Citat:
Ursprungligen postat av Buster88
Ok, tack för svaret. men jag föredrar att inte ta kemiska saker... Tar bara "natura stuff" cb å dylikt..
Men alla "naturliga" droger består ju ändå av kemikalier innerst inne, samtidigt som alla kemikalier från början kommer från naturens organismer och mineraler...
Så köp inte naturdrogsförespråkarnas hippiemumbojumbo som packar på dig svindyr lotus när det finns benso som är mycket billigare... Klart att du också kan köpa lotus, men då skall du göra det för att du vill och inte för att du tror det är ett "sundare alternativ"...
Citat:
Ursprungligen postat av Madaiser
Lånar tråden lite
Blev sugen på att pyssla med en växt också! Så har lite frågor kring blå lotus..
Antar att frön går att köpa på de flesta sidorna osv.
Det är fullt lagligt också av vad jag har förstått.
Googlat lite osv. Tänkte kolla hur man egentligen sår Blå Lotus. Men jag hittar inte riktigt vad det står detaljerat om hur man ska behandla växten och hur den trivs bäst osv. Kollat runt på ett par sidor nu men jag hittar inget som heter "blue lotus seeds" eller liknande har sökt på ett par olika sök ord osv. Tacksam för en länk där det kan inhandlas också!
/Madaiser
Här kan du köpa frön:
http://www.botanic-art.com/product_i...672323010ebe92
Har själv inga exakta instruktioner på hur man skall odla, och jag kan tänka mig att det blir svårt eftersom växten från början kommer från Nilen... Men eftersom fröna ändå bara kostade 5 euro passade jag på att beställa en påse samtidigt som jag köpte en våg och lite annat från sidan...