2012-01-03, 19:57
Medlem
"Salta Sillar". Jag har för mig att de hette så. Inte Salta Sillar som Malaco producerar. Dessa var mycket mindre och segare med en mycket godare saltlakrits-smak. Riktigt goda!
Citera
2012-01-04, 00:03
Medlem
magnusmagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poxan
Öb säljer påsar med dom så kolla in där.. här hade dom 20-25 banana skids i en påse för 20 lappen eller nått

Senast jag var på Hemmakväll fanns det banana skids som lösvikt, hade även klassiker som nötcremé och refreshers... riktigt najs!
Citera
2012-01-04, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magnusmagnus
Senast jag var på Hemmakväll fanns det banana skids som lösvikt, hade även klassiker som nötcremé och refreshers... riktigt najs!
Jo men hemmakväll är inte samma som överskottsbolaget eller hur
Dom har för övrigt billiga refreshers ochnötcreme där på öb oxå billigt
Citera
2012-01-04, 11:58
Medlem
Butterkakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
Minns att jag älskade nått slags godis i form av ätbara servetter när jag var riktigt liten. Kan inte säga att jag direkt saknar dem idag, men vore kul att testa på dem igen. Någon som vet vad jag menar, vad de hette och om de finns än idag?

Jaaaa minns dom!! Hade dom på mina barnkalas som liten! Ingen aning vad dom hette men tror kanske dom finns på typ buttricks.
Citera
2012-01-04, 12:02
Medlem
Butterkakans avatar
Nån som vet om de där små diamant formade tunna salmiak godisarna som var as små och starka finns kvar? Först kunde man köpa dom på tablett ask, sen fanns dom på lösvikt ett tag.
Citera
2012-01-04, 13:01
Medlem
NeoCrusaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butterkakan
Jaaaa minns dom!! Hade dom på mina barnkalas som liten! Ingen aning vad dom hette men tror kanske dom finns på typ buttricks.

Ja, Buttericks sålde ätbara servetter, smakade som oblat sist jag åt dom. Hittade inte på webshoppen, men kanske finns fortfarande.
Citera
2012-01-04, 20:12
Medlem
BRZMs avatar
Passar glass in i tråden?

Minns att under 90-talet (tidiga) så fanns det en isglass (förmodligen från ett paket med olika smaker, från Hemglass) som var turkos till färgen! Vadfan hette dom glassarna?
Citera
2012-01-04, 22:21
Medlem
magnusmagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poxan
Jo men hemmakväll är inte samma som överskottsbolaget eller hur
Dom har för övrigt billiga refreshers ochnötcreme där på öb oxå billigt

Nej nej jag bara försökte tipsa om andra ställen där man kan få en fix!
Citera
2012-01-06, 04:01
Medlem
Scaevolas avatar
AKO-kola för satan! Har inte sett detta underbara godis på sjukt länge!
Citera
2012-01-06, 12:46
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scaevola
AKO-kola för satan! Har inte sett detta underbara godis på sjukt länge!

Du har rätt. Den finns fan inte längre! Jag saknar speciellt den där AKO-kolan med mintsmak. Var en blå/vit-färgad förpackning.
Citera
2012-01-06, 12:48
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magnusmagnus
Nej nej jag bara försökte tipsa om andra ställen där man kan få en fix!

Hahaha! Det där var roligt skrivet faktiskt!

Förövrigt: Alla tips om ställen där man kan hitta rariteter är ju välkomna i tråden!
Citera
2012-01-06, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fq5F17
Någon som kom ihåg gröna fantan som fanns för ca 5-6 år sedan? Otroligt god, green apple eller så hette den..

Den var riktigt god och det stämmer att den hette Green Apple. Det fanns även Fanta Redberries i samma veva som hade ganska mycket smak av körsbär om jag minns rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in