2014-03-26, 15:47
Medlem
DoktorEbbas avatar
1. Innesäljare.
Ringde hem till folk och störde dem och sålde en massa skräp. Förbjud skiten.

2. Dörrvakt på en nattklubb i Göteborg. Svagbegåvade kulturberikare som försökte slåss. Pinsamt. Dåligt betalt.

Grundläggande basinkomst för alla? Ja tack.
Citera
2014-03-26, 15:49
Medlem
Bärplockare.

Upp kl 4.

Plocka 6 timmar i sträck. Varmt och svettigt. Torrt damm och smuts. Rivsår från buskar.

Lönen helt kass.

Enda förmånen var gratis bär.
Citera
2014-03-26, 15:52
Medlem
Är det av ren desperation (pengar) ni valt att ta anställning på dessa idiotjobb?
Tacka fan för att man inte har fått utstå något av dessa förträffliga arbeten som radas upp i tråden.
Citera
2014-03-26, 15:53
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Austrianschool
Bärplockare.

Upp kl 4.

Plocka 6 timmar i sträck. Varmt och svettigt. Torrt damm och smuts. Rivsår från buskar.

Lönen helt kass.

Enda förmånen var gratis bär.

Är du bulgar? Kan ju inte finnas särskilt många svenska bärplockare ....:
Citera
2014-03-26, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Är du bulgar? Kan ju inte finnas särskilt många svenska bärplockare ....:

Ung och inga pengar. Vad göra?
Citera
2014-03-26, 16:05
Bannlyst
Kundtjänstmedarbetare för SL.

Mådde piss varenda jävla dag när jag skulle till jobbet. Vem fan vill få en utskällning på morgonen om att bussen är lite sen? Det värsta samtalet jag fick var nog ifrån en man som hade råkat köpa fel biljett, och jag bad honom då skicka in en reklamation. Det var inget han ville, så istället så började han kritisera mig för jag var tydligen världens tråkigaste person han någonsin hade pratat med. Han sa en jävla massa saker om mig och detta var pga att han själv hade gjort ett fel

Sen att man ständigt fick höra "Får jag prata med din chef?" så fort man gav ett svar som inte var till en fördel till kunderna.

Sätter man sig och jobbar på en kundtjänst så kommer du bli en cynisk man/kvinna
Citera
2014-03-26, 16:11
Medlem
KingKrules avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cramor
Och ni två är såklart nytänkade unika människor
Tanken har inte slagit er att man faktiskt kan utvecklas utanför sitt jobb och ha en fritid där?

Mitt värsta jobb var nog på statoil, fick fylla på en jävla massa spolarvätska och massa annat trams.
Det var i 9an som praktikplats..

Sen jobbat som vaktmästare 1500kr i lön, vad skoj...

Jag vill nog påstå att jag är en unik, nytänkande mäniska om man jämför med den typiska lager/industri arbetaren som egentligen inte tycker om sitt jobb.

Om du jobbar på industri/lager är risken stor att du helt enkelt inte orkar göra något efter jobbet, och då kan man inte utvecklas utanför jobbet eftersom man inte har energi till det, så jag tycker inte att det du säger stämmer.
Citera
2014-03-26, 17:01
Medlem
Jobbade i ett föredetta grusverk under jord. Det skulle göras om till förråd och vi fick med hjälp av gasolbrännare och vinkelkap ta bort dessa band och tillhörande stålramar som vägde helt sjukt mycket.
Det var typ kolsvart och vi hade knappt lampor. Tunneln var kanske 200 meter lång med 4a inskickare på 50 meter vardera. Skyddsutrustningen sög och man kände typ hur mycket gift man andades in varje dag.
Lönen var iofs sjukt bra men fy fan för detta jobb. Skulle lätt betala för att få det ogjort.
Citera
2014-03-26, 17:29
Medlem
Jobbade på ett stort lager i början av detta året. Jag anställdes som vikarie och var positiv till att äntligen få ett jobb. Det varade inte länge.

Jag fick börja med skitjobbet, som alla andra. Vilket innebar att man gick fram och tillbaka längs rännor/banor där paket på 0.5-15 kg åkte ner som man sedan skulle scanna och bygga pallar av. Dessa skulle vara 2.40 cm höga och när en pall var klar skulle man springa runt den ca 15 varv med en rulle plast. Man gick runt på betonggolv och hade fruktansvärt (!!!) ont i fötterna i flera veckor, man fick inte sätta sig mer än på de två halvtimmarnas rast man hade på 9h. Man blev även riktigt yr av att gå fram och tillbaka hela tiden. Man kände sig väldigt socialt isolerad då man inte fick prata med någon för då fick man tillsägning/flyttad. Vissa veckor var det så mycket paket att hälften åkte ner på golvet så det knappt gick att ta sig fram. Paketen kunde även vara dammiga och mögliga och ibland var det svårt att andas.

