Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Vi har aldrig bråttom från Driven, eftersom det inte hänt EN enda gång på 20 år att det vi beställt faktiskt finns i påsen...samarbetar de med Samhall månne?? Nu senast påpekade jag tre gånger att jag beställt en cheddarcheesedip, varpå idioten gav mig en Happy Meal-leksak..

Får nog säga att jag har bättre erfarenheter av att det som ligger i påsen stämmer med vad man beställt. Det har kanske fallerat ett par/tre gånger under de 15 år jag "anlitat" den multinationella snabbmatskedjan.
Nu bor vi i en mindre västsvensk ort, så det kanske är skillnad mot storstäderna. Alternativt gör folk för krångliga beställningar?
Tycker alltid jag får rätt dip (bearnaise) och att bejbsen i luckan i regel är trevliga
Kan bara i förbigående ondgöra mig över följande scenario:
Doktor Kotte vrålhungrig, glider raskt in i drive through men två billängder framför beställningsstolpen blir det tvärstopp.
Minuterna går och går. Framför en smårostig, vit volvo 745 GLE med 3-4 onsutna, minderåriga barn samt deras föräldrar (troligtvis Tommy och Carina, 40-årsåldern, ölmage, fransig jeansjacka, stripigt fett hår=solklar WT-varning).
Naturligtvis kan snorungarna inte bestämma sig, utan jiddrar hit och dit i baksätet, antagligen om vem som ska ha vilken sort happy meal-figur. Man anar hur de små talliga fingrarna går som lärkvingar genom bakrutans vägdammsskitiga glas (bakrutetorkaren pajjade redan 1996 "men vem fan behöver bakrutetorkare"?) i sin iver att med handpåläggning/dra/rycka i mamma och pappa och försöka göra sin respektive röst hörd över syskonskarans larm inne i bilen.
Tanken med drive through är att det ska gå raskt att beställa och få sin mat.
Om nu folk har svårt att bestämma sig eller har så helvetes komplicerade beställningar, får de väl för fasen parkera WT-kombin och GÅ IN PÅ MC DONALDS.