att jag lämnade det stället och skaffade mig ett liv. Så deprimerande och själlöst jobb, det har verkligen påverkat mig.

Det låter som en magisk plats. Vad var det för typ av arbete?
Citera
2020-01-16, 09:41
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lemjau
Det låter som en magisk plats. Vad var det för typ av arbete?
Industrilackering, otroligt slitsamt och de värsta arbetsförhållanden jag sett..
Citera
2020-01-17, 21:12
Medlem
Talldwarfs avatar
Nuvarande idiotjävelfanskap till chef.
Finns nog få exemplar av en fullkomlig idiot som det fanskapet som är så inkompetent, konflikträdd, feg och har mage att inte kunna stå för vad avskrädet sagt utan ljuger en rätt upp i ansiktet.
Tyvärr golfar fanskapet med rätt personer i ledningen, så de håller fanskapet bakom ryggen trots påtalad ohållbar arbetsmiljö.

Ja, jag söker nya jobb för fullt.

Må fanskapet drabbas av evig analklåda.
Citera
2020-01-18, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talldwarf
Nuvarande idiotjävelfanskap till chef.
Finns nog få exemplar av en fullkomlig idiot som det fanskapet som är så inkompetent, konflikträdd, feg och har mage att inte kunna stå för vad avskrädet sagt utan ljuger en rätt upp i ansiktet.
Tyvärr golfar fanskapet med rätt personer i ledningen, så de håller fanskapet bakom ryggen trots påtalad ohållbar arbetsmiljö.

Ja, jag söker nya jobb för fullt.

Må fanskapet drabbas av evig analklåda.

Kan va rätt nice i klia analen ibland ju han kanske blir glad om han får klia sig dör ofta

Ot: Kom en ny medelåldersman till jobbet och jag skulle lära ut. Jag va ca 19-20. Mannen va ca 40+.. jag fattade direkt att detta skulle gå åt pipan.

Mannen skröt om sin datorvana att han jämnt o ständigt använt dator flitigt och klassade dig själv som en liten IT prins om ni fattar..

När de va dags att starta datorn gick det bra för honom. När man sedan måste trycka ctrl alt delete för att få fram så man ska logga in på datorn då jäklar höll de ta mig fan på brista. Först i skratt men övergick senare i en sån frustration så jag trodde jag skulle bli flint.

Killen fattade 0, han hade då aldrig hört talas om ctrl (control) förr inte heller alt knappen. Tillslut pekade jag på knapparna och då börja han trycka på dessa stegvis en i taget och undrade varför inget hände.. Jag förklarade du måste hålla in tangenterna tillsammans och då han släppt uppmärksamhet från just dessa tangenter så tabbade han bort dom.

Sökandet börjades igen denna gång med nästan hela jävla skallen nedtryckt i tangenterna för att leta rätt på ctrl alt del som han hade tryck på för 5 sek sen.

Såg ut som en jävla rymdforskare när han sökte sig efter dessa guldknappar. Fy satan va de kokar i mig än i dag nu när jag skriver de här.. inte nog med det så va han en ful rackare som bara gjorde saken värre.

Chefen gav han 2 chanser till på 2 veckor men han gav själv upp tillslut och dök aldrig upp igen. Sån befrielse
Citera
2020-01-18, 08:04
Medlem
HK1997s avatar
(FB) Hur handskas man med en felrekryterad kollega?

Har skrivit om honom via tråden ovan. Blatten i fråga jobbar med bemanning och min kollega. Han har avsiktligt jobbat långsamt samt gömt verktyg och material samt undanhållit viktig information för att dra ned produktionen så bemanningsbehovet för honom blir större. Han är bara anställd om företaget har jobb åt honom. På så vis har han säkrat sin inkomst tills dess han blir ertappad. Det är ett alternativ till provanställning, om personen är lämplig kan det övergå till tillsvidare.

Kunden blev ännu mer desperat och hyrde in över dubbelt så mycket folk dock från andra företag. Nu är arbetsplatsen övermannad med för mycket folk på för liten yta.

