2006-11-20, 16:05
Medlem
SirBerits avatar
Sitta på en bingo och ropa "Ivar 25, 2:a 5:a... Fyfan vad segt :-)
Citera
2006-11-20, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
Lärare, med den motivering att jag avskyr att prata inför grupp. Sen att min pedagigiska förmåga är obefintlig beseglar det där yrket.

Kan tänka mig att högstadielärare inte är ett så jättekul arbete, med tanke på hur skolan ser ut idag.
Citera
2006-11-20, 16:32
Medlem
Jobba inom industrin, vägarbertare osv.
Tunga slitiga jobb helt klart.
Citera
2006-11-20, 16:41
Medlem
Dan-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipren
Jobba inom industrin, vägarbertare osv.
Tunga slitiga jobb helt klart.
Jag jobbade på stålverk, vilket måste vara bland det slöaste jobb som finns, iallafall på det stället jag var. Sköta paneler och bevaka värden. Kanske en timmes kroppsarbete per skift om det var någonting som krånglade, annars kanske en knapptryckning per kvart när det är normalt. Så det finns sköna jobb inom industrin också, men dom är helt klart sällsynta.

Mitt värsta jobb skulle nog vara att jobba inom äldervården, usch. Vore väl en sak att skjutsa gamla coola gubbar med ledbesvär runt på stan i rullstol, men byta blöjor är inte min grej.
Citera
2011-09-20, 21:50
Medlem
Värsta jobbet alla kategorier!

Fy faan för att sitta på kontor och utföra en beställd uppgift från chefen. Surfa halva tiden dricka kaffe andra halvan. Att utbilda sig till något som sen leder till ett hjärndött kontorsarbete eller för den delen hantverkare. Fy faan säger jag, det måste vara bland det mest korkade arbetena som man kan hitta. Varför vill man arbeta ute i regn och rusk samtidigt förtidspensionera sig vid 55 års ålder. Å andra sidan fy faan för att vara arbetare i stort, arbeta hårt och långa dagar för att få en promille av det man egentligen förtjänar.

Nej, tacka vet jag att vara bidragstagare eller företagare ni andra är lurade. Men över till topic,

Vilket är det sämsta arbetet alla kategorier?
Citera
2011-09-20, 22:02
Medlem
Rörmokare är ju ganska vidrigt riva i avloppsrör och så vidare. Sotare ja ifall man är höjd rädd som mig skulle det vara hemskt.
Citera
2011-09-20, 22:04
Medlem
revodnebs avatar
Det värsta jag kan tänka mig är det där kastlösa i Indien plockar bajs med händerna (städar offentliga toaletter, om ett hål i marken kan kallas toalett?). Fan vet om det kan bli värre än så?
Citera
2011-09-20, 22:05
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Inom vården/omsorgen. Motivering överflödig
Citera
2011-09-20, 22:07
Medlem
-Mackan-s avatar
Jag tror många kommer säga telefonförsäljare, men det är inte SÅ hemskt.
Visst det är enformigt och väldigt irriterande men jag tror inte det är det värsta man kan göra då jag själv gjort det...

Ett jobb jag skulle tycka var tråkigt skulle nog vara programmerare för Java Virtual Machine. Jag menar kul att skriva gång på gång hur java ska fungera för denna hårdvara/operativsystem...
Citera
2011-09-20, 22:20
Medlem
Mannen.med.hattens avatar
Ett rullande band på en industri. :
Citera
2011-09-20, 22:25
Medlem
Slamsugning är ett riktigt skitgöra.....
Citera
2011-09-20, 22:30
Medlem
Jag kan av egen erfarenhet säga att ställningsbyggare är ett skitjobb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här