Dem som fick göra detta jobbet var oftast praktikanter från arbetsförmedlingen, inhyrda eller folk som blivit uppsagda ("straffjobb") vilket gjorde att jag aldrig lärde känna någon som var anställd, praktikanterna och de inhyrda var ibland inte där så jag var alltid ensam och smårädd när det var lunch för jag inte visste om jag kunde sitta med någon. Spenderade de flesta rasterna i omklädningsrummet. Många gånger byttes de inhyrda ut vilket gjorde att det nästintill alltid var nya som byggde pallarna så det var inte sällan som pallarna var dåliga och välte så man fick göra om dem.

När jag äntligen fick testa på lite nya saker (som också var väldigt enformiga) hamnade jag ändå vid banorna och fick slava. Jag sa upp mig och ångrar inte det en sekund. Detta jobbet har gjort att jag ska utbilda mig. Aldrig mer att jag gör något sådant.

För att inte tala om kollegorna som var allt mellan kosovoalbaner, araber och somalier så det officiella språket var ofta engelska. Jag fick även obekväma frågor som gjorde att jag tillslut försökte undvika många. Men är väl så på ett företag med 80% invandrare... konstigt då att det endast var svenskar på kontoret. Arbetsledarna och teamledarna var även dem utländska och jag tyckte dem använde sin "makt" alldeles för mycket och åkte runt på truckar och sa åt en annan att göra allt dem inte orkade själva..
Senast redigerad av S.V.E.R.I.G.E 2014-03-26 kl. 18:04.
Citera
2014-03-26, 17:30
Medlem
Jobbade på en stor industri som sanerare, absolut värsta jag gjort, och skulle lätt också betala för att få det ogjort.

Fick stå ut med en hel del farliga ämnen, tungmetalldamm, förbjudna oljor som dom har dispans på, tillomed asbest om jag inte misstänker det helt fel, vilket man iofs skulle dra vidare med. Gå ner i oljetankar och skrubba rent och ha på sig gasmask så man inte svimmar, höga höjder, Dålig chef, totalt värdelösa lokaler där vi hade fikarum och duschrum. Fanns inget positivt alls med jobbet. Drömde mardrömmar om det 6 månader efter jag slutade.

Förstår inte ens hur man kan jobba längre perioder med detta. Nästan så man tycker synd om dom som jobbar där. Har förbjudit alla i min närhet att jobba där. Skitställe!
Citera
2014-03-26, 17:33
Medlem
kleffs avatar
Jag har sommarjobbat som dödgrävare. Rollen gick inte enbart ut på att gräva utan varierades med gräsklippning och annat arbete på kyrkogården. Där jag arbetade grävdes de flesta kist-hålen för hand då kyrkoheden inte ville förstöra gräsmattan och det var generellt för trångt för att ta in en grävmaskin.

Under de tre månaderna jag var där grävdes nog ca. 12-13 hål med måtten 2.5m x 1.5m x 1.7m. Det var en ovanligt varm sommar och det var många äldre som inte mäktade med det helt enkelt. Sjukaste var nog när jag gjorde i ordning för en barnkista som var en halv meter i längd. Blev lite illa till mods.

I sin helhet var väl jobbet varken bu eller bä då man fick vara ute hela dagarna, vilket jag gillar, men det var klart att man hajade till när man såg en gravsten där personen dött relativt ung. Jag minns en kille som jag antar tagit självmord för hans anhöriga hade lämnat lappar vid gravstenen tillsammans med porträtt av honom där det stod hur mycket de ångrade att de inte hade kunnat hjälpt honom osv. Annars var det ofta som anhöriga bara ville prata av sig och ha någon som lyssnade på dem.
Citera
2014-03-26, 17:41
Medlem
Har i stort sett bara haft jobb jag hatat, min topp 3 lista:

Black Jack Croupier - Helt okej jobb, om man bortser från snorfulla gäster, hög musik och kassa tider.
Butikspersonal - Varje dag kändes som en evighet, kom mer och mer varor både när man skulle plocka upp och när man skulle sitta i kassan.
Hemtjänstbiträde - Grejen med detta jobbet är väl att man måste ha lite empati och tycka om att arbeta med människor, vilket helt enkelt inte är min grej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in