Har börjat tala öppet om hans hänsynslösa parasiterande. Han snackar skit om mig nu och anklagar mig för brott jag inte begått. Nu har vi båda två skrivit på att våran anställning kanske kommer att avslutas pga ”avtagande bemanningsbehov” inom två veckors varsel. Misstänker att cheferna väljer det säkra före det osäkra och sparkar oss båda två pga hans parasiterande då följt efter att han börjar snacka skit om mig. Ord står mot ord.

Kommer få mer info om någon vecka. Uppdaterar tråden vartefter.
Citera
2020-02-12, 20:49
Medlem
Fieldxs avatar
De flesta av mina jobb har varit rätt tuffa, alla inom LSS utom det jag har nu.

1. Timvikarie på korttidsboende i en brinnande förort i Malmö. Bussen gick inte hela vägen så man var tvungen att gå längs kanten av en trafikerad väg för att komma till boendet som låg på lägsta våningen i ett slitet lägenhetkomplex. Tänk dig sönderrivna persienner, plastmöbler från IKEA, mystiska stänk på väggarna och en hotfull stämning. Här skulle man ta hand om Malmös mest utåtagerande autistiska ungdomar som slog, bet och rev dig. Det värsta va att man inte fick göra en min för då kunde det "smitta av sig" på brukaren som blev ännu mer utåtagerande och skada dig allvarligt. Man levde på en sorts balansvåg och va tvungen att vara löjligt positiv i all denna misär. Jobbade kvar där några månader innan det blev adjö.

Har verkligen sjuk respekt för folk som orkar jobba på dessa boenden och dessutom leva på 100-150kr/timmen.

2. Personlig assistent till en autistisk pojke. Han va helt fantastisk när humöret var på topp men när det dippade va det riktigt jävla illa. Mitt jobb gick ut på att "få ut honom" på utflykter och det hände många gånger att jag bokstavligt talat fick släpa honom medan han skrek och slogs på en fullproppad tunnelbanevagn. Om dessa situationer hade skett inomhus hade det inte vart så farligt men allt folk som stirrar och dömmer gör att man blir så otroligt skärrad och osäker.

Jag har också många positiva minnen från den tiden, som när han plaskade i en damm och skrattade och log mot mig ett helt pass. Det var verkligen dödlig ångest eller ren lycka.

3. Ett annat korttidsboende där tristessen gjorde mig galen. Ungdomarna här va högfungerande och ingen visste riktigt vad dom gjorde där. De som jobbade var kvinnor 50+ som ville ha det så absolut lugnt som möjligt och dricka kaffe dagarna i ändå medan brukarna spelade TV-spel och satt med Ipad. Det kan verkligen vara tortyr att stirra på klockan i åtta timmar samtidigt som ångesten över ditt liv stiger för varje minut.
Citera
2020-02-12, 21:15
Medlem
Hade i ungdomens dagar ett jobb som min arbetsgivare beskrev som ett "riktigt jävla negerjobb" precis innan handskaningen oss emellan skulle ske. Detta sades som en sista varning så att jag skulle få en chans att dra mig ur.

Jobbet gick ut på att slänga massa skräp, glasflaskor och annat avfall hos en närliggande restaurang. Kort och gott allt det som varken kockarna eller diskarna hade lust att göra. I detta ingick hursomhelst att rengöra soprummet eftersom kommunens sopgubbar hotat med att sluta tömma om det inte städades iordning. Det är inte speciellt roligt att försöka fräscha upp ett soprum i gassande sommarvärme för en restaurang som mestadels serverar fisk och skaldjur. Stanken var fruktansvärd. Självklart tjänade jag nästintill ingenting på jobbet.

Glömmer dock aldrig den formuleringen; "ett riktigt jävla negerjobb"
Citera
2020-02-13, 05:51
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Hade i ungdomens dagar ett jobb som min arbetsgivare beskrev som ett "riktigt jävla negerjobb" precis innan handskaningen oss emellan skulle ske. Detta sades som en sista varning så att jag skulle få en chans att dra mig ur.

