Skall investera i ny dator och det lutar åt en core 2 duo. datorn skall användas surfning, ordbehandling och jag kommer även bränna ganska mkt dvd men inget spelande.
Jag hade tänkt mig följande
-Core 2 duo 1.86 GHz
-2 gig ram
-två st diskar på antingen 250 eller 320 gb st
-grafikkort med dvi och helst med HD-tv out
-ett hyfsat snyggt och tyst chassi, vill inte att burken ska se ut som ett rymdskepp med massa neonljus etc.
-en snabb DVD brännare.
-vill även ha möjlighet att spela in tv till hårddisken så ngn form av tv-kort lär väl behövas
Vilket moderkort jag skall välja samt hur kraftfullt PSU jag behöver har jag ingen aning om så tips om detta mottages gärna samt även tips/synpyunkter på komponentval och var jag hittar grejerna billigast. har en budget på max 9k och frågan om min kravspec och budget är förenlig, om inte vad är bäst att pruta på?
Vad ska du med så avancerade saker med? ordbehandling, surfa osv kräver inget tyngre
Att packa upp stora .rar filer och simultant bränna DVDer verkar kräva lite kräm. Med min nuvarande amd 3000+ med 512mb är det en omöjlighet att göra något annat samtidigt.
Skicka ett privmedd till mig så ska jag hjälpa dig, sen ser jag ingen anledning till att folk ger kommentarer i stil med räcker med en 1.2 osv osv, ni är ju helt ute och cyklar!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!