2010-06-17, 10:15
Medlem
Vad hände egentligen med Marabous kokoschokladkaka. Saknar den.
Citera
2010-06-17, 10:29
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perbarian
Vad hände egentligen med Marabous kokoschokladkaka. Saknar den.

Den har väl kommit tillbaka fast i ett sådant där rör med små runda chokladcirklar?
Citera
2010-06-17, 11:44
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Åh! För visst menar du såna där papperslådor som såg ut som en resväska och var fylld med Malaco-godis?

Det fanns en variant som såldes på tåget också, hette den 'tågfrakt' eller nåt...
Citera
2010-06-17, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Den har väl kommit tillbaka fast i ett sådant där rör med små runda chokladcirklar?
Åh gud. Gick in på deras hemsida och javisst, det hade den! Lycka!
Citera
2010-06-19, 12:24
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durochmoll
Åh! För visst menar du såna där papperslådor som såg ut som en resväska och var fylld med Malaco-godis?

Jag hade inte varit i utrikeshallen på Arlanda på flera år, men i våras var jag där och när jag gick förbi Taxfree-affären fick jag en nostalgikänsla och gick in för att köpa en sån väska. Den fanns såklart inte kvar , istället sålde dom en dyr ful plastkista/piratkista.
Som jag kommer ihåg så såg asken ut som en trälåda.

Citat:
Ursprungligen postat av DarkAngel75
Det jag saknar är egentligen inte godis.. Men det fanns en "saftblandning" som man blandade med mjölk.. Smakade UNDERBART Tror det var BOB som hade den.. Jag har inte sett den på ett par år

Någon som vet vart flaskorna tog vägen & varför de slutade att göras???
Antar att du menar "Mix 2 milk"...jag har en sån flaska ståendes här hemma som knappt är använd.

Har ingen aning varför den försvann, men det var kanske av samma anledning som mjölk juicen (japp, mjölk och apelsinjuice blandat) förvann. Det var FÖR skumt för oss Svenssons.

Citera
2010-06-20, 16:32
Medlem
Finns hockey-doser med pulver i kvar?
Citera
2010-06-20, 16:58
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepplan

Ja, i diverse turkkiosker bland annat.
Citera
2010-06-20, 18:03
Medlem
anderssonskanss avatar
Glassen confetti var väldigt god, men inte så poppis tyvärr så den försvann efter 2 år. Sen gillade jag lakritspuck med citronglass också.
Citera
2010-06-22, 00:59
Medlem
bronsfisks avatar
jag kommer ihåg att det för en sisådär 10 år sen fanns en genomskinlig burk med Spriteliknande läsk med gröna godisbitar i.

sen minns man ju självklart den vidriga (men kortvariga?) trenden med insektsgodis som säkert har tagits upp tidigare, genomskinliga klubbor med torkade insekter i. vad i hela friden var grejen med det?

kanske inte riktigt godis då men minns någon mini-turtles-pizzorna som såldes i typ 10-pack som fanns i frysdiskarna någon gång på 90-talet?

OLWs Olwar (tror jag dom hette) chips som hade nåt slags spöktema minns jag med glädje också.
Senast redigerad av bronsfisk 2010-06-22 kl. 01:01. Anledning: stavfel
Citera
2010-06-22, 01:01
Medlem
gottmospahedens avatar
Någon som minns Flipflop? (Kan ha skrivits i tråden innan..)

En stor klubba med tillhörande fodral (var väl ett par centimeter tjock, runt 4-6 cm i diameter).

Minns att den var GRYMT söt och god!
Citera
2010-06-22, 06:44
Medlem
HappyHours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepplan

Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja, i diverse turkkiosker bland annat.
Eller på typ alla ica
Citat:
Ursprungligen postat av bronsfisk
sen minns man ju självklart den vidriga (men kortvariga?) trenden med insektsgodis som säkert har tagits upp tidigare, genomskinliga klubbor med torkade insekter i. vad i hela friden var grejen med det?
Finns på Teknikmagasinet!
Citat:
Ursprungligen postat av Germalkin
Mitt starkaste minne är en glass som kom i en skattkista. Detta måste ha var i slutet av 1990-talet.
NOSTALGI!
Citera
2010-06-23, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bronsfisk
jag kommer ihåg att det för en sisådär 10 år sen fanns en genomskinlig burk med Spriteliknande läsk med gröna godisbitar i.

kanske inte riktigt godis då men minns någon mini-turtles-pizzorna som såldes i typ 10-pack som fanns i frysdiskarna någon gång på 90-talet?

OLWs Olwar (tror jag dom hette) chips som hade nåt slags spöktema minns jag med glädje också.

Ruggigt goda var dom. Finns liknande nu, fast det är nån sorts pizzabaguette fårn Dr.Oetker. Jävligt goda, men de kanske inte är helt likadana, var ju ett tag sen man åt dom där turtlespizzorna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in