Jobbet gick ut på att slänga massa skräp, glasflaskor och annat avfall hos en närliggande restaurang. Kort och gott allt det som varken kockarna eller diskarna hade lust att göra. I detta ingick hursomhelst att rengöra soprummet eftersom kommunens sopgubbar hotat med att sluta tömma om det inte städades iordning. Det är inte speciellt roligt att försöka fräscha upp ett soprum i gassande sommarvärme för en restaurang som mestadels serverar fisk och skaldjur. Stanken var fruktansvärd. Självklart tjänade jag nästintill ingenting på jobbet.

Glömmer dock aldrig den formuleringen; "ett riktigt jävla negerjobb"
Din arbetsgivare var åtminstone ärlig. Annars är det ju standard att diverse skitjobb marknadsförs med floskler för att verka attraktiva för arbetssökande.
Citera
2020-02-13, 08:23
Medlem
Questioneers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernes-ine
Ojdu.
Många.

Väktarbolag - sitta och peta sig i naveln på något helt dödfött uppdrag, ensam i en nedsläckt fabrikslokal på andra sidan stan för typ... 90 kr/timmen (?!)

En statlig myndighet där mobbning, osund konkurrens, korruption och nepotism var vardag.
Att jobba som väktare låter ju ganska schysst för någon som är lat och introvert, det skulle vara något för mig isåfall. Jag jobbar hellre utan kollegor och föredrar hellre att göra ingenting än att behöva jobba med krångliga arbetsuppgifter.
Citera
2020-02-22, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Hade en kollega som inte gick att samarbeta med. När man försökte kommunicera kring arbetet skulle han ständigt komma med alternativa lösningar som enligt honom var bättre. Han hade väldigt hög svansföring och hade för ovana att dra ut på rasterna lite extra till andras förtret. Att dra fram mobilen titt som tätt var heller inget problem för honom, trots att vi andra fick vackert stå och invänta honom.

Han var även "våldsam" i sina rörelser, trots att det i övrigt inte var något uppenbart "fel" på honom. En kvinnlig kollega uttryckte en gång sin rädsla inför detta.

Vi var så många som störde oss på honom att han blev inkallad till samtal med chefen. Det gjorde att han blev bättre på att passa tider iaf.

Efter en tid sjukskrev han sig så pass ofta att han tillslut förlorade jobbet dock.

Wow vad jobbigt för honom...
Kan vi inte vara mer tolerant med varandra. Han har inte gjort något onda
Citera
2020-02-22, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocolele
Ot: Kom en ny medelåldersman till jobbet och jag skulle lära ut. Jag va ca 19-20. Mannen va ca 40+.. jag fattade direkt att detta skulle gå åt pipan.

Mannen skröt om sin datorvana att han jämnt o ständigt använt dator flitigt och klassade dig själv som en liten IT prins om ni fattar..

När de va dags att starta datorn gick det bra för honom. När man sedan måste trycka ctrl alt delete för att få fram så man ska logga in på datorn då jäklar höll de ta mig fan på brista. Först i skratt men övergick senare i en sån frustration så jag trodde jag skulle bli flint.

Killen fattade 0, han hade då aldrig hört talas om ctrl (control) förr inte heller alt knappen. Tillslut pekade jag på knapparna och då börja han trycka på dessa stegvis en i taget och undrade varför inget hände.. Jag förklarade du måste hålla in tangenterna tillsammans och då han släppt uppmärksamhet från just dessa tangenter så tabbade han bort dom.

Sökandet börjades igen denna gång med nästan hela jävla skallen nedtryckt i tangenterna för att leta rätt på ctrl alt del som han hade tryck på för 5 sek sen.

Såg ut som en jävla rymdforskare när han sökte sig efter dessa guldknappar. Fy satan va de kokar i mig än i dag nu när jag skriver de här.. inte nog med det så va han en ful rackare som bara gjorde saken värre.

Chefen gav han 2 chanser till på 2 veckor men han gav själv upp tillslut och dök aldrig upp igen. Sån befrielse

Oerhört märkligt, är själv 40+ och fick använda NT4 på Gymnasiet på 90-talet med tillhörande ctr-alt-del för att logga in och så har det ju varit sedan dess. Den här personen har alltså missat det?

Är du säker att han inte var 60+?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in