2006-11-20, 00:06
Medlem
Doktor Kottes avatar
Tvekade lite var denna tråd skulle postas men vi provar väl här då:

Var inne i stan ikväll och handlade lite Mc Donalds-mat åt mig och frugan. Under hemfärden kom jag att tänka på en liten incident när jag var ganska ny innehavare av B-körkort. Hade ställt drickan på golvet vid passagerarsätet (inte så smart) och vid första vänsterkurvan ut ur drive through-filen så välte skiten naturligtvis.

Böjde mig då ner för att rädda bilens inredning och när jag tittade upp igen,var jag påväg ut i skogen. Lyckades få stopp på bilen men rammade en lyktstolpe på vägen.

Allt detta med en fin publik på fösta parkett inne på Mac Donalds.

Ja..nu undrade jag om det är fler än jag som råkat ut för liknade fadäser med anknytning till fast food?
Citera
2006-11-20, 00:48
Medlem
Det närmsta jag har kommit en sådan incident är att jag råkade skrapa lacken på backspegeln lite för att jag körde för nära en stolpe som stod precis före luckan på McDriven.
Citera
2006-11-20, 19:19
Medlem
Doktor Kottes avatar
Är jag verkligen ensam om detta?
Citera
2006-11-20, 23:22
Medlem
Tjohildas avatar
Vi har aldrig bråttom från Driven, eftersom det inte hänt EN enda gång på 20 år att det vi beställt faktiskt finns i påsen...samarbetar de med Samhall månne?? Nu senast påpekade jag tre gånger att jag beställt en cheddarcheesedip, varpå idioten gav mig en Happy Meal-leksak..
Citera
2006-11-21, 01:33
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Vi har aldrig bråttom från Driven, eftersom det inte hänt EN enda gång på 20 år att det vi beställt faktiskt finns i påsen...samarbetar de med Samhall månne?? Nu senast påpekade jag tre gånger att jag beställt en cheddarcheesedip, varpå idioten gav mig en Happy Meal-leksak..
Låter som att du har flera orsaker att skippa MCD.
Först är det ju värdelöst käk och sen att servicen är totalkass bör väl göra att återbesöksfrekvensen drar sig mot noll?
Citera
2007-03-19, 08:21
Medlem
Doktor Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda

Får nog säga att jag har bättre erfarenheter av att det som ligger i påsen stämmer med vad man beställt. Det har kanske fallerat ett par/tre gånger under de 15 år jag "anlitat" den multinationella snabbmatskedjan.

Nu bor vi i en mindre västsvensk ort, så det kanske är skillnad mot storstäderna. Alternativt gör folk för krångliga beställningar?

Tycker alltid jag får rätt dip (bearnaise) och att bejbsen i luckan i regel är trevliga

Kan bara i förbigående ondgöra mig över följande scenario:

Doktor Kotte vrålhungrig, glider raskt in i drive through men två billängder framför beställningsstolpen blir det tvärstopp.

Minuterna går och går. Framför en smårostig, vit volvo 745 GLE med 3-4 onsutna, minderåriga barn samt deras föräldrar (troligtvis Tommy och Carina, 40-årsåldern, ölmage, fransig jeansjacka, stripigt fett hår=solklar WT-varning).

Naturligtvis kan snorungarna inte bestämma sig, utan jiddrar hit och dit i baksätet, antagligen om vem som ska ha vilken sort happy meal-figur. Man anar hur de små talliga fingrarna går som lärkvingar genom bakrutans vägdammsskitiga glas (bakrutetorkaren pajjade redan 1996 "men vem fan behöver bakrutetorkare"?) i sin iver att med handpåläggning/dra/rycka i mamma och pappa och försöka göra sin respektive röst hörd över syskonskarans larm inne i bilen.

Tanken med drive through är att det ska gå raskt att beställa och få sin mat.

Om nu folk har svårt att bestämma sig eller har så helvetes komplicerade beställningar, får de väl för fasen parkera WT-kombin och GÅ IN PÅ MC DONALDS.
Citera
2007-03-19, 09:48
Bannlyst
Säg mig. Vid en olycka med utspillt kaffe i bilen, lider ni mest av att de kom kaffe på bilens inredning eller att ni blev av med ert kära kaffe?
Citera
2007-03-19, 23:35
Medlem
Njae, det värsta som gjorts är väl att jag har försökt slänga ut en halvfull milkshake (utan lock givetvis) genom ett stängt fönster, var lagom kul faktiskt.
Citera
2007-03-19, 23:39
Bannlyst
Pizza på biltaket som kom över vindruta och motorhuv vid första inbromsningen är det värsta. Tre stycken bologna, ridå..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in