Min strsta krlek r definitivt den sista.
Och det sger jag nd med lite perspektiv. Kan fortfarande hugga till i hjrtat nr jag ser henne, framfr allt ute bland andra mnniskor d perspektivet ofta r lite bttre.
Frsta krleken kommer jag heller aldrig glmma, men det var nog egentligen mer en frlskelse som varade ngra fjderltta sommarveckor p sprkresa i England. Men det var verkligen krlek vid frsta gonkastet, det var bara en blick som utvxlades redan p bten dit, i trappan p vg ned till butikerna.
Men sedan var man s frskrckligt blyg och visste inte hur man gjorde.
Minns en alldeles frskrcklig danstillstllning tredje dagen dr jag frskte att ta mod till mig och bjuda upp henne, men vgade inte. Sedan kom helt pltsligt en annan tjej och bjd upp mig (tryckare!) och jag kunde inte med att sga nej. Tyckte vl att det var elakt p ngot vis, fr tjejen var trevlig och kck och s.
Mitt i dansen tgar d flickan demonstrativt frbi oss i sllskap med sin vninna, och jag blir alldeles iskall i magen. Jag dansar i alla fall frdigt dansen, och fullkomligt rusar efter flickan och ber om urskt och frklarar att det inte var meningen eller vad jag nu sa. Vi har vid detta tillflle nog inte utbytt mer n hgst tv ord, och dessa av hgst neutral natur.
Flickan lyser i alla fall upp, och tycks acceptera urskten. Sedan rinner tillfllet ut i sanden igen, och ytterligare ngra dagar av vnda fljer dr vi mest tycks kommunicera genom vnner som informerar om varandras frehavanden.
Alla tycks bli ihop, min kompis fr ihop det med hennes bsta vninna, men jag vgar nd knappt titta p henne. Jag knner att tiden brjar att rinna ifrn mig.
Det slutar med att jag dricker mig full p discot , och i ngon slags frtvilad romantisk desperation rusar in p damtoan dr jag vet att hon befinner sig, och mer eller mindre brlar ut min krlek. Hon kommer ut ssmningom, generad men glad, och vi slr oss ned i ett bord och jag vill aldrig mera slppa henne.
Sedan r vi oskiljaktliga resten av resan, det sista minnet r en kyss mitt framfr hennes frldrar p bussterminalen i Helsingborg.
Sedan skriver vi ngra brev, talar i telefon ngra gnger innan hon uttalar de fruktansvrda orden att det inte fungerar lngre. Jag hller med, trots att varenda cell i kroppen skriker i protest. Sedan hrs vi aldrig mer, men jag har skt efter hennes namn p google ngra gnger.