2018-04-01, 10:17
Medlem
https://www.roligaprylar.se/Salta-Ka...ablettask.html
Citera
2018-04-01, 16:33
Medlem
Flugzeugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av westmunk
Vet någon vart man kan köpa karamellpojkarna? Hittar ingenstans :/
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Lades ned för 6år sen

Det verkar som att Candy People har "tagit över" några av karamellpojkarnas produkter:
http://www.candypeople.se/portfolio/hemkola-choklad/

Själv hade jag gärna sett att de börjat tillverka karamellpojkarnas kulrör, klubbor och hallonmumrikar.
Citera
2018-04-09, 17:48
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Det fanns ett sorts vingummin som jag gärna åt på 80-talet. Förpackningen var en rulle (som Center) så alla bitar var runda. Till skillnad från Bassetts vingummin var dessa matta (ej blanka), mjukare och hade mildare, fruktigare och godare smak. Kommer någon ihåg denna? Vad den hette och vem som tillverkade den?

Något jag saknar är den gamla sortens Japp. Det finns något som heter Japp idag men är inte originalet. Den gamla Jappen var hårdare och segare. Och mycket godare. Dagens Japp är bara Mars i Japp-papper. När de bytte vet jag inte men kan det vara 10-15 år sedan. Är det någon som håller med mig att det är skillnad på Jappen nu och förr?
Citera
2018-04-09, 19:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Det fanns ett sorts vingummin som jag gärna åt på 80-talet. Förpackningen var en rulle (som Center) så alla bitar var runda. Till skillnad från Bassetts vingummin var dessa matta (ej blanka), mjukare och hade mildare, fruktigare och godare smak. Kommer någon ihåg denna? Vad den hette och vem som tillverkade den?
Såldes i genomskinlig tunn plastförpackning?
Citera
2018-04-10, 07:29
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Jag har för mig att det var runt pappersrör så man rev pappret i spiral när man skulle komma åt ett vingummi. Ungefär som Centerrulle, eller Mjölkchokorulle. Fast rullens diameter var något större.
Citera
2018-04-10, 15:01
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Jag har för mig att det var runt pappersrör så man rev pappret i spiral när man skulle komma åt ett vingummi. Ungefär som Centerrulle, eller Mjölkchokorulle. Fast rullens diameter var något större.
Dom i genomskinlig plast minns jag. Tror att dom fortfarande finns kvar.
Citera
2018-04-10, 16:05
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Dom i genomskinlig plast minns jag. Tror att dom fortfarande finns kvar.

Nu tror jag vet vilka ni menar. Den är rätt kort, typ 10 cm, och 1,5 cm tjock.

Haribo Roulette kanske?

http://givingdeer.dk/uploads/2016/09/IMG_7142.jpg

Men det är inte en sån jag menar utan den är som sagt i papper och ungefär lika lång som en centerrulle.
Citera
2018-04-10, 22:40
Medlem
Birdogirls avatar
Alla roliga tablettaskar; Dennis, Drutten, Rosa pantern, Tom o Jerry etc. Vad hände med dom?
Citera
2018-04-10, 22:47
Medlem
Birdogirls avatar
Sen fanns det påsar också. Färdiga lördagsgodispåsar. Minns Palle Kuling och ngn med Disney. I den med Disney fanns en liten mjölkchokladkaka med en Musse Pigg i mitten av vit choklad. Någon som kommer ihåg vad den påsen hette?
Citera
2018-04-10, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flugzeug
Det verkar som att Candy People har "tagit över" några av karamellpojkarnas produkter:
http://www.candypeople.se/portfolio/hemkola-choklad/

Själv hade jag gärna sett att de börjat tillverka karamellpojkarnas kulrör, klubbor och hallonmumrikar.
Dom har börjat med hallon och snusmumrikarna,ser lite annorlunda ut men smakar likadant...i en Ica nära dig
Citera
2018-04-10, 22:55
Medlem
Citat:
Dom finns på vissa Ica maxi
Citera
2018-04-10, 23:03
Medlem
26cms avatar
Bloody jasper-klubborna. Har inte hittat något som kommer i närheten av dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in