2014-03-17, 01:02
Medlem
mbois avatar
Kanske inte godis eller snacks men någon som vet ifall Apotekernas Passionsfrukt finns kvar?

http://www.carlsbergsverige.se/Dryck...ionsfrukt.aspx

Har inte sett den på evigheter.
Citera
2014-03-17, 18:53
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT
Jacky (ie?)-pudding med kolasmak? Verkar bara finnas chokladsmaken överallt
Vanilj åt jag mycket förr, verkar också ha försvunnit.
Citat:
Ursprungligen postat av mboi
Kanske inte godis eller snacks men någon som vet ifall Apotekernas Passionsfrukt finns kvar?

http://www.carlsbergsverige.se/Dryck...ionsfrukt.aspx

Har inte sett den på evigheter.
Maila carlsberg.
Citera
2014-03-17, 19:18
Medlem
LarsArses avatar
Någon som sett till hubba bubba på sista tiden?

ser dom små lite här och där men det är rullarna jag är ute efter, dom var typ två meter långa om jag inte minns fel
Citera
2014-03-17, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarsArse
Någon som sett till hubba bubba på sista tiden?

ser dom små lite här och där men det är rullarna jag är ute efter, dom var typ två meter långa om jag inte minns fel
Rullarna från Hubba Bubba såg jag för ett år sedan på ICA. Men det känns som att rullarna har slutat säljas
Citera
2014-03-17, 21:09
Medlem
Snickers chrucher och mars gold. Båda jävligt goda, bra mycket godare än originalen. Fanns runt 2001. Varför i hela friden tog dom bort det?
Citera
2014-03-18, 12:06
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
När jag var barn på det glada 80-talet fanns det hårda lakritskarameller som föreställde hundar. Eller rättare sagt vanskapta hundar. Jag tyckte mig aldrig kunna se några riktiga framben på de stackarna. Hur som helst var de svarta på ena sidan och vita på den andra och väldigt goda. Inte så salta, mer salmiaksmak i stil med de blå fiskarna/Spickesill som fanns tidigare. De spickesillar som säljs nu smakar inte riktigt lika gott tycker jag.

Det fanns dessutom stora, hårda salta kuddar som jag tyckte mycket om. Periodvis såldes de en och en i plastförpackning för 1 krona.

AV en slump hittade jag idag de hundarna jag skrev om i mitt sex år gamla inlägg. De finns tydligen att köpa i USA men är helt svarta. De hundkaramellerna jag köpte som barn var hälften svarta, hälften vita.
Nån som minns? De här jyckarna tycks dock inte vara vanskapta som de svenska..
http://www.economycandy.com/images/d...1be0e89d1e.jpg

När jag tittar på andra bilder av de där jyckarna inser jag att det inte är hårda karameller. De där finns/fanns ju att köpa i en plastburk på Finlandsbåten. Jakten går vidare...
Senast redigerad av Cineasten 2014-03-18 kl. 12:08.
Citera
2014-03-18, 19:12
Medlem
Moltas666s avatar
Jag är född under andra hälften av 70-talet och jag fastnade direkt för saltgodis. Nuförtiden handlar jag och min fru i matvarubutiker med tråkigt godis och jag saknar dom mjuka och ordentligt salta piastrarna. Dom såg ut som salta pengar men kallades piastrar och var gudomligt goda.

Finns dom fortfarande och i så fall var???
Citera
2014-03-18, 19:36
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Jag är född under andra hälften av 70-talet och jag fastnade direkt för saltgodis. Nuförtiden handlar jag och min fru i matvarubutiker med tråkigt godis och jag saknar dom mjuka och ordentligt salta piastrarna. Dom såg ut som salta pengar men kallades piastrar och var gudomligt goda.

Finns dom fortfarande och i så fall var???

Du menar domdäringa piratos? https://www.google.se/search?q=pirat...l%3B1469%3B694
Citera
2014-03-18, 21:35
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Du menar domdäringa piratos?

Haribo...finns dom i Sverige också?
Citera
2014-03-22, 10:48
Medlem
purpleForests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Haribo...finns dom i Sverige också?

Absolut, man kan köpa piratos i påse, tror det är 80 g/påse. Brukar finnas bland alla andra godispåsar, har sett dem i kanske varannan mataffär.
Citera
2014-03-22, 14:09
Medlem
Foerklaedeshaexans avatar
Saknar ett godis som fanns någon gång på 80-talet. Minns inte vad det hette, men påsen var gul med en drake på. Det var hårda saltlakritskarameller med brunt puder ytterst och med en halvflytande, supergod fyllning. Ett annat godis som jag saknar tillverkades av Karamellpojkarna och var en påse med runda saltlakritskarameller. Godisarna hade ett tunt skal med sötlakrits, ganska smaklöst, men innanför det fanns ett poröst inre som var så salt och gott att man inte kunde sluta äta. Tyvärr minns jag inte vad påsen hette, möjligen helt enkelt "Salta karameller".
Citera
2014-03-22, 15:11
Medlem
Någon som vet om/var man kan få tag på Fazers RIGI choklad? Blått omslagspapper med en ko och vit text.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in