Bon-bon hade nå hårda godisar som var i olika färger och sura. Turisk peppar gjorde några som smakade likadant. Någon som vet vilka jag menar och om dom finns kvar ?
Jag saknar också dom! Kom att tänka på dom förra veckan när jag hittade Turkisk peppar Firewood på City Gross i Ljungby. Trodde att dom också hade utgått, så jag blev rejält glad över att hitta dom!
Nä, Knockout hängde nog med till mitten av nittiotalet åtminstone, ett av mina favoritgodis som liten! Har sett liknande boxningshandskar för inte så länge sedan, men de smakade givetvis inte likadant som de gamla.
kom häromdagen ihåg att när jag var mindre så kunde man köpa knäckebröd med choklad på, alltså det såg ut som en chokladkaka men när man vände på den så såg man att det var mer som ett chokladdoppat knäckebröd.
kan eventuellt ha hetat något med "viking", eller så är jag helt ute och cyklar.
När jag var liten så fanns det en påse med lakritsgodis, en hel påse med bara saltlakrits- och jag saknar dem så.
Året var 1979.
Har inte sett dem efter det
Häxvrål! Eller finns de fortfarande? Krokodiltårar var också helt sjukt gott, och den här Wham!-kolan (hette den så?) som smakade lime. Sommaren '97, where have you gone...
EDIT: Åh, och den här Magnum-glassen som smakade pistasch! Fanns bara en sommar eller något, det var en kampanjglass. Såååå god.
EDIT2: Och Disney-chokladen, den vita med en disneyfigur i mjölkchoklad på! Blått papper tror jag. Åh!
Jag brukade gå ner till kiosken på fredagar och köpa Krokodiltårar, dom kostade 5öre styck
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!