Citat:
Ursprungligen postat av soundcheck
Det r vll bara att kolla bakt i trden?
Intressant trd fr vrigt. Jag gr mitt andra r p personalvetarlinjen och hittills s knns det jttebra. Det enda som jag r lite orolig fr r alla kontakter som folk snackar om hela tiden. Jag r en vldigt socialt uttriktad mnniska och har en massa vnner verallt. Men jag kan ju tyvrr inte pst att jag sitter med ngra nummer till folk inom nringslivet.
Det som dock talar fr min frdel r att jag fortfarande r relativt ung och brjade p programmet direkt efter gymnasiet. S jag behver ju inte knna ngon stor press p mig att f ett toppjobb direkt efter jag har tagit min examen. Det kan ju f ta sin tid, om man sger s.
h, lgg ner det dr. Man fr jobb utan att behva sitta och runka i grupp med en massa mnniskor som har hjdarpositioner i samhllet. Jag umgicks vldigt lite med dem som jag pluggade med. Hll mig relativt mycket utanfr d jag hade ett stort umgnge i och med idrott och polare som lste andra saker. Givetvis har jag ngra som jag umgs med frn min studietid, och jag har ftt lite hjlp av som jag pluggat med. Slog en snabb pling till en av dem fr att f tag p lite saker, osv.. Men att man mste sitta inne p en halv miljon nummer och odla kontakter hgt och lgt r befngt. Lgg ner den tiden p att umgs med de vnner som du verkligen uppskattar. Det r de som kommer att vara dina kontakter nr du vl r ute i arbetslivet, inte Bengt eller Gunilla som du pluggat med i en termin och har numret till, men inte pratat med p fem r...
Ponera att du har 10 riktigt bra kompisar. Det r sllan alla dessa befinner sig i samma homogena grupp. Det r snarare som s att kanske 5 av dessa r i samma grupp, sen r resten i var sin egen grupp, de vriga fem som inte ingr i den ursprungliga gruppen knner fem personer p samma stt osv. Orkar inte hlla p och frklara, men det r bttre att ha ett ftal nra vnner som stller upp i vtt och torrt i stllet fr att ha 500 ytliga bekanta