• 2
  • 3
2006-11-20, 17:47
Medlem
MajorToms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sparkfot
Det var med största sannolikhet valium.
Jag skulle nog snarare säga att det endast är en möjlighet.

Valium avreggades i dec 1998 men hade fört en tynande tillvaro ett antal år dessförinnan (i vart fall inom sjukvården). Däremot så hade mycket sjukvårdspersonal ovanan att under lång tid kalla diazepampreparat för just Valium vilket endast är ett varumärke. Ant berodde det på att de flesta pat kände till just Valium.

Hur som helst är det med sannolikhet gränsande till visshet just diazepam han fått och det enda legala alt i Sverige idag är Stesolid.
Citera
2006-11-21, 09:34
Medlem
sparkfots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MajorTom
Jag skulle nog snarare säga att det endast är en möjlighet.

Valium avreggades i dec 1998 men hade fört en tynande tillvaro ett antal år dessförinnan (i vart fall inom sjukvården). Däremot så hade mycket sjukvårdspersonal ovanan att under lång tid kalla diazepampreparat för just Valium vilket endast är ett varumärke. Ant berodde det på att de flesta pat kände till just Valium.

Hur som helst är det med sannolikhet gränsande till visshet just diazepam han fått och det enda legala alt i Sverige idag är Stesolid.

Ja men nu fick han ett BLÅTT piller. Har du sett några blåa stesolid den senaste tiden?
Citera
2006-11-21, 10:20
Medlem
MajorToms avatar
Jag citerar vad jag själv skrev i tidigare inlägg.
Citat:
Ursprungligen postat av MajorTom
Det enda piller med Diazepam som är blått är såvitt jag vet Apozepam 10 mg men jag tror inte den längre finns i Sverige.

Sen spelar väl ant färgen inte så stor roll för trådskaparen, han ville bara veta vad han fick för 15 år sedan och vad som motsvarar det idag. Jag tror vi är helt överens om att han fick ett diazepampreparat. De enda i Sverige som någonsin har varit blåa är då Valium och Apozepam. Jag är ganska säker på att det var just Apozepam han fick eftersom Valium under sina sista år användes sporadiskt inom sjukvården men det är eg irrelevant för saken. Kvarstår då gör vad som motsvarar det idag och då är det Stesolid som gäller, alla andra prep är avreggade eller avreggas 2006-11-30.
Citera
2006-11-21, 10:31
Medlem
Hej och tack för alla svar.

Jag har antecknat Stesolid som det preparat jag fick och som gav mig en så pass speciell stund i livet att jag inte kan glömma det.

Tack speciellt till dig Major Tom.

Mvh Shadar Logoth
Citera
2006-11-21, 19:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shadar Logoth
Hej och tack för alla svar.

Jag har antecknat Stesolid som det preparat jag fick och som gav mig en så pass speciell stund i livet att jag inte kan glömma det.

Tack speciellt till dig Major Tom.

Mvh Shadar Logoth

Var de runda tabletter? Ungefär hur stora? Minns du om den hade stämpel eller inte? Misstänker Halcion lite eftersom du skrattade så mycket, men Xanor är inte omöjligt! Kände mig som en kung med stor makt när jag tog Xanor första gång.

Må bäst!
Citera
2007-01-15, 15:00
Medlem
Funkade Inte!

Hej igen....

Köpte Diazepam och det funkade inte alls som jag hoppades på.
Det var fel gissning.....skall ja´g köpa Xanor nu tro....?
Citera
2007-01-15, 15:41
Medlem
West-ens avatar
Du ha ju inte ens avslöjat formen! Var den oval/rund? Hade den en brytskåra? Stod dt något på den? Sedan finns det faktiskt bilder påtabletter på internet. Om du kollar där kanske du känner igen den. Kolla tex i pilleridentifieringstråden.

Kom just på en sak. Kan du inte ha fått 30mg Loception? Den är blå. Och oval har jag för mig. Den aktiva substansen är morfin, vilket låter mycket troligare än benso. Benso har en lugnande effekt. De ger dig inte en extrem glädjekick.
Citera
2007-02-07, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av West-en
Du ha ju inte ens avslöjat formen! Var den oval/rund? Hade den en brytskåra? Stod dt något på den? Sedan finns det faktiskt bilder påtabletter på internet. Om du kollar där kanske du känner igen den. Kolla tex i pilleridentifieringstråden.

Kom just på en sak. Kan du inte ha fått 30mg Loception? Den är blå. Och oval har jag för mig. Den aktiva substansen är morfin, vilket låter mycket troligare än benso. Benso har en lugnande effekt. De ger dig inte en extrem glädjekick.

Hej....

Kan den ha en annan stavning alt. bytt namn?
Jag hittar ingen sådan tablett på nätet.

Mvh Shadar Logoth
Citera
2007-02-07, 15:26
Medlem
West-ens avatar
Citat:
Hej....

Kan den ha en annan stavning alt. bytt namn?
Jag hittar ingen sådan tablett på nätet.

Mvh Shadar Logoth
60mg Locepin är det jag menar.
http://www10.brinkster.com/venlafaxi...%2060%20mg.jpg
Citera
2007-02-07, 17:57
Medlem
furis avatar
Ni som säger att det var Xanor 1mg eller Valium 10mg borde nog tänka på hur ni skulle bli på 1 ynka tablett om ni inte hade någon tolerans..

Mig hade det iaf inte hänt mkt på och förmodligen inte er heller.. Kanske någon tjej på 14 år och väger 40 kg kanske hade fått ett rus på Xanoren..
Citera
2007-02-09, 21:50
Bannlyst
hmm läste igenom allting här.

altså valium ger väl inte den effekten att man börjar skratta åt saker och mår så himla bra?

Jag tycker mer man bli borta och trött av de.

Minns när jag skulle opereras för några år sen, var en tand som satt åt helvete då satt jag och min pappa i ett rum och så svalde jag två tabletter, och sedan sa dom jag skulle sitta och vänta i rummet i ca 1 h. Jag minns att jag tänkte herregud va jobbigt, sitta i detta lilla rummet i en hel timme. Tog en tidning och skulle börja läsa, hmm minns inte så mkt, sedan kom dom in och hämtade mig och jag tyckte det kändes som jag suttit och väntat i ungefär 5 min. så sjukt
Citera
2007-02-10, 06:24
Bannlyst
Men du borde fått en opiat - låter rimligare även om xanor kan vara blåa!

Citat:
Hej.

Jag opererade bort halsmandlarna för några år sedan och fick innan operationen ett blått piller.
Jag har aldrig mått så bra i hella mitt liv och jag låg och läste MAD i väntan på att rullas in i operationssalen och jag låg och asgarvade åt allt och alla

Vad var det för piller jag fick.....?

Mvh Shadar Logoth
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här