Jag upptäckte idag att co-co, ja den verkar inte finnas längre
Den minns väl alla. Det var som mald, pressad kokos doppad i choklad. Jag gillade den aldrig men fick väl följa med ibland. Men, borta. https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-2/220287...6_39155885.jpg
Co-Co finns ju typ överallt? Gott som bara den
Har helt missat den i så fall. Stod och blängde i en godishylla så sent som igår. Får kolla efter den!
Indian-pop minns jag från 70-talet. Fanns på ICA, en påse kostade 75 öre. Smakade inte något vidare, som vanliga popcorn, men gammalt. Poppade hellre själv redan då, en stor påse popcorn kostade bara 1 krona, och blev minst 20 gånger mer popcorn, som dessutom var goda och nypoppade.. Indian-pop köpte man bara om man inte hade "råd" med Estrellas chips. En stor påse chips (200g) kostade cirka tre kronor då, en liten påse (100g) 2:-. Jädrar vad man blir nostalgisk i denna tråden!
Minns ett chokladkex från 90-talet som var avlångt. Var ungefär som kexchoklad, men mer passade för dessert eller fika. Minns att i tv-reklamen för denna produkt så var det en naken man som sprang in i en hiss eller nåt liknande.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!