2010-05-16, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy_123
Bon-bon hade nå hårda godisar som var i olika färger och sura. Turisk peppar gjorde några som smakade likadant. Någon som vet vilka jag menar och om dom finns kvar ?
Jag saknar också dom! Kom att tänka på dom förra veckan när jag hittade Turkisk peppar Firewood på City Gross i Ljungby. Trodde att dom också hade utgått, så jag blev rejält glad över att hitta dom!
Citera
2010-05-16, 15:19
Moderator
Dretskols avatar
Bara jag som saknar Solero shots?

Himmelskt god glass som försvann för flera år sedan
Citera
2010-05-16, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Krokodiltårar. Ni vet de där små hårda karamellerna fyllda med surt/salt pulver.
Dom salta finns på lakritsroten.se, och jag har sett båda delarna i vissa godisbutiker. Dock är de svåra att hitta, men riktigt goda!
Citera
2010-05-16, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dretskol

Solero Shots.. Den bästa glassen som funnits. Har alltid velat ha typ 20 st i frysen men kan inte hitta de längre
Citera
2010-05-17, 09:52
Medlem
RMBKKs avatar
Citat:

:O Jag hade totalt glömt bort! Men när jag såg bilden började det vattnas i både mun och ögon
Citera
2010-05-17, 09:54
Medlem
alroberts avatar
Citat:

Godis som försvann Solershots var inget godis
Citera
2010-05-17, 10:03
Medlem
epost72s avatar
Igloo saknar jag.
Citera
2010-05-17, 10:11
Medlem
Carl Serungs avatar
Knockout! Stenhårda, stora boxhandskar, fanns supersalta (typ turkisk peppar) och supersura. Dessa försvann väl slutet av 80-talet?
Citera
2010-05-17, 17:10
Medlem
Nä, Knockout hängde nog med till mitten av nittiotalet åtminstone, ett av mina favoritgodis som liten! Har sett liknande boxningshandskar för inte så länge sedan, men de smakade givetvis inte likadant som de gamla.
Citera
2010-05-17, 17:35
Medlem
gisss avatar
kom häromdagen ihåg att när jag var mindre så kunde man köpa knäckebröd med choklad på, alltså det såg ut som en chokladkaka men när man vände på den så såg man att det var mer som ett chokladdoppat knäckebröd.

kan eventuellt ha hetat något med "viking", eller så är jag helt ute och cyklar.
Citera
2010-05-17, 19:33
Medlem
När jag var liten så fanns det en påse med lakritsgodis, en hel påse med bara saltlakrits- och jag saknar dem så.
Året var 1979.
Har inte sett dem efter det
Citera
2010-05-17, 21:42
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katatonisk
Häxvrål! Eller finns de fortfarande? Krokodiltårar var också helt sjukt gott, och den här Wham!-kolan (hette den så?) som smakade lime. Sommaren '97, where have you gone...

EDIT: Åh, och den här Magnum-glassen som smakade pistasch! Fanns bara en sommar eller något, det var en kampanjglass. Såååå god.

EDIT2: Och Disney-chokladen, den vita med en disneyfigur i mjölkchoklad på! Blått papper tror jag. Åh!
Jag brukade gå ner till kiosken på fredagar och köpa Krokodiltårar, dom kostade 5öre styck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in