2006-11-19, 22:09
Medlem
Curiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRONZ
Har ni någonsin blivit så KÄRA igen som ni var i eran första kärlek? Kan man ens bli så kär igen?

Ja och ja. Ang. ifall man kan bli det igen så beror det säkert på vem du frågar.

Citat:
Ångrar ni att det tog slut med eran "first love"?

Nej.

Citat:
Om ni skulle få chansen nu att försöka igen med eran ungdomskärlek skulle ni ta den?

Se ovan.

Citat:
Har ni någon kontakt i dagsläget?

Japp.

Citat:
Själv så tror jag att JAG aldrig kommer bli så kär igen, den känslan av 100% kärlek tror jag att jag aldrig mer kommer känna igen, eller vem vet?

Sådär har jag känt några gånger faktist, och varje gång har jag haft fel.
Citera
2006-11-19, 22:11
Bannlyst
Är fortfarande ihop med min första riktigta kärlek, hade haft några korta förhållanden innan men inget var som detta. Fyra år och still going strong!
Citera
2006-11-19, 22:15
Medlem
galts avatar
Citat:
ag undrar lite om eran första riktiga kärlek, alla har vell någon gång haft en så dom här frågorna kan de allra flesta svara på iaf !

Vadå, jag är 22 och väntar fortfarande på min första kärlek. Har aldrig lyckats med konststycket att låta känslorna överta förnuftet i denna fråga. Det krävs nog att jag träffar en väldigt speciell person för detta.
Citera
2006-11-19, 22:21
Medlem
Daineas avatar
Citat:
Okejj, go for it! Vad har du att förlora?

Btw, Jag blir fan deprimerad av att läsa alla svaren , nästan allt tyder på att man hade sin "kärleks peak" när man var ihop med sin första kärlek.. I vissa fall tar det år av att ens komma i närheten av de känslorna som man hade till sin first love.. Fan jag vill känna den där pirrande känslan i magen, "gelékäna" o allt ..

Förlora? Inte ett skvatt! Det värsta som kan hända är ju att jag gör bort mig totalt och att hon skrattar åt mig... Men det vore värt det; då vet jag ju att jag gjort vad jag kunnat, om jag inte tar chansen nu kommer jag aldrig att kunna förlåta mig själv. Jag får komma med en update när jag gjort det iaf. Känns oavsett vilket lite smått fantastiskt, jag är i de sena 20-åren och känner mig som en tonåring.

Visst kan det ta år, men tänk som så att är det inte naturligt att så speciella människor kommer in i ens liv så sällan? Och tro mig; varenda sekund av väntan är värt det när det väl slår till igen!
Citera
2006-11-19, 22:25
Medlem
storytellers avatar
Vet inte om jag haft nån än. Hade riktigt starka känslor för en tjej under tidiga tonåren, riktigt så man blev knäsvag och tappade förnuftet och allt det där, men det blev aldrig något. Men kanske var inte det heller nåt på riktigt - tycker mig ha känt så flera gånger.
Tyvärr inte under de senaste tre åren, inget riktigt starkt.
Citera
2006-11-19, 22:49
Medlem
Chillas avatar
Citat:
Okej, men om du fick chansen att "fixa" era problem och göra allt "bra" osv skulle du ta den när du väl hade chansen? tack så mkt !! Ja det e klart att den kommer till dig någon gång ! Den kommer vell till alla så småning om..

Jag vet faktiskt inte. Med tanke på att hon haft killar i mellan så tror jag aldrig jag skulle klarat av att smälta det . så varet blir nog nej !
Citera
2006-11-19, 23:06
Medlem
Not_mes avatar
Min första kärlek var i åttan. Det var riktigt längesen! Vi kysste aldrig varandra, kom aldrig närmare än kramar, men fan vad jag tyckte om henne. Ett år äldre än mig var hon. Vet inte än idag vad hon såg i mig, men jag kärade ner mig totalt.

Och blev sen totalt krossad när hon gjorde slut. Det var synd om människorna i min omkrets i minst en vecka. Var så förbannad på allt.

Har ingen kontakt med henne idag, ser hennes pappa då och då i olika sammanhang. Jag tror han är lyckligt ovetande, han har aldrig nämnt det eller betett sig konstigt när jag träffat honom.
Citera
2006-11-20, 00:28
Medlem
CRONZs avatar
Tack för alla svaren, jag inser nu att nästan alla anser att den första kärleken är den starkaste, The first cut is the deepest.. som xallo väl uttryckte sig stämmer så jävla väl.

Jag står in för ett dilemma, tycker ni att jag ska satsa fullt ut med mitt ex(första kärleken) eller ska jag gå vidare? Jag e helt kluven i denna fråga... Ena dagen vill jag ha henne, andra dagen skyr jag henne som pesten(det har sina orsaker, "otrohetsaffär" när vi var ihop bl.a, som jag inte vet om jag kan förlåta..).

Hela hösten nu så har vi pratat om våra problem, sexat osv, med andra KK... Vi älskar varandra som in i helvete, har bra person kemi o allt det där.. Men det är något som inte stämmer mellan oss och det e det vi har försökt att reda ut hela hösten, och det ser faktiskt ut som det kommer lösas sig..?

Jag vill verkligen att det ska funka, men ibland känns det som det inte är någon idé.. Situationen hade varit så mycket annorlunda om inte hade strulat med den där snubben när vi var tillsammans..

Men jag vet att jag kommer ångra det senare i livet om jag INTE försöker, är det någon idé.. eller? Vill verkligen inte gå miste henne, utan att försökt en sista gång iaf..

Så kära fb´are vad göra??
Citera
2006-11-20, 02:00
Medlem
cremasters avatar
Jag har aldrig blivit lika kär som jag var i min första kärlek under tidiga tonåren, vilken även har varit enda gången jag varit kär i mitt liv.

Stör mig på det än idag och har kanske pga det inte kunnat få några djupa känslor för någon flicka efter det. Då jag träffar någon ny jämför jag alltid mina känslor med de jag hade första gången jag blev kär. Men det känns självklart(?) aldrig precis likadant.
Citera
2006-11-20, 02:04
Medlem
massivs avatar
Jag var kär i en flicka i somras.. Dock besvarades inte denna kärlek.
men jag tror aldrig jag varit med om mer känsloblandad kärlek. Jag har ännu inte kommit över henne helt..

Hon var det ultimata
Citera
2006-11-20, 02:06
Medlem
faktions avatar
Citat:
Men jag vet att jag kommer ångra det senare i livet om jag INTE försöker, är det någon idé.. eller? Vill verkligen inte gå miste henne, utan att försökt en sista gång iaf..

Där har du ditt svar, enklare än så blir det inte. Lycka till.
Citera
2006-11-20, 02:06
Medlem
erowids avatar
Citat:
Tack för alla svaren, jag inser nu att nästan alla anser att den första kärleken är den starkaste, The first cut is the deepest.. som xallo väl uttryckte sig stämmer så jävla väl.

Jag står in för ett dilemma, tycker ni att jag ska satsa fullt ut med mitt ex(första kärleken) eller ska jag gå vidare? Jag e helt kluven i denna fråga... Ena dagen vill jag ha henne, andra dagen skyr jag henne som pesten(det har sina orsaker, "otrohetsaffär" när vi var ihop bl.a, som jag inte vet om jag kan förlåta..).

Hela hösten nu så har vi pratat om våra problem, sexat osv, med andra KK... Vi älskar varandra som in i helvete, har bra person kemi o allt det där.. Men det är något som inte stämmer mellan oss och det e det vi har försökt att reda ut hela hösten, och det ser faktiskt ut som det kommer lösas sig..?

Jag vill verkligen att det ska funka, men ibland känns det som det inte är någon idé.. Situationen hade varit så mycket annorlunda om inte hade strulat med den där snubben när vi var tillsammans..

Once a cheater, always a cheater. Du kommer aldrig att kunna lita på henne, vilket ju är halva grunden i en relation. Lämna henne...hur ont det än gör..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in