2006-11-19, 14:45
Medlem
en svensk tigers avatar
Skall investera i ny dator och det lutar åt en core 2 duo. datorn skall användas surfning, ordbehandling och jag kommer även bränna ganska mkt dvd men inget spelande.

Jag hade tänkt mig följande
-Core 2 duo 1.86 GHz
-2 gig ram
-två st diskar på antingen 250 eller 320 gb st
-grafikkort med dvi och helst med HD-tv out
-ett hyfsat snyggt och tyst chassi, vill inte att burken ska se ut som ett rymdskepp med massa neonljus etc.
-en snabb DVD brännare.
-vill även ha möjlighet att spela in tv till hårddisken så ngn form av tv-kort lär väl behövas

Vilket moderkort jag skall välja samt hur kraftfullt PSU jag behöver har jag ingen aning om så tips om detta mottages gärna samt även tips/synpyunkter på komponentval och var jag hittar grejerna billigast. har en budget på max 9k och frågan om min kravspec och budget är förenlig, om inte vad är bäst att pruta på?

tacksam för hjälp.
Citera
2006-11-29, 23:07
Medlem
en svensk tigers avatar
*bump*
Citera
2006-11-30, 00:11
Medlem
Vad ska du med så avancerade saker med? ordbehandling, surfa osv kräver inget tyngre
Citera
2006-11-30, 00:21
Medlem
en svensk tigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaddeLigist
Vad ska du med så avancerade saker med? ordbehandling, surfa osv kräver inget tyngre

Att packa upp stora .rar filer och simultant bränna DVDer verkar kräva lite kräm. Med min nuvarande amd 3000+ med 512mb är det en omöjlighet att göra något annat samtidigt.
Citera
2006-11-30, 01:09
Medlem
The Sidewinders avatar
det är väl inte rekomenderat att göra något avancerat alls medans man bränner skivor.

OnTopic: Du kan ju kolla de här om de inte skulle kunna passa nån av dem http://www.komplett.se/k/kl.asp?bn=10301

Tex denna http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323786 och lite extra ram och en hårddisk till för ~2000 = 8500:-
Citera
2006-11-30, 14:42
Medlem
Skicka ett privmedd till mig så ska jag hjälpa dig, sen ser jag ingen anledning till att folk ger kommentarer i stil med räcker med en 1.2 osv osv, ni är ju helt ute och cyklar!
Citera
2006-11-30, 14:56
Medlem
Denna dator är bra till det mesta, bara du kan bygga ihop den själv =)

Iof liite mer än 9000:- man har du råd att lägga ut 9 papp kan du nog dra ihop till 1 lax till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in