2014-07-30, 10:46
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F Lars Back
http://www.mynewsdesk.com/se/cloetta...illbaka-955066
Även om AKO kolan sägs vara "tillbaka" är det långt ifrån samma som det en gång var. Finns en tråd om just denna "comeback" där jag skrivit vad jag tyckte om den.

(FB) AKO-Kolan är tillbaka
Citera
2014-07-30, 16:51
Medlem
cyberbanans avatar
Fan vad surt att det verkar vara nån dyng-kola som de döpt till AKO. Må Cloetta brinna i helvetet för detta illdåd!

Blir nog ändå tvungen att köpa en påse för att prova. Är det fortfarande Åhlens som gäller?
Citera
2014-07-30, 23:46
Medlem
mogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberbanan
Fan vad surt att det verkar vara nån dyng-kola som de döpt till AKO. Må Cloetta brinna i helvetet för detta illdåd!

Blir nog ändå tvungen att köpa en påse för att prova. Är det fortfarande Åhlens som gäller?
Jag gillade den inte, men rekommenderar att man prövar själv.

Åhléns känns säkert kort så börja med att kolla där.
Citera
2014-07-31, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tortoriello
Mera godis: RIFF(lakritssmak), Bugg och Jenka(alla tuggummin).
Och några citrongodisar; hårda karameller som låg i ett genomskinligt papper och hade ett innehåll av något vitt och mycket salt pulver.
Så (mjuk)kolan "Lonka"= det ALLRA godaste i godisväg.
Bugg finns fortfarande i en liten chokladbutik i Vaxholm
Citera
2014-07-31, 21:58
Medlem
turtles tuggummin
Citera
2014-07-31, 23:56
Medlem
saknar marabous vinterspecial dom hade för några år sen, pepparkaka o något mer har jag för mig. äckligt god
Citera
2014-08-07, 05:40
Medlem
Skulle behöva lite hjälp på traven här :/. Brukade köpa dessa sura godisar i slutet på 90-talet. Dom liknade dom sk "patronerna" till utformningen men var något mindre, men tror det var en helt annan tillverkare. Har för mig att dom var vit/rosa och med surt innehåll. Vet inte ens om dom fanns att köpa styckvis, dom jag brukade köpa var i en påse på typ 100-150 gram. Det är det jag minns, så tyvärr inte så mycket att gå på .

Sen så undrar jag om det finns någon svensk tillverkare av "Milk duds"? Eller åtminstone så lika dom man kan komma. Har kikat på Gray's hemsida, men där står det i nuläget att dom är "discontinued" . Either way, I'm stumped at the moment.
Citera
2014-08-07, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercyisavirtue
Skulle behöva lite hjälp på traven här :/. Brukade köpa dessa sura godisar i slutet på 90-talet. Dom liknade dom sk "patronerna" till utformningen men var något mindre, men tror det var en helt annan tillverkare. Har för mig att dom var vit/rosa och med surt innehåll. Vet inte ens om dom fanns att köpa styckvis, dom jag brukade köpa var i en påse på typ 100-150 gram. Det är det jag minns, så tyvärr inte så mycket att gå på .

Sen så undrar jag om det finns någon svensk tillverkare av "Milk duds"? Eller åtminstone så lika dom man kan komma. Har kikat på Gray's hemsida, men där står det i nuläget att dom är "discontinued" . Either way, I'm stumped at the moment.

http://www.roligaprylar.se/Godis-Pat...uct-page-right

Är det dom du menar?
Citera
2014-08-07, 17:28
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Men dom finns väl i varenda butik i lösvikt eller? Jag ser dom iaf varje gång jag passerar lösgodiset

Jaså? Då bor du kanske också i Örebro? Jag har aldrig sett några i Stockholm, måste vara blind. Varenda butik, det vore ju nåt eller hur!
Citera
2014-08-07, 17:31
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Gottis heter den, ligger på Drottninggatan. Som någon annan skrev är det dock lösvikt.
Har mailat en Gottis-butik nu så får vi se vad som händer om de skickar en påse
Citera
2014-08-07, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juniorw
http://www.roligaprylar.se/Godis-Pat...uct-page-right

Är det dom du menar?
Nej, tyvärr. Dom jag tänker på var något mindre än patronerna, och den påsen jag brukade köpa var det endast vit/rosa i. Störande att jag inte minns hur själva påsen såg ut, då kanske det hade hjälpt lite mera .
Citera
2014-08-07, 22:48
Medlem
Sourcream o bea var ju dom bästa chipsen :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här