• 1
  • 2
2006-11-17, 20:25
Medlem
RedXs avatar
Efter att ha levt som singelkille under ett par år (och under den tiden experimenterat med både det ena och det andra) har jag kommit fram till att jag föredrar små lökar. Utbudet i mitt närområde är emellertid alldeles för enkelspårigt; det är nästan svårt att få tag i annat än massiva jättelökar.

Detta blir givetvis mycket opraktiskt när man kommer hem från affären och endast behöver använda en gnutta lök på burgaren eller till sina wraps. Då löper man risken att den resterande delen av löken hinner bli dålig innan man hinner använda den i matlagning.
Citera
2006-11-17, 21:18
Medlem
Läste bara rubriken och fick för mig att det skulle handla om något helt annat

Dock förstår jag, och känner igen mig i problematiken. Mycket lök som går till spillo..
Citera
2006-11-17, 21:18
Medlem
dePauls avatar
Hahah ok. Själv är jag en storlökkille. Dock gillar jag när de är naturligt framavlade, utan några som helst kemikalier.

~Paul~
Citera
2006-11-17, 21:52
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Hahah ok. Själv är jag en storlökkille. Dock gillar jag när de är naturligt framavlade, utan några som helst kemikalier.

~Paul~

Precis så ska dom vara...och jag undrar hur länge det kommer ta innan tråden blir låst och FB förstår att loungen har ett syfte.
Citera
2006-11-17, 21:56
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Pontare
Precis så ska dom vara...och jag undrar hur länge det kommer ta innan tråden blir låst och FB förstår att loungen har ett syfte.
Så länge vi håller oss till ämnet så kan det väl inte vara någon fara?

~Paul~
Citera
2006-11-17, 22:00
Medlem
Roger Pontares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Så länge vi håller oss till ämnet

~Paul~

Hrmm...just det! Stora ska dom vara och inte genmanipulerade eller besprutade, helst rätt så mjuka också...
Citera
2006-11-17, 22:59
Medlem
OliTs avatar
Om ni faktiskt tänker diskutera lökar av varianten gullök, rödlök eller silverlök (eller resten av de olika underarterna) tillåter jag tråden, om ni ska prata om tissar åker den bort illa kvickt.

Jag gillar själv små lökar, dels tycker jag av någon anledning att de smakar bättre, de är lättare att hantera även fast det blir mer att skala och man slipper kasta så mycket.
Citera
2006-11-17, 23:04
Medlem
Bråkmakarns avatar
Även jag gillar mindre lökar (gula). Godare och behöver jag mycket lök så tar jag bara flera. Precis som OliT skriver så tycker jag att dom är enklare att hantera.
Citera
2006-11-17, 23:07
Medlem
meons avatar
En färsk sallad med en inte allt för stor rödlök nerhackad det är mums det. Vill inte ha jättelökar där halva måste sparas i kylskåpet. Kan inte odlaren kontrollera storleken på lökarna?
Citera
2006-11-17, 23:09
Medlem
Mr Coffees avatar
Prova charlotten-lök, de är små. Då kan du använda så många du behöver.
Citera
2006-11-18, 00:09
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Prova charlotten-lök, de är små. Då kan du använda så många du behöver.

Jo det är sant. Men jag föredrar gul eller röd lök.
Citera
2006-11-18, 00:27
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
"Prova charlotten-lök.."
schalottenlök

xxxxxx

Vad gillar ni solovitlöken?
Citera
  